اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تهدید غیرمستقیم بایدن علیه روسیه و چین

رئیس‌جمهور آمریکا با ادعای اینکه ممکن است واشنگتن به دلیل حملات سایبری وارد جنگی واقعی با یک قدرت جهانی شود، روسیه و چین را به‌صورت غیرمستقیم تهدید کرد.

تهدید غیرمستقیم بایدن علیه روسیه و چین

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در ادامه تنش‌های واشنگتن با مسکو و پکن بر سر حملات سایبری، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا درباره تداوم این حملات هشدار داد.

بایدن شامگاه روز سه‌شنبه به‌صورت غیرمستقیم تهدید کرد که اگر آمریکا وارد «جنگی واقعی» با یک «قدرت بزرگ» جهانی شد، دلیل آن حملات سایبری به ایالات متحده است.

خبرگزاری «رویترز»، این تهدید بایدن را علیه روسیه و چین قلمداد کرده و به نقل از وی نوشت:‌ «به‌نظرم این بسیار محتمل است که نهایتاً وارد یک جنگ شویم، یک جنگ واقعی با یک قدرت بزرگ، که دلیل آن نیز نفوذ سایبری با عواقب بسیار جدی است».

رئیس‌جمهور آمریکا که در دفتر مدیر اطلاعات ملی این کشور سخنرانی می‌کرد، اظهار داشت: «[شی جین‌پینگ رئیس‌جمهور چین] درباره تبدیل‌شدن به قوی‌ترین نیروی نظامی در جهان و داشتن بزرگترین اقتصاد در نیمه دهه ۲۰۴۰، شدیداً جدی است».

بایدن پیش از این نیز با بیان اینکه از همتای روسی خود خواسته تا برای متوقف کردن حملات سایبری از این کشور به آمریکا کاری انجام دهد، مدعی شد در صورت عدم همکاری مسکو، واشنگتن دست به انتقام‌جویی دیجیتالی می‌زند. (جزئیات بیشتر)

وزارت خارجه چین نیز با هشدار به آمریکا برای متوقف‌کردن جاسوسی سایبری از کشورهای مختلف، اتهام‌زنی‌های اخیر واشنگتن به پکن مبنی بر انجام‌شدن حملات سایبری از خاک این کشور را محکوم کرد.

 رسانه‌های آمریکا ماه پیش گزارش دادند حمله سایبری گسترده به زیرساخت‌های یک شرکت تولید و توزیع گوشت قرمز (شرکت «جی‌بی‌اِس») موجب اختلال گسترده در فعالیت این شرکت در استرالیا، کانادا، آمریکا و برزیل شده است.

پیش از این نیز، شرکت خط لوله «کلونیال پایپ لاین» آمریکا مورد حمله سایبری قرار گرفت و موجب فلج شدن سیستم انتقال سوخت به ایالات شرقی این کشور شد. کاخ سفید روسیه را مسبب تمامی این حملات دانسته است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول