اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

خط ملی اورژانس اجتماعی دانش‌آموزان رونمایی شد + جزئیات

خط ملی «نماد» یا «اورژانس اجتماعی دانش‌آموزان» با حضور وزیر آموزش و پرورش در سی و پنجمین اجلاس سراسری مدیران و رؤسای آموزش و پرورش کشور افتتاح شد.

خط ملی اورژانس اجتماعی دانش‌آموزان رونمایی شد + جزئیات

به گزارش خبرنگار گروه تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، در حاشیه سی و پنجمین اجلاس سراسری مدیران و روسای آموزش و پرورش که در اردوگاه شهید باهنر در حال برگزاری است، خط ملی نماد با شماره 1570 به عنوان اورژانس اجتماعی دانش آموزان کشور، افتتاح شد.

براساس این طرح ، مدل‌های مختلف فوریت های روانی و اجتماعی دانش آموزان سراسر کشور در قالب یک سیستم یک پارچه فراهم می شود.

در این بخش از برنامه لوح یادبود خط نماد از سوی وزیر آموزش و پرورش به امضا رسید؛ وی همچنین با برقراری ارتباط تلفنی با آموزش و پرورش یکی از استان ها، در جریان اجرای این طرح قرار گرفت.

علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش درباره این خط اظهار کرد: خط ملی نماد یا خط ۱۵۷۰ اورژانس اجتماعی دانش‌‌آموزان، یکی از زیرساخت‌های مهم نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان است که در کنار ابزارهای دیگر در حوزه سامانه نماد به ما کمک می‌کند، مدل‌های مختلف فوریت‌های روانی و اجتماعی دانش‌آموزان را در سراسر کشور در قالب یک سیستم یکپارچه فراهم کنیم.

وی به اهداف این طرح اشاره کرد و گفت: دسترسی آسان به مراکز مشاوره، یکپارچه سازی خدمات مشاوره و به روزآوری روش‌های جدید، واکنش سریع در فوریت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان از اهداف این طرح است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش افزود: فرایند این کار از سال ۹۸ آغاز شده و بعد از دو سال تلاش با کمک ۳۲ استان کشور و با همت و پیگیری مدیران کل استان‌ها، همکاران در اداره کل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی، زیر ساخت آن تهیه و تجهیزات موردنظر این موضوع نصب شد. همزمان نیز پیگیری کردیم تا مجوز آن از وزارت ارتباطات گرفته شود.

کاظمی با تشریح دستورالعمل اجرایی این خط از ابلاغ  بخشنامه آن  به استان‌ها خبر داد.

مسعود شکوهی نیز اظهار کرد: اهم موارد برنامه ملی نماد اهتمام جدی و وحدت رویه در اجرای مطلوب برنامه در سطح مدرسه، منطقه و استان مطابق دستورالعمل ایجاد شود؛ افزایش نرخ پوشش برنامه ملی نماد در تمامی مناطق و مدارس استان با تأکید ویژه بر مناطق و مدارس در معرض خطر مورد توجه قرار گیرد.

شکوهی درباره خط ملی نماد خاطر نشان کرد: نظارت دقیق و مستمر بر نحوه ارائه خدمات و پاسخگویی بر خط انجام شود، جذب و آموزش و نگهداشت نیروی متخصص مورد توجه قرار بگیرد و جلسات کمیته تیم فوریت های روانی ـ اجتماعی در سطح استان، منطقه به شکل مستمر و منظم برگزار شود.

مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقب های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش گفت: در برابر آسیب‌های اجتماعی، مداخله موثر بهنگام در اولویت امور قرار دارد.

شکوهی ادامه داد: جلب مشارکت درون و برون بخشی در برنامه ملی نماد اجرای دقیق آزمون های مشاوره و غربالگری در طرح یاریگران مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: حداقل یک پایگاه انتخاب رشته کنکور در هر منطقه راه اندازی خواهد شد.

 انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول