اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

تزریق واکسن آنفلوآنزا درصورت دریافت واکسن کرونا ضروری است

رئیس بیمارستان گلستان کرمانشاه(مختص بیماران کرونایی) گفت: از اوسط شهریورماه افراد بالای 50 سال علاوه به دریافت واکسن کرونا نسبت به دریافت واکسیناسیون آنفلوآنزا فصلی هم اقدام کنند.

تزریق واکسن آنفلوآنزا درصورت دریافت واکسن کرونا ضروری است

سیاوش وزیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، با اشاره به وضعیت شیوع کرونا ویروس از نوع دلتا در جامعه، اظهار داشت: در این شرایط وضعیت قدری متفاوت‌تر شده است؛ افراد با تصور اینکه مبتلا به سرماخوردگی و آنفلوآنزا هستند، تاخیر در مراجعه سرپایی دیده می‌شود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر به هیچ وجه چرخش فعال ویروس سرماخوردگی و آنفلوآنزا وجود ندارد و تمام علائم تنفسی اعم از تب، لرز، سرفه، تنگی نفس و آبریزش چشم و بینی باید به عفونت کووید۱۹ به ویژه دلتا یا واریانت هندی نسبت داده شود که با مراجعه زودهنگام به پزشک و شروع درمان روند بهبودی تسریع خواهد یافت.

رئیس بیمارستان گلستان کرمانشاه(مختص بیماران کرونایی) گفت: احتمال دارد از چند هفته آینده با توجه به آغاز چرخش ویروس آنفلوآنزا را داشته باشیم، بنابراین توصیه می‌شود از اوسط شهریورماه افراد بالای ۵۰ سال، بیماران زمینه‌ای و مبتلایان به بیماری قلبی و مزمن علاوه به دریافت واکسن کرونا نسبت به دریافت واکسیناسیون آنفلوآنزا فصلی هم دقت لازم داشته باشند.

وی ادامه داد: برخلاف موج‌های قبلی که با فعالیت‌های اجتماعی شاهد پیک‌های بیماری بودیم در این موج پنجم معمولا درون خانواده‌ها با معاشرت‌ها، رفت و آمدها، شب نشینی‌ها، شرکت در مجالس ترحیم و عروسی با طغیان کرونا مواجه می‌شوند.

انتهای پیام/پ

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول