اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

وضعیت فوق بحرانی کرونا در گلستان/ محدودیت فعالیت مشاغل تا شنبه

وضعیت فوق بحرانی شهرهای استان گلستان در شیوع ویروس کرونا، فعالیت گروه‌های شغلی دو، سه و چهار را به تعطیلی کشاند.

وضعیت فوق بحرانی کرونا در گلستان/ محدودیت فعالیت مشاغل تا شنبه

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، ستاد فوق‌العاده استانی مقابله با کرونا در گلستان ظهر امروز به احسان مکتبی ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان برگزار شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان تصریح کرد: در حال حاضر یک هزار و ۳۰۲ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند که ۱۴۹ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که ۵۳ نفر به دستگاه ونتیلاتور وصل هستند.

عبدالرضا فاضل ادامه داد: در حال حاضر تمام شهرهای استان در وضعیت قرمز هستند و فقط روز گذشته ۲۹۷ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری شدند.

وی با اشاره به اینکه ۱۲ نفر در ۲۴ ساعت گذشته بر اثر کرونا در استان فوت کردند، تاکید کرد: به شدت با مشکل اکسیژن و تخت بیمارستانی مواجه هستیم و نگرانی شدید کمبود تخت داریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان تصریح کرد: شرایط استان وخیم است و میانگین بستری استان به ۲۸۰ بستری در روز رسیده است.

مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری گلستان در این جلسه بیان کرد: تصمیمات ما کمی دیر شده  و نیاز است تصمصمات محکم و قاطعانه بهتری گرفته شود.

امیر محمدپور بیان کرد: متاسفانه مردم می‌بینند ما می‌گوییم وضعیت بحرانی است اما خبری از اجرای محدودیت‌ها نیست و می‌گویند آن روزی که ۳۰۰ بستری داشتیم همه جا را تعطیل کردند اما امروز با وجود بحرانی بودن شرایط خبری از تعطیلی نیست.


امیر محمدپور مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری گلستان

وی اضافه کرد: فعالان فضای مجازی خیلی خوب به مردم شرایط را بیان می‌کنند ولی مردم باور نمی‌کنند در شرایطی که ابتلا خانوادگی شده چون تصمیمات ما با شرایط همخوانی ندارد.

مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استاندار گلستان تاکید کرد: متاسفانه موضوع دورکاری کارکنان اجرا نمی‌شود و پیشنهاد من این است مدیری که مصوبه ستاد ملی و استانی را رعایت نمی‌کند به تخلفات اداری معرفی شود.

فرماندار گنبدکاووس نیز در این جلسه گفت: قرنطینه گنبد از شنبه آغاز شد چون شرایط شهرستان به شدت شرایط نامناسبی بود و اصناف گنبدکاووس همکاری خیلی خوبی داشتند.

عبدالقدیر کریمی گفت: طی دو روز گذشته ۳۳۰ مورد بازدید از اصناف انجام شد که ۵۹ مورد تذکر و ۱۰ مورد پلمب انجام شد و ۳ پرونده به مراجع قضایی ارجاع شد.

وی گفت: هر صنفی که مشتری یا صاحب صنف ماسک نداشت پلمب می‌شد که برخی از پلمب‌های انجام شده در این بخش بود.

وی بیان کرد: متاسفانه در بخش خصوصی مشکل سرم داریم و از دانشگاه تقاضا داریم نگاه جدی‌تری در این بخش داشته باشد.

فرمانده سپاه نینوا گلستان تصریح کرد: عمده ورودی‌های استان از استان مازندران است و می‌شود با مازندران هماهنگ کرد که ورودی و خروجی دو استان جدی تر گرفته شود همچنین این هماهنگی با استان سمنان و خراسان‌شمالی هم قابل انجام است.

سردار علی ملک‌شاهکوهی گفت: تصمیمات ما هماهنگ نیست، ناهماهنگی‌ها است که ما را دچار آسیب کرده است.


سردار علی ملک‌شاهکوهی فرمانده سپاه نینوا گلستان

وی متذکر شد: چه معنی دارد تفرجگاه‌ها باز است و از سوی دیگر کارمندان را دورکاری می‌دهید خب کارمند کجا میرود؟ دست خانواده را می‌گیرد و به تفریح می‌رود.

فرمانده سپاه نینوا گلستان گفت: اگر تصمیم هماهنگ و عادلانه باشد همه می‌پذیرند باید تصمیم ما قاطع باشد.

ملک‌شاهکوهی گفت: اینجا ستاد کرونا استان است و باید برای تمام شهرهای استان تصمیم بگیریم و فرمانداران مجری مصوبات باشند.

وی اضافه کرد: اینجا باید همه چیز شفاف باشد اگر استاندار با ایجاد محدودیت زیر سوال می‌رود بگویید تکلیف را بدانیم باهم تعارف نکنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان که امروز ریاست جلسه را بر عهده داشت، در جلسه اظهار کرد: این جلسه ستاد بحران کرونا است و به صورت فوق‌العاده در وسط هفته برگزار شده تا چاره‌ای برای این وضعیت بیاندیشیم.

احسان مکتبی بیان کرد: در روزها و هفته‌های گذشته همین طرح‌های محدودیت تردد و جلوگیری از ورود و خروج استان را اجرا کردیم و با وجود فعالیت نیروی انتظامی اما طرح موفق نبوده که نشان می‌دهد یک جای تصمیم و یا اجرا می‌لنگد.

وی تاکید کرد: کنترل ورودی و خروجی استان جوابگوی این محدودیت نیست و باید ورودی و خروجی هر شهر مورد کنترل پلیس قرار گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان درباره پیشنهاد تعطیلی کل استان به مدت یک هفته بیان کرد: این تصمیم در اختیار استان نیست و باید وزارت کشور و ستاد ملی روی این موضوع تصمیم‌گیری کنند اما ما باید تصمیماتی را که می‌توانیم مصوب کنیم را هر چه زودتر اجرایی کنیم.

مکتبی گفت: وضعیت استان در شرایطی قرار گرفته که روزانه 12 نفر از مردم استان بر اثر کرونا جان می‌دهند و اگر زودتر چاره‌ای نیاندیشیم این 12 نفر به 20 نفر و حتی بیشتر هم خواهد رسید.

وی افزود: شرایط بیمارستان‌های ما بسیار شلوغ و پرحجم است و کادر درمان دیگر توان فعالیت بیش از این را ندارد و حتی برای تامین تخت‌های بیمارستانی بیماران با مشکل روبرو هستیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان گفت: روش قرنطینه باید تغییر کند چون اگر روش‌ها تا امروز موثر بود باید پاسخش را می‌دیدیدم.

مکتبی بر اساس پیشنهاد و موافقت نایب رئیس اتاق اصناف گلستان به عنوان نمایندگان اصناف و با توجه به مشخص شدن دستورالعمل وضعیت قرمز، اعلام کرد از صبح فردا تا ظهر روز شنبه تمامی مشاغل گروه‌های دو، سه و چهار فعالیتشان ممنوع است و تمام پروتکل‌های وضعیت قرمز در تمام شهرهای استان در این بازه زمانی باید اجرایی شود.

لازم به ذکر است، عدم اجرای درست مصوبات در هفته‌های گذشته مورد نقد جدی تمامی اعضای ستاد استانی مقابله با کرونا بخصوص فرمانده سپاه نینوا گلستان قرار گرفت و عنوان شد این نوع تصمیم‌گیری و عملکرد باعث بی‌اعتمادی مردم به مسوولان و بی‌فایده بودن اقدامات پیشگیرانه کرونا خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان در این جلسه به تمام فرمانداران و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی و نظارتی دستور داد، تمام مصوبات جلسه باید بند به بند مورد اجرا و نظارت قرار گیرد.

انتهای پیام/۸۳۰۰۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول