اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

90 درصد آموزش دیدگان شاغل هستند

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با اشاره به اینکه ۹۰ درصد افرادی که آموزش‌های مهارتی را گذرانده‌اند شاغل هستند، گفت: این موضوع نشان از تاثیرگذار بودن آموزش‌های مهارتی ارائه شده است.

90 درصد آموزش دیدگان شاغل هستند

محمدرضا انصاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سالیان گذشته بنا به شرایطی که کشور دارد و مسئله تحریم را در نظر گرفته‌اند و شعار سال را تعیین کرده‌اند.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان از جذب سرمایه‌گذار و افزایش هوشمندانه تولید خبر داد و گفت: در این راستا به دنبال تحقق شعار سال هستیم.

وی با بیان اینکه تأثیرگذاری آموزش و تحول به خصوص آموزش‌های مهارتی زمان‌بر است، گفت: در بحث ترویج فرهنگ کارجویی باید همکاری‌ شود.

انصاری با اشاره به اینکه حس مهارت آموزی اعتماد به نفس ویژه‌ای را به جوانان می‌دهد، بیان کرد: ارتقای مهارت‌های شغلی در بنگاه‌های اقتصادی هم بسیار مهم است.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان افزود: با توجه به وضعیت استان و با توجه به همتی که از گذشته بوده است و در راستای مصوبه سال ۱۳۷۶ باید از همه افرادی که مهارت دارند استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه ۹۰ درصد افرادی که آموزش‌های مهارتی را گذرانده‌اند شاغل هستند، بیان کرد: این موضوع نشان از تاثیرگذار بودن آموزش‌های مهارتی ارائه شده است.

انصاری با اشاره به اینکه برای افزایش ظرفیت باید مشاغل جدید شناسایی شوند، تصریح کرد: خوشبختانه با شناسایی ظرفیت‌های جدید دیروز مدرسه‌ای افتتاح شد که در آن قرار است کودکان از سنین پایین آموزش داده شوند.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با اشاره به اینکه مهمترین آموزش در سطح جامعه باید آموزش مهارت نه گفتن باشد، تصریح کرد: به عقیده بنده هرقدر میزان مهارت بیشتر باشد، بیکاری هم کمتر خواهد شد.

وی در ارتباط با مشکلات تعاونی‌های مسکن نیز گفت: زمین و مسکن باید در داخل محدوده باشد پس وقتی ضوابط تعیین شده رعایت نمی‌شود، مشکلاتی هم ایجاد خواهد شد.

انصاری با اشاره به اینکه درباره نیازسنجی نیز یک موضوع مهم این بود که فرد با مشاغل آشنا شود، بیان کرد: متاسفانه روی فرهنگ کار در جامعه بدکار شده است و گاها شاگردی یک مکانیک را تنبیه برای کودکان می‌دانند، در حالی که جامعه به مشاغل مختلف نیاز دارد.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول