اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس: با مقصران مشکلات خوزستان برخورد می‌کنیم

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس از تشکیل پرونده ویژه بررسی مشکلات استان خوزستان خبر داد و گفت: درصدد هستیم که در موضوع خوزستان و موضوعات دیگری که از طریق ترک فعل مسئولین مشکلاتی برای مردم ایجاد شده است ورود پیدا کرده و با مقصرین و افرادی که مرتکب ترک فعل شده‌اند برخورد کنیم.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس: با مقصران مشکلات خوزستان برخورد می‌کنیم

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، شب گذشته برنامه «عیار» شبکه افق در راستای پیگیری پرونده ویژه هفته گذشته خود (خوزستان تشنه)، در تماس تصویری با رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس، به گفتگو در این باره پرداخت. حجت الاسلام حسن شجاعی با اشاره به مشکلات اخیر مردم خوزستان از تشکیل پروندهای راجع به این موضوع در کمیسیون اصل 90 خبر داد و گفت: پس از تأکید رهبر معظم انقلاب بر اینکه طرح هایی قرار بود در خوزستان اجرا شود که اگر آنها اجرا میشد امروز مردم این مشکلات را نداشتند، این موضوع با جدیت بیشتری دنبال شد.

وی درباره روند پیگیری‌ها گفت: در همین راستا جلسات کارشناسی را برگزار و امروز از مجمع نمایندگان استان خوزستان دعوت کردیم. نمایندگان استان خوزستان در کمیسیون اصل 90 حاضر شدند و مشکلات ریز و کلان استان را بیان کردند.

شجاعی ادامه داد: ما درصدد بررسی این هستیم که چه طرحهایی در دست اجرا بود که اگر آنها اجرا می‌شد امروز خوزستان دچار این مشکلات نبود. در قدم بعدی تیم کارشناسی خود را روی این موضوعات متمرکز میکنیم تا دلایل تأخیر در اجرای این طرحها شناسایی شود و مشخصص گردد اگر قصور و کوتاهی موجب ایجاد این مشکلات شده است، از سمت چه کسی بوده است. مسئولین استانی و ملی مرتبط هر کدام چه سهمی داشتهاند. سپس در قدم بعدی اگر تخلفی از ناحیه هر کدام صورت گرفته باشد به مراجع ذی صلاح از جمله مراجع قضایی معرفی شده تا برخورد لازم با آنها صورت گیرد.

وی با بیان نظر نمایندگان استان خوزستان در خصوص ترک فعل و قصور صد درصدی برخی از مسئولین در  این استان اظهار کرد: خوزستان دچار این مشکلات است و ما به عنوان کمیسیون اصل 90 در صدد هستیم این رویه ایجاد شده در کشور را اصلاح کنیم، که افراد مسئولیتی را میپذیرند و در دوران مسئولیت خودشان گاهی بدیهی‌ترین وظایف خود را انجام نمی‌دهند و بعد از دوران مسئولیت در یک حاشیه امن قرار می‌گیرند. مردم مشاهده کرده‌اند که گاهی مسئولی برای فرار از پاسخگویی از عملکرد نامناسب خود از آن مسئولیت کنار رفته است.

رئیس کمیسیون اصل 90 ضمن اظهار تلاش برای پایان دادن به این رویه غلط گفت: درصدد هستیم که از جمله در موضوع خوزستان و موضوعات دیگری که از طریق ترک فعل مسئولین مشکلاتی برای مردم ایجاد شده است حتماً ورود پیدا کنیم و با مقصرین و افرادی که مرتکب ترک فعل شده‌اند برخورد کنیم. در خوزستان هم این اتفاق افتاده است و در جلسه با نمایندگان استان این ترک فعلها به صورت جزئی و مصداقی بیان شد. این موضوع هم متوجه برخی از مسئولین استانی و هم متوجه برخی از مسئولین ملی هست که حتماً این مسئولین به کمیسیون اصل 90 احضار خواهند شد تا پاسخهای خود را ارائه کنند.

شجاعی در خصوص ترک فعل مسئولین تأکید کرد: نه تنها مسئولینی که تا پایان دولت فعلی مسئولیت خود را تحویل خواهند داد بلکه برخی افراد که قبلاً مسئولیت داشته‌اند هم اگر اثبات شود که مرتکب قصوری در این زمینه شده‌اند حتماً با آنها برخورد خواهد شد.

وی در پایان و در خصوص وظایف این کمیسیون در این باره افزود: کمیسیون اصل 90 دو کار می‌تواند انجام دهد. یکی شناسایی مقصرین با ارسال تیم بازرسی و کارشناسی و معرفی افراد در صورت اثبات تخلف و قصور به قوه قضاییه، و دیگری شناسایی این ترک فعلها برای تکلیف به دولت مستقر و دولت آینده جهت انجام اقدامات می‌باشد. لیستی از اقداماتی که در خوزستان باید صورت بپذیرد را آماده خواهیم کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول