اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

کمبود تراشه به آیفون رسید

اپل می گوید کمبود تراشه به علت تعطیلی کارخانه‌های تولیدی پس از شیوع ویروس کرونا باعث خواهد شد تا تولید آیفون هم دچار مشکلاتی شود و رشد عرضه این گوشی کند شود.

کمبود تراشه به آیفون رسید

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، پیش از این اخباری در مورد احتمال کاهش عرضه آی پد و رایانه های مک به علت کمبود تراشه منتشر شده بود و حالا اپل می گوید این شرایط روی تولید آیفون نیز تاثیرگذار است.

این مساله روی درآمد شرکت اپل نیز تاثیر منفی می گذارد و موجب می شود این شرکت شرایط اقتصادی نامطلوبی را تجربه کند. مدیران اپل می گویند رقم رشد پیش بینی شده در سه ماهه چهارم سال مالی جاری که قبلا 36.4 درصد پیش بینی شده بود، محقق نمی شود.

البته شرایط به بدی سه ماهه سوم سال 2021 نیست، ولی این امر کماکان روی تولید آیفون تاثیر منفی خواهد گذاشت. انتشار این خبر روی ارزش سهام شرکت اپل نیز تاثیر منفی گذاشت. ارزش این سهام در سه سال اخیر دو برابر شده و به نزدیک 2.5 تریلیون دلار رسیده، اما با انتشار خبر مذکور ارزش هم سهم با کاهش 1.7 درصدی به 144.24 درصد کاهش یافته است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول