اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

کشف اختلاس ۵/۵ میلیارد تومانی در اداره کل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری

در جریان بررسی عملکرد اداری و مالی اداره‌ کل ورزش و جوانان استان چهارمحال و بختیاری، فساد مالی(اختلاس) به مبلغ ۵۵ میلیارد ریال توسط سازمان بازرسی کل کشور کشف شد.

کشف اختلاس ۵/۵ میلیارد تومانی در اداره کل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری فارس، در جریان بررسی عملکرد اداری و مالی اداره‌ کل ورزش و جوانان استان چهارمحال و بختیاری فساد مالی (اختلاس) به مبلغ حدود ۵۵ میلیارد ریال توسط سازمان بازرسی کل کشور کشف شد. نتایج بازرسی‌های استانی به این شرح است:

فروش ۵۴۶ میلیارد کالای مستعمل بدون مجوز قانونی توسط مدیران اموال تملیکی بوشهر

بوشهر- پیرو انجام بازرسی از عملکرد مدیریت جمع‌آوری و فروش اموال‌تملیکی استان و حسب بررسی اسناد و مدارک مشخص شد، در سال‌های اخیر تعداد ۴۲۷ ردیف کالای مستعمل شامل خودروهای سواری و ماشین‌آلات سنگین و صنعتی به ارزش بیش از ۵۴۶ میلیارد ریال بدون اخذ مجوز کمیسیون موضوع ماده ۱ این آیین‌نامه و یا تأییدیه استاندارد توسط مدیریت اموال تملیکی بوشهر فروخته شده است. از این میان تنها تعداد ۶۱ ردیف به ارزش ۲% ارزش کل کالاهای مستعمل به صورت مزایده به فروش رسیده و اغلب آن معادل ۵۳۵ میلیارد ریال با مذاکره و به روش تهاتر دین و طلب به صاحب کالا واگذار شده است؛ با توجه به عدم اخذ مجوز کمیسیون ماده ۱ فروش این کالاها ممنوع بوده است.

به عبارت دیگر عملکرد مدیریت اموال تملیکی بوشهر در خصوص فروش کالاهای مستعمل در این حجم باعث شده عملاً واردکنندگان به هر میزان که بخواهند کالاهای مستعمل خود را بدون اخذ مجوز از کمیسیون ماده ۱ از طریق سازمان تملیکی به کشور وارد کنند و قوانین و مقررات مربوطه در حاشیه قرار گیرد.

متعاقب اخذ توضیحات و دفاعیات مسئولین مربوطه، سه نفر از مدیران پیشین اموال تملیکی استان به دستگاه قضایی معرفی شدند.

خبر دیگر از استان بوشهر اینکه در جریان بازرسی از یکی از پالایشگاه‌های تابعه شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی جهت خرید متراژ معینی از لوله‌های مورد نیاز به منظور انتقال میعانات گازی به مبلغ بیش از  ۱۰۸ میلیارد ریال از نوع خارجی، پس از بررسی موضوع توسط این بازرسی‌کل و تایید وجود کالای مشابه داخل و استاندارد با قیمت بسیار پایین‌تر، به این شرکت هشدار داده شد از طریق برگزاری مناقصه عمومی از یکی از شرکت‌های داخل لوله‌های موردنیاز را تامین کند. در نهایت ورود بازرسی‌کل استان به این موضوع منجر به حمایت از تولید ملی و صرفه‌جویی به مبلغ بیش از ۸۲ میلیارد ریال شد.

صدور حکم قطعی عاملان دریافت‌کننده وجوه غیرقانونی با کارت‌خوان شخصی در اداره ثبت اسناد و املاک شیروان

خراسان شمالی- با گزارش و پیگیری بازرسی کل استان خراسان شمالی حکم قطعی سه نفر از کارکنان اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان شیروان که با سوءاستفاده از موقعیت اداری به وسیله یک دستگاه کارت‌خوان شخصی در محل اداره اقدام به دریافت وجوه غیرقانونی از مراجعین می‌کردند، به مرجع قضایی استان معرفی شدند که در نهایت حکم محکومیت قطعی افراد مذکور بر یک سال انفصال از خدمات دولتی و عمومی و پرداخت مجموعا بیش از ۹.۵ میلیارد ریال جزای نقدی  به حساب خزانه از سوی دادگاه تجدیدنظر استان خراسان شمالی صادر شد.

کشف اختلاس ۵۵ میلیاردی در اداره کل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری

چهارمحال و بختیاری- در جریان بررسی عملکرد اداری و مالی اداره‌کل ورزش و جوانان استان، فساد مالی (اختلاس) به مبلغ حدود ۵۵ میلیارد ریال کشف شد.

همچنین مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال نیز با عنوان تصرف غیرقانونی در وجوه دولتی کشف شد که با توجه به قرار جلب به دادرسی صادره از شعبه اول بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرکرد تعقیب کیفری ۳ متهم، در شعبه تخصصی دادگاه مرتبط با گزارش‌های بازرسی کل استان در دستور رسیدگی قرار گرفت.

واریز ۱۴۸ میلیارد به حساب خزانه در جریان بازرسی یکی از بانک‌های خراسان رضوی

خراسان رضوی- در جریان بازرسی از «بررسی نحوه گشایش اعتبارات اسنادی، انجام حواله‌های ارزی و پیگیری ایفای تعهدات در یکی از بانک‌های استان خراسان رضوی» از تضییع حقوق دولتی جلوگیری به عمل آمد.

در جریان بازرسی از این پرونده و با پیگیری‌های به عمل آمده، مبلغ ۱۱۹ میلیارد ریال وجه مابه‌التفاوت نرخ ارز مربوط به تأخیر در ارائه اسناد حمل یکی از حواله‌های ارزی یکی از مجتمع‌های فولادی استان به حساب مربوط نزد بانک مرکزی واریز شد. همچنین مبلغ ۲۹ میلیارد ریال بابت جریمه عدم ارائه پروانه سبز گمرکی در مورد حواله‌های ارزی رفع تعهد نشده دو شرکت که ارز دولتی دریافت و کالایی به کشور وارد نکرده بودند، به حساب خزانه واریز شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول