اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

تجارت با 11 کشور هدف صادراتی زنجان در سال 140۰

رئیس اتاق بازرگانی زنجان گفت: تجارت با 11 کشور به عنوان اهداف صادراتی استان در سال 140۰ تعیین شده است.

تجارت با 11 کشور هدف صادراتی زنجان در سال 140۰

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علی یگانه فرد ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به سفر تجاری سفیر ارمنستان به زنجان و تقدیر از اصحاب رسانه استان و صدا و سیما در پوشش خبری و تصویری این جلسه، اظهار کرد: امید است با توجه به اینکه ارمنستان هدف چهارم تجارت استان است، از ظرفیت ایجاد شده تجاری در ارمنستان استفاده بهینه صورت گرفته و آن را ارتقا دهیم.

رئیس اتاق بازرگانی زنجان با بیان اینکه در راستای هدفمند کردن تجارت خارجی استان و توسعه آن، سال گذشته نقشه راه تجارت خارجی استان به همت اتاق تدوین و در استان به تصویب رسید، تصریح کرد: متاسفانه با شیوع ویروس کرونا، اعزام و پذیرش هیأت‌های تجاری با مشکل مواجه و به تبع آن بخشی از نقشه راه را نیز با مشکلاتی مواجه کرد.

وی با اشاره به اینکه برنامه عملیاتی نقشه راه تجارت خارجی استان طی سال 1400 در چهار فصل سه ماهه از سوی اتاق تدوین شده است، گفت: اعزام و پذیرش، حضور در نمایشگاه‌های خارجی و برگزاری نمایشگاه در استان و هرچه که به توسعه تجارت خارجی استان کمک کند در این برنامه دیده شده است.

یگانه فرد با اشاره به اینکه در فصل نخست برنامه عملیاتی نقشه راه برگزاری جلسات مشترک با اتاق‌های مشترک ایران و یونان، ایران و عمان، سفر سفیر ارمنستان و دیگر جلسات مشترک صورت گرفته است، ابراز کرد: استفاده از ظرفیت‌ پارک‌های علم و فناوری و دانشگاه و همچنین استفاده از ظرفیت شهرک جواهرسازی ارمنستان در صادرات مجدد محصولات تولیدی فعالان صنایع دستی استان می‌تواند از زمینه‌های همکاری با این کشور در آینده باشد.

رئیس اتاق بازرگانی زنجان با بیان اینکه در فصل نخست همچنین مشکلات صادرکنندگان زنجانی در تجارت با کشور سوریه نیز پیگیری شد، خاطرنشان کرد: در جلسات و وبینارهای مشترکی که با اتاق ایران و یونان برگزار شد بحث صنایع غذایی و برندینگ آن و صادرات مجدد از این کشور به مقاصد دیگر بررسی شده است.

رئیس اتاق بازرگانی زنجان با بیان اینکه در برنامه عملیاتی سه ماهه دوم، اعزام هیأت تجاری به کربلای معلی، دعوت از سفیر ازبکستان، کنیا، ویتنام و رایزن بازرگانی ترکیه در تبریز برای سفر به استان زنجان و جلسات با رایزنان اقتصادی کشورهای هدف برنامه‌ریزی شده است، افزود: اعزام یک هیأت تجاری در سطح عالی به کشور چین برای گسترش همکاری‌ها نیز از اهداف و برنامه‌های سه ماهه دوم نقشه راه تجارت خارجی استان است.

وی در ادامه با بیان اینکه 11 کشور در سال 1400 به عنوان اهداف صادراتی و کشورهای دارای اولویت همکاری با استان زنجان انتخاب شده‌اند، تصریح کرد: این کشورها شامل هند، آفریقای جنوبی، قزاقستان، ازبکستان، ارمنستان، اندونزی، عمان، ویتنام ،پاکستان، بنگلادش و روسیه است.

یگانه فرد با بیان اینکه یکی از اهداف برنامه نقشه راه تجارت خارجی استان حفظ بازار کشورهایی است که صادرات از استان به آنها صورت می‌گیرد، اظهار کرد: ترکیه، عراق و افغانستان سه کشوری است که در راستای حفظ و گسترش بازارهای صادارتی در آن ذیل نقشه راه اقدام خواهد شد.

انتهای پیام/۷۳۰۰۹/ق/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول