اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

چاپ تمبر «سرو کهن سال ابرکوه» در شورای تمبر کشور تصویب شد

چاپ تمبر سرو چهار هزار ساله ابرکوه به همراه 30 اثر دیگر به عنوان گونه های زیست بوم ایران در شورای تمبر کشور به تصویب رسیده است.

چاپ  تمبر «سرو کهن سال  ابرکوه» در شورای تمبر کشور تصویب شد

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سیدجمال هادیان طبائی زواره، نماینده وزیر در شورای تمبر اظهار کرد: با درخواست سازمان حفاظت از محیط‌زیست کشور و همراهی عکاسان حرفه‌ای حیات وحش ایران تصاویر با کیفیت ۳۱ گونه گیاهی و جانوری زیست‌بوم ایران همراه با نام عملی هرگونه در شورای تمبر کشور به تصویب رسید تا پس از تایید و توشیح وزیر ارتباطات در زمان مناسب منتشر شود.

وی افزود: تمبرهای مصوب شامل گونه‌های گیاهی سوسن چلچراغ، لاله واژگون، سرو چهارهزار ساله ابرکوه، یوزپلنگ ایرانی، پلنگ ایرانی، گور ایرانی، گوزن زرد، فُک خزری، لاک‌پشت پوزه‌عقابی، روباه ترکمنی، روباه شنی، گربه پالاس، گربه شنی، قوچ کرمان، قوچ لارستان، قوچ اوریال، پازَن، سمور آبی، زَرده‌بر، سیاهگوش، کاراکال، شاه‌بوف ایرانی، جغد انبار، جغد تالابی، جغد ماهی‌خوار، جغد شاخدار، چرخ‌ریسک خزری و زاغ بور، شاهین و عقاب طلایی است که تصاویر آنها توسط سه عکاس حرفه‌ای حیات وحش ایران سید بابک موسوی، فریبرز حیدری و علی مهاجران شکار شده است.

هادیان با اعلام راه‌اندازی آزمایشی پایگاه اطلاع رسانی شورای تمبر کشور با نشانی irstamps.ir  گفت: در این پایگاه علاوه بر تازه‌ترین اخبار و رویدادهای حوزه تمبر، تمبرهای مصوب، تمبرهای در حال بررسی و تمبرهای شاخص بین‌المللی به نمایش در می‌آید.

نماینده وزیر در شورای تمبر تصریح کرد: در این سایت امکان دریافت درخواست برای تمبرهای سفارشی نیز فراهم است تا از این بخش از درخواست‌ها به صورت الکترونیکی دریافت و بررسی شود.

هادیان با اعلام خبر دیگری نیز گفت: تصویب و ابلاغ آیین‌نامه جدید شورای تمبر تصویب و ابلاغ شد.

 وی توضیح داد: نسخه قبلی آیین‌نامه شورای تمبر پاسخگوی نیازها و مقتضیات فعلی نبود، از این رو پس از کار کارشناسی، نسخه جدید و به‌روز شده این آیین‌نامه آماده و پس از تصویب در شورای تمبر به تایید وزیر ارتباطات رسید و هفته گذشته ابلاغ شد.

هادیان درباره برخی از ویژگیهای آیین‌نامه شورای تمبر گفت: در این آیین‌نامه تعاریف تکمیلی از تمبرهای نکوداشت ملی و تمبرهای سفارشی انجام شده است. همچنین علاوه بر از اعضای فعلی دو عضو جدید نیز به اعضای شورای تمبر افزوده شده و بدین ترتیب نمایندگانی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران و انجمن طراحان گرافیک در شورا حضور دارند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از ویژگی‌های دیگر این آیین‌نامه بازطراحی روش اجرایی ارائه درخواست تمبرهای سفارشی در هر استان قبل از ارسال به شورای تمبر است.

انتهای پیام/ب/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول