اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

80 درصد تخت‌های بیمارستان بهشتی کاشان به بیماران کرونایی اختصاص‌یافته است

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: در دوران سخت همه‌گیری ویروس کووید 19 و برای ترویج فرهنگ چگونگی برخورد و رفتار با این ویروس موذی، هر فرد باید در خانواده خود یک سفیر سلامت باشد.

80 درصد تخت‌های بیمارستان بهشتی کاشان به بیماران کرونایی اختصاص‌یافته است

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، اسماعیل عزیزی پیش از ظهر امروز در جلسه اطلاع‌رسانی و حساس‌سازی روابط عمومی بانک‌ها، نسبت به موج جدید همه‌گیری بیماری کرونا اظهار کرد: هم‌اکنون ویروس کرونا در جهان همه‌گیر شده و هر فرد برای در امان ماندن خود و اطرافیانش از این ویروس، باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کند و در یک کلمه ماسک بزند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کاشان تصریح کرد: اگر همه ما زدن ماسک را برای خود یک اجبار بدانیم چرخه انتقال ویروس در جامعه قطع می‌شود و از بروز موج‌های بعدی کرونا در امان خواهیم بود وگرنه بلافاصله بعد از موج پنجم به موج ششم و موج‌های بعدی خواهیم رسید.

وی یادآور شد: در سطح جامعه افراد زیادی ناقل ویروس هستند اما به دلیل اینکه خودشان سیستم بدنی قوی دارند علائم بیماری در آن‌ها بروز نمی‌کند اما افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند به بیماری مبتلا می‌شوند.

عزیزی ادامه داد: بیماری کرونا هزینه‌های درمانی سنگینی را بر خانواده‌ها و بیت‌المال تحمیل می‌کند بنابراین نزدن ماسک و انتقال ویروس کرونا به دیگران از طرف هر یک از ما، پایمال کردن حق‌الناس و تضییع حقوق دیگران است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کاشان اظهار داشت: اکثر مردم راه‌های پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا را می‌دانند اما باور ندارند که اگر پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند و ماسک نزنند ممکن است دریکی از همین روزها به بیماری مبتلا شوند و برای درمان بیماری مجبور خواهند بود به بیمارستان مراجعه کنند.

وی بابیان اینکه در حال حاضر ۸۰ درصد از ۶۲۰ تخت بستری بیمارستان شهید بهشتی کاشان که تنها بیمارستان جنرال شهر، است به بستری بیماران کرونایی اختصاص‌یافته است، تأکید کرد: این آمار حاکی از شرایط وخیم کنونی است و برای رهایی از آن نیازمند کمک تک‌تک مردم فهیم منطقه هستیم.

انتهای پیام/۶۳۱۲۳/ج۱۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول