اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

تشریح برنامه‌ها و اقدامات مجموعه غدیرستان اصفهان/ کتاب «دانشنامه غدیر» رونمایی می‌شود

مدیر مجموعه غدیرستان اصفهان گفت: این مجموعه از حدود دو دهه قبل به صورت متمرکز کار خود را در اصفهان آغاز کرده و در بخش حمایت و پشتیبانی از مسائل مرتبط با غدیر اعم از چاپ کتاب و محتواهایی که جای آنها در کتابخانه‌ها خالی است، کار خود را آغاز کرده است.

تشریح برنامه‌ها و اقدامات مجموعه غدیرستان اصفهان/ کتاب «دانشنامه غدیر» رونمایی می‌شود

حجت‌الاسلام محمدرضا شریفی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان، پیرامون برنامه‌ها و اقدامات مجموعه غدیرستان اصفهان با بیان اینکه مجموعه غدیرستان با هدف تبلیغ غدیر ایجاد شده، اظهار داشت: در راستای اینکه رسالت هر مبلغ، وجود تبلیغ است، این مجموعه پیش قدم شد تا بتواند برنامه‌های غدیر را مهندسی شده در حد امکان به اجرا در بیاورد.

مدیر مجموعه غدیرستان اصفهان افزود: مجموعه غدیرستان از حدود دو دهه قبل به صورت متمرکز کار خود را در اصفهان آغاز کرده و در بخش حمایت و پشتیبانی از مسائل مرتبط با غدیر اعم از چاپ کتاب و محتواهایی که جای آنها در کتابخانه‌ها خالی است و محققان و پژوهشگران برای تحقیق و پژوهش به آن نیاز دارند، کار خود را آغاز کرده و تقویت و تولید پشتوانه‌های علمی برای غدیر از اولویت‌های اولیه غدیرستان است و بر مبنای ارتباط بین غدیر و مناسبت‌ها در بخش‌های تاریخ، حدیث و ادبیات غدیر کتاب‌هایی تهیه کرده‌ایم.

وی به بیان عناوین این کتاب‌ها پرداخت و عنوان کرد: از جمله این کتاب‌ها، کتاب غدیر با قرآن، نسخه فوری است که دوره آموزشی نیز در مورد آن برگزار شد.

شریفی افزود: کتاب‌های خطبه غدیر نگاه فوری، کتاب غدیر کلاس فوری، غدیرستان در تبلیغ غدیر،  غدیر تا فاطمیه، تجلی غدیر در عصر ظهور و کتاب مهندسی تبلیغ غدیر که مرجعی علمی به صورت مهندسی شده در تبلیغ غدیر است نیز از دیگر این کتاب‌ها است.

مدیر مجموعه غدیرستان اصفهان تصریح کرد: پیام آسمانی غدیر، غدیر و دشمنان و شیوه‌های تبلیغ غدیر در بحران کرونا نیز از کتاب‌هایی هستند که در شرایط کرونایی در دو سال اخیر نگاشته شده است.

وی در ادامه از رونمایی کتاب دانشنامه غدیر خبر داد که امروز با حضور آیت‌الله سید علی میلانی در مدرسه علمیه جوادیه اصفهان رو نمایی انجام می‌شود.

شریفی افزود: این دانشنامه غدیر در ۲۶ جلد برای اولین بار در جامعه تشیع آماده شده و در دسترس عموم محققان و مؤلفان حوزوی و علاقمندان قرار خواهد گرفت و سعی ما بر این است که به زودی یک دوره از این کتاب در کتابخانه‌های معتبر دنیا منتشر شود.

مدیر مجموعه غدیرستان اصفهان ادامه داد: از دیگر اقدامات پشتیبانی انجام شده، شرح خطبه غدیر است که این نیز آماده شده و مباحث شرح خطبه غدیر در طول هفته تاکنون سه جلد آن آماده شده و پیش‌بینی می‌شود به پنج جلد نیز برسد.

وی آموزش و تربیت نیروی انسانی را از دیگر اهداف غدیرستان بیان کرد و اظهار داشت: تربیت نیروی انسانی اعم از برادران و خواهران، به منظور آشنایی با مباحث غدیر و ایجاد توانایی تبلیغ و همچنین تربیت محقق در این زمینه که بتواند تبلیغ ویژه در باب غدیر داشته باشد، از دیگر اهداف این مجموعه است.

شریفی بیان کرد:جهت تربیت مبلغان غدیر از سال ۸۸ دوره‌های آموزشی مانند دوره‌های غدیرشناسی و تربیت مبلغ و دوره تجلی غدیر در عصر ظهور، دوره غدیر تا فاطمیه، دوره مهندسی تبلیغ غدیر و دوره جلوه‌های غدیر در عصر غیبت برگزار کردیم و دوره آموزشی امسال نیز با عنوان «در انتظار غدیر» در سه هفته متوالی روزهای چهارشنبه و پنج شنبه برگزار شد.

مدیر مجموعه غدیرستان اصفهان تصریح کرد: این دوره به صورت مجازی ۴۰۰ نفر از طلاب و به صورت حضوری در مدرسه علمیه جوادیه برای حدود صد نفر، با حضور اساتیدی چون آیت‌الله نجم‌الدین طبسی، حجت‌الاسلام محمد باقر انصاری و آیت‌الله فاضل نیشابوری برگزار شد و آزمون آن در روز دوشنبه هفته جاری ۴ مرداد ۱۴۰۰ برگزار شد و گواهی نامه هر دوره نسبت به ساعات حضور آنها صادر خواهد شد و در غدیرستان از برگزیدگان جهت ادامه آموزش در طول سال استفاده خواهد شد.

وی از برگزاری کلاس‌های آموزشی در غدیرستان خبر داد و اظهار داشت: در طول هفته کلاس‌هایی مانند شرح خطبه غدیر و مهندسی تبلیغ غدیر برای طلاب، فضلا و علاقه‌مندان برگزار می‌شود و تاکنون همه جلسات برگزار شده به صورت صوتی و تصویر در لوح‌های فشرده آماده برای در دسترس قرار دادن است.

شریفی در ادامه از ارتباط بیشتر با هیأت‌ها و مردم در سراسر کشور خبر داد و اذعان کرد: در راستای انتقال تجارب و محتواهایی که تا کنون ارائه کرده‌ایم در سایت غدیرستان گزینه‌ای داریم با عنوان
«ویترین غدیرستان»  که در آن تمامی طرح‌ها، بنرها، کلیپ‌ها و شیوه‌ها و پیشنهادها و کارهایی که می‌توان برای غدیر انجام داد را قرار دادیم که هر کس خواست بتواند از آن استفاده کند.

مدیر مجموعه غدیرستان اصفهان با بیان اینکه در سال گذشته در ایام غدیر ایستگاه‌های خیابانی و کاروان شادی اتومبیل‌ها از برنامه‌های جذابی بود که برگزار شد، اظهار داشت: برای این کار پرچم، بنر، بادکنک و تجهیزات شادی‌آور مانند این‌ها در اختیار علاقه‌مندان با تخفیف ویژه  قرارداده شد که شور و شادی خاصی در سطح شهر ایجاد شد.

وی بیان کرد: امسال طرحی به نام طرح سفیر غدیر برای گروه سنی ۹ تا ۱۶ سال پیشنهاد دادیم که با توجه به شرایط کرونا و تعطیلی مدارس، خانم‌ها و آقایانی که مربی کودک و نوجوان هستند برای کمک به تبلیغ غدیر و آشنایی کودکان و نوجوانان با غدیرستان، همکاری کردند.

شریفی ادامه داد: برای این کار ۶ داستان غدیر به زبان ساده به همراه تصویر طراحی و در اختیار این مربیان قرار داده و شماره‌ای برای این کار در نظر گرفته شده که کسانی که می‌خواهند در این مسابقه شرکت کنند، باید ابتدا نام و نام خانوادگی و مشخصات خود را به این شماره ارسال کنند تا بسته به رده سنی آنها داستانی برای آنان ارسال و برای آنان لینکی ارسال می‌شود و در کانال ایتا یا تلگرام مرتبط عضو می‌شوند، داستان خود را می‌خوانند و آن را برای دیگران نیز تعریف می‌کنند و پس از آن کلیپی ۳ دقیقه‌ای از بیان آن برای دیگران، برای ما ارسال می‌کنند و ما داورانی قرار دادیم که این کلیپ‌ها را بررسی می‌کنند و بهترین آنها را انتخاب و به آنها جوایزی اهدا می‌شود.

مدیر مجموعه غدیرستان اصفهان در پایان خاطرنشان کرد: داوری این طرح برای پسران در مجموعه غدیرستان برگزار خواهد شد ولی برای دختران در مجموعه خواهران مبلغه داوری خواهد شد.

انتهای پیام/۶۳۰۷۷/ر۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول