اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

انعقاد ۴ قرارداد شتابدهی در رویدادهای «پیوند» صندوق نوآوری

مدیر توسعه اکوسیستم صندوق نوآوری و شکوفایی از انعقاد چهار قرارداد شتابدهی در رویدادهای «پیوند» صندوق نوآوری خبر داد.

انعقاد ۴ قرارداد شتابدهی در رویدادهای «پیوند» صندوق نوآوری

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، مصطفی بغدادی در چهارمین رویداد «پیوند» حوزه کتاب و کودک و اولین رویداد تخصصی در حوزه علوم انسانی با محوریت کتاب و کودک که به صورت مجازی برگزار شد، با بیان اینکه اعطای ۵۰۰ میلیون تومان سرمایه بذری به دو شتابدهنده به تصویب رسیده است، بیان کرد: هدف از برگزاری این رویداد بهم‌رسانی صاحبان ایده، شتابدهنده‌ها و هسته‌های فناور است که از طریق این رویدادها، صاحبان ایده که نیازمند دریافت خدمات شتابدهی هستند، معرفی می‌شوند.

وی رویداد امروز پیوند کتاب و کودک را اولین رویداد تخصصی پیوند در حوزه علوم انسانی دانست و افزود: 

تاکنون در ۴ رویداد پیوند برگزار شده، بیش از ۱۵ جلسه B۲B برگزار شده است که طی آن چهار تیم موفق به عقد قرارداد شتابدهی شده و دو تیم نیز در حال عقد قرارداد هستند.

مدیر توسعه اکوسیستم صندوق نوآوری و شکوفایی تصریح کرد: صندوق نوآوری برای تکمیل این چرخه تسهیلات جدیدی برای تامین سرمایه‌های بذری شتابدهنده‌ها در نظر گرفته است که در صورتی که شتابدهنده‌ای اقدام به جذب تیم‌های این رویدادها کند، از خدمات سرمایه بذری این صندوق  برخوردار خواهد بود و تاکنون هشت شتابدهنده تقاضای خود را برای دریافت این تسهیلات به صندوق نوآوری ارائه کرده‌اند و دو مصوبه در این زمینه با حجم ۵۰۰ میلیون تومان سرمایه بذری داشتیم که به شتابدهنده‌ها اختصاص یافته است.

تشریح انتخاب تیم‌های فناور برای رویداد پیوند کتاب و کودک 

در ادامه این رویداد نیز علی‌اصغر سعدآبادی، رئیس مرکز رشد و کارآفرینی دانشگاه شهید بهشتی گفت: در سال گذشته ۴۰۰ میلیارد تومان برای انتشارات و کانون‌ها برای ارتقای سرانه کتاب برای هر فرد ایرانی اختصاص یافت اما هنوز این امر محقق نشده است.

وی با بیان اینکه مساله کتاب در مرکز رشد و کارآفرینی دانشگاه شهید بهشتی مطرح شد و اقدام به برگزاری رویدادی در حوزه کتاب و کودک کردیم، بیان کرد: این رویداد به منظور فعالیت استارت‌آپ‌ها در این زمینه بوده است که بر این اساس با انتشار فراخوانی، ۷۸ ایده در این زمینه ثبت شد.

سعدآبادی افزود: در غربالگری اولیه تعداد ۲۴ تیم برای راهیابی به مرحله شتابدهی انتخاب شدند و در این مرحله ۱۴ تیم برای ورود به مرحله سوم برگزیده شدند و برای این ۱۴ تیم دوره‌های آموزشی ۴۵ روزه برگزار شد که ۶ تیم وارد مرحله نهایی شدند و ایده‌های این تیم‌ها به سرمایه‌گذاران ارائه شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول