اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

شهردار مشکین دشت: ادارات یخچال و کولر را هم از شهرداری می‌خواهند

شهردار مشکین دشت ضمن انتقاد از عدم مناسب سازی سرانه‌ها در شهرستان فردیس، به ویژه مشکین دشت، گفت: حتی یک بیمارستان دولتی در بخش مشکین دشت نداشتیم، از طرفی ادارات هزینه‌های خود را به شهرداری تحمیل می‌کنند، تا اندازه ای که یخچال کولر خود را نیز از ما می‌خواهند!

شهردار مشکین دشت: ادارات یخچال و کولر را هم از شهرداری می‌خواهند

حسین بغدادی، شهردار مشکین دشت، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردیس، با بیان اینکه مشکین دشت به دلیل قرار گرفتن در حاشیه پایتخت و کلانشهرکرج، از سرانه‌های لازم محروم است، گفت: جدی ترین مشکل شهروندان مشکین دشت، نداشتن مراکز درمانی است. ما هیچ مرکز درمانی دولتی در مشکین دشت نداریم و مردم در حوزه درمان در مضیقه هستند. اگرچه مرکز بهداشت در مشکین دشت وجود دارد اما این مرکز در حوزه پیشگیری فعال است و در حوزه درمان مردم با  مشکلات جدی روبرو هستند. سرانه‌های مشکین دشت تابعی از  شهرستان فردیس است که  متاسفانه نتوانسته حق مناسبی از استان داشته باشد و مشکین دشت هم به تبع فردیس، سهمی از سرانه‌های درمانی استان ندارد.

فاصله یک متری سرانه فضای سبز مشکین دشت با سرانه استاندارد

وی با اشاره به اینکه سرانه فضای سبز مشکین دشت ۴ متر است که با سرانه‌های استاندارد یک متر فاصله دارد‌، افزود: مشکل عمده در حوزه  فضای سبز مشکین دشت، تامین آب است. شهرداری هیچ منبع تامین آب از جمله چاه، قنات یا پساب فاضلاب ندارد و شهر سیستم فاضلاب ندارد و با زحمت زیاد و کمک آب منطقه ای آب مورد نیاز برای فضای سبز تامین می شود.

جمععیت ۸۰ هزارنفری و فقط ۳ سالن ورزشی

این مدیر شهری میزان سرانه ورزشی را نسبت به جمعیت ۸۰ هزار نفری مشکین دشت بسیار پایین دانست و یادآور شد: تعداد سالن‌های ورزشی مشکین دشت بسیار کم است و مجموعا ۳ سالن ورزشی از جمله یک سالن مربوط به تربیت بدنی است، یک سالن با همکاری سپاه و شهرداری ساخته شده و یک سالن مربوط به شهرداری است. دو سالن دیگر نیز توسط شهرداری مشکین دشت در حال ساخت است که یکی پیشرفت ۴۰ درصدی و دیگری پیشرفتی بیش از ۸۰ درصد دارد.

شهرداری مشکین دشت در انجام واکسیناسیون پیشگام است

وی در بخش دیگری با بیان اینکه شهرداری مشکین دشت در موضوع واکسیناسیون پیشگام است،  اظهار کرد: با هماهنگی شهرداری و کمک شبکه بهداشت و درمان پاکبانان واکسینه شدند. هفته گذشته واکسیناسیون رانندگان حوزه حمل و نقل به تعداد ۳۲۰ نفر راننده تاکسی انجام شد. واکسیناسیون بخش های آتش نشانی، خدمات و آرامستان  و سایر بخش هایی که امکان قانونی داشته نیز انجام شده است، اما هنوز برای واکسیناسیون بخش اداری اقدامی انجام نشده است.‌ همچنین  با توجه به ضرورت واکسیناسیون،   شهرداری مشکین دشت   از ۳ ماه گذشته تا کنون سالن ورزشی شهید قدوسی را  که در اختیار بخش خصوصی بود، برای واکسیناسیون شهروندان در اختیار شبکه بهداشت و درمان  است.

استقرار دستگاه‌ها در مشکین دشت چه نفعی برای دارد؟! کمک شهرداری به دستگاه خدمات به مردم را کاهش می‌دهد

بغدادی با گلایه  از مجموعه دستگاه های مستقر در مشکین دشت، تاکید کرد: دستگاه های مختلف باید در ایجاد منابع برلی شهر و  ارائه خدمات بهتر به شهروندان مشارکت کنند و همه بار نباید به عهده شهرداری باشد. استقرار ادارات، انجام امور جاری و پشتیبانی وظیفه دستگاه‌ها در استان است در حالیکه  بیش از  ۱۳ دستگاه در مشکین دشت در اماکن مربوط به شهرداری مستقر هستند  و حتی برخی ادارات، امور جاری و روزمره را از شهرداری پیگیری می‌کنند و این موجب می‌شود سقف خدمات رسانی در مشکین دشت کاهش پیدا کند.

وی تصریح کرد: شهرداری نهادی است که راحت تر از همه نهادها  می‌توان از آن پول گرفت و همه بر روی شهرداری متمرکز هستند. اما باید بپذیرند وقتی شهرداری حمایت کننده دستگاه‌های دیگر باشد، با توجه به محدودیت اعتبارات  باید از سطح خدمت رسانی به شهروندان کاهش دهد تا بتواند به ادارات کمک کند‌.

این مقام مسؤول اضافه کرد: متاسفانه برخی دستگاه‌ها حتی رایانه، یخچال و کولرشان را شهرداری می‌دهد. دستگاه‌ها باید سهمیه خود منابع استانی و ملی را به شهر بیاورند نه آنچه در شهر وجود دارد را خُرد و استفاده کنند. پس  استقرار دستگاه‌ها چه نفعی برای شهر دارد؟!

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول