اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

نظر شهردار زنجان درباره انتشار فراخوان انتخاب شهردار

شهردار زنجان درباره ارائه رزومه به شورا گفت: بنده در سه دوره‌ای که به عنوان خدمتگذار مردم و به عنوان شهردار فعالیت کردم، رزومه و برنامه‌هایم را ارائه کرده‌ام و به نظر نیازی به ارائه مجدد آن نباشد.

نظر شهردار زنجان درباره انتشار فراخوان انتخاب شهردار

حبیب یگانه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به انتشار فراخوان انتخاب شهردار از سوی شورای اسلامی دوره ششم اظهار کرد: طبق قانون انتخاب شهردار از تکالیف و اختیارات شوراست و ما در روشی که در شورا برای انتخاب شهردار در پیش می‎‌گیرند، دخالتی نداریم.

شهردار زنجان با اشاره به اینکه انتشار فراخوان برای انتخاب شهردار، قبلا هم اتفاق افتاده است، افزود: در دوره سوم شورای اسلامی شهر هم شهردار به این روش انتخاب شد.

یگانه با اشاره به اینکه انتشار فراخوان برای انتخاب شهردار مشارکت دادن عموم مردم و افراد جامعه برای استفاده از ظرفیت‌های نهفته و ناشناخته موجود برای انتخاب شهردار است، گفت: انتشار این فراخوان فرصت خوب و مناسبی است تا متخصصین و نیروهای مستعد و جوان که کمتر شناخته شده هستند با ارائه رزومه، خود را در معرض انتخاب قرار دهند و انتظار نمی‌رود در این روش افرادی که رزومه و سابقه مدیریت اجرایی رزومه تکمیل‌تری دارند نسبت به ارائه رزومه اقدام کنند، از همین رو درخواست و پیشنهاد من مشارکت افراد با تجربه و با سابقه مدیریت اجرایی در سطح بالا و رزومه تکمیل تر در این فراخوان است.

شهردار زنجان در پاسخ به سوالی درباره ارائه رزومه به شورا توسط خودش گفت: بنده در سه دوره‌ای که به عنوان خدمتگذار مردم و به عنوان شهردار فعالیت کردم، رزومه و برنامه‌هایم را ارائه کرده‌ام و به نظر نیازی به ارائه مجدد آن نباشد.

شورا در روش انتخاب شهردار مختار است

وی افزود: در هر حال شورا روش انتخابی خودش را دارد و مختار است که شهردار را به هر روشی که صلاح می‌داند انتخاب کند.

یگانه در ادامه با ارائه گزارشی از فعالیت‌های ۱۵ ماهه خود در شهرداری زنجان از اسفند سال ۹۸ تاکنون نیز گفت: در دوره سومی که در شهرداری زنجان مشغول به کار شدم، بیشتر از ادوار گذشته تلاش کردم و هرچه در توان داشتم به میان آوردم.

شهردار زنجان با اشاره به شرایط خاص حاکم بر جامعه به علت شیوع ویروس کرونا  و مشکلات اقتصادی گفت: بنده زمانی شهرداری را تحویل گرفتم که هم کرونا در حال شیوع بود و هم شاکله شورا و شهرداری به دلیل اتفاقات سال ۹۸ به هم ریخته و بدنه مدیریتی شهرداری آسیب جدی دیده و سطح اعتماد مردم به شهرداری بسیار پایین آمده بود.

وی ادامه داد: با وجود حاکم بودن این شرایط خاص تیمی تشکیل شد که شامل افراد توانمندی بودند و از همه توان و قدرت برای حل مشکلات استفاده شد، اما نباید مشکلات جانبی نادیده گرفته شود.

یگانه با اشاره به برخی از اقدامات صورت گرفته در 15 ماهه دوره فعالیت خود بیان کرد: زمانی که سبزه‎‌میدان را تحویل گرفتیم فقط ۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشت، در حالی که امروز با پیشرفت و سرعت خوبی در حال اجراست.

شهردار زنجان آغاز عملیات اجرایی بازگشایی محورهای اطراف پادگان، احداث یوترن پل امام حسن مجتبی (ع)، احداث پارکینگ طبقاتی خیابان سعدی وسط، احداث ایستگاه آتش‌نشانی گلشهر ، تکمیل سالن مدیریت بحران شهرداری و ترمیم نوارهای حفاری و اجرای روکش آسفالت خیابان‌ها که به لحاظ عدم برنامه‌ریزی صحیح و صدور مجوز حفاری برای شرکت‌های خدمات رسان، مشکلات زیادی را در مناطق مختلف برای مردم ایجاد کرده بود و آغاز چند پروژه سرمایه‌گذاری را از جمله توفیقات شهرداری در ۱۵ ماهه گذشته عنوان کرد به نحوی که برخی از این پروژه‌ها مثل پروژه مشارکتی اجرای فیبر نوری در مرحله بهره‌برداری بوده و برخی نیز مثل پروژه مشارکتی مرکز تجاری اداری خیابان مهدوی کوی کارمندان تا پایان سال به مرحله بهره‌برداری خواهد رسید.

ادامه عملیات عمرانی در آرامستان 

شهردار زنجان ادامه داد: با این حال یکی از مهمترین مشکلات شهرداری بحث تدفین اموات در محل آرامستان جدید بود که از سال گذشته برای آماده سازی و تکمیل زیرساخت‌های آن زحمات زیادی کشیده شده و امسال نیز اجرای پروژه‌های عمرانی در محل به سرعت در حال انجام است، اما طی روزهای اخیر کمبود سیمان مشکلاتی را برای پروژه‌های عمرانی ایجاد کرده است.

وی با اشاره به اینکه برای شیوع بیماری کوید ۱۹ و شرایط خاص اقتصادی و تورم موجود در حال حاضر و کمبود مصالحی مثل سیمان اکثر پروژه‌های عمرانی کشور دارای مشکلاتی هستند، افزود: با تمام این مشکلات حتی یک روز هم پروژه سبزه‌میدان در این مدت ۱۵ ماه متوقف نشده است.

یگانه در ادامه با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از ۱۸ هکتار توسعه فضای سبز با روش‌های نوین آبیاری در قالب چندین پارک به مرحله بهره‌برداری رسیده است که از جمله آنها می‌توان به بهره‌برداری از پارک بانوان غرب و پارک شایسته و پارک جوادالائمه و ...اشاره کرد و افزود: برای نخستین بار در شهرداری موضوع استفاده از اوراق مشارکت برای تامین مالی در راستای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی شهر زنجان با عاملیت و همکاری بانک سپه و پیگیری نماینده مردم شریف زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی  اتفاق افتاد و شهرداری زنجان موفق به فروش ۶۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت شد.

شهردار زنجان با اشاره به اینکه ۵۰ درصد اصل و سود این اوراق از سوی دولت تضمین و باز پرداخت خواهد شد اعلام کرد: این موضوع گام مهمی در تامین منابع درآمدی در شهرداری بوده که عمدتا کلانشهرهای کشور از این موضوع تاکنون بهره‌مند شده‌اند و طی روزهای آتی موضوع خرید و افزایش ظرفیت ناوگان اتوبوسرانی پیگیری خواهد شد.

وی یاداور شد چهار دستگاه اتوبوسی هم که در دوره قبلی مسؤولیت در شهرداری قرارداد خرید آن منعقد شده بود در حال اضافه شدن به ناوگان اتوبوسرانی شهر زنجان است.

یگانه ادامه داد: قرارداد تعمیر و بازسازی تعداد ۶۲ دستگاه از اتوبوس‌های شهری در حال انعقاد بوده و مجوز لازم از شورای شهر و حوزه های ذیربط اخذ شده است.

شهردار زنجان همچنین به تلاش گسترده نیروها و کارگران خدوم و زحمتکش شهرداری اشاره کرد و گفت: در طول ۱۵ ماه گذشته کارکنان  زحمتکش شهرداری دوشادوش کادر سلامت در جبهه مقدم مبارزه با کرونا  ویروس قرار داشته و ضمن ارائه خدمت بدون وقفه نیروهای آرامستان و کارگران امور شهر و پاکبانان در خط مقدم مبارزه با این ویروس بوده‌اند و ضمن ضدعفونی کردن ناوگان حمل و نقل درون شهری و همه مبلمان و اثاثه شهری در راستای خدمت رسانی در طرح بیماریابی شهید سلیمانی و ضد عفونی مدارس و محل برگزاری اجتماعات و ...به جد مشارکت کرده‌اند.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول