اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

حوزه هنری در ارتقاء زیرساخت‌های فرهنگی کردستان پیشگام است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان گفت: حوزه هنری در ارتقاء زیر ساخت‌های فرهنگی کردستان پیشگام است.

حوزه هنری در ارتقاء زیرساخت‌های فرهنگی کردستان پیشگام است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، بهرام نصراللهی‌زاده پیش از ظهر امروز در جریان بازدید از بخش‌های مختلف پردیس سینمایی بهمن سنندج، توجه حوزه هنری به لزوم افزایش زیر ساخت های فرهنگی وهنری در استان را بسیار ارزشمند دانست و اظهار کرد:یکی از نشانه‌های بسیار مهم توسعه یافتگی وجود سالن‌های سینمایی است که این مهم با تلاش و همت حوزه هنری در شهرهای مختلف استان در حال انجام است.

وی ضمن تأکید بر ضرورت پیوست فرهنگی در اجرای پروژه‌های عمرانی تصریح کرد: فرهنگ زیربنای توسعه است و سرمایه‌گذاری در بخش فرهنگ می‌تواند در تمامی زمینه‌ها پیشرفت را به همراه داشته باشد.

وی تصریح کرد: کاهش آسیب‌های اجتماعی، نهادینه کردن ارزش‌ها، بالا بردن سطح فرهنگ عمومی، افزایش شور ونشاط اجتماعی ، امید آفرینی و ... حاصل توجه به فرهنگ و هنر در استان خواهد بود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان گفت: از اقدامات خوبی که در چند سال اخیر در استان صورت گرفته است، ساخت سالن‌های سینمایی در استان است که با تلاش حوزه هنری پیگیری و با حمایت‌های صورت گرفته استانی در سنندج، بیجار و سقز شاهد به ثمر نشستن آن هستیم.

عزم جدی نظام برای ارتقای شاخص‌های فرهنگی در کردستان

وی اضافه کرد: افزایش 9 سالن سینمایی به صورت همزمان با بیش از 700 صندلی یکی از رویدادهای بزرگ فرهنگی و هنری استان و کشور است که نشان از عزم و توجه جدی دولت و نظام مقدس جمهوری اسلامی به ارتقای شاخص‌های فرهنگی در استان هنر وفرهنگ کردستان است.

نصراللهی‌زاده گفت: پردیس سینمایی بهمن سنندج از سال 90 تا کنون به عنوان مرکز فرهنگ وهنر استان با بخش های مختلف آن مشغول به فعالیت بوده و امروز با ارتقای این پردیس به یک مجموعه عظیم سینمایی و فرهنگی با 7 سالن مجهزو کاربری های مختلف سینمای کودک، آمفی تئاتر، استودیو صدا و دوبله مجهز و حرفه ای، سینمای روباز، کتابخانه تخصصی هنری، گالری و کافی شاپ بسیاری از نیازمندی های استان را مرتفع و امکانی ارزشمند برای استفاده عموم مردم و جامعه نخبگان و هنرمندان استان را فراهم کرده است.

وی برلزوم بروزرسانی بخش‌های قدیمی پردیس سینمایی بهمن سنندج تأکید کرد و افزود: تلاش خواهیم کرد تا اعتبار لازم در خصوص تعویض صندلی و دیگر موارد مورد نیاز این مجموعه را تأمین شود.
انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول