اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

مطرح شدن مباحث مربوط به آخر کار دولت، متوقف کردن‌ امور است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان مطرح شدن مباحث مربوط به آخر کار دولت بحثی بسیار اشتباه دانست و گفت: پرداختن به این مباحث متوقف کردن کار است در حالیکه می‌توان در همین مقطع هم کار کرد و مجموعه ما در حال حاضر هم ضمن بررسی عملکرد سال‌گذشته برای سال آینده برنامه‌ریزی کرده است.

مطرح شدن مباحث مربوط به آخر کار دولت، متوقف کردن‌ امور است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، پرویز قزلباش در جلسه هم‌اندیشی تشکیل اتاق فکر و رسانه با تاکید بر مطلوب بودن ارتباط بین دانشگاه و رسانه‌ها اظهار کرد: بنده به شخصه علاقه‌مند شنیدن انتقاد‌ها هستم تا بتوانیم نسبت به جامعه، اقدامات و برنامه‌ها دید بهتری داشته باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه ایده رسانه و سلامت از چند سال پیش مطرح بوده است، افزود: بحث اصلی این است که باید از ظرفیت رسانه‌ها برای کمک به سلامت جامعه استفاده کرد که در این راستا می‌توان امکانات موجود را هم به کار گرفت.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت رسانه‌ها برای کمک به ارتقای سلامت جامعه تصریح کرد: می‌توان از تخصص رسانه‌ها برای تولید محتوا بهره‌مند شد که در این راستا می‌توان 16 ماه گذشته را در مورد همکاری مورد بررسی قرار داد.

قزلباش با بیان اینکه موضوع همکاری رسانه‌ها در مورد شیوع ویروس کرونا باید مورد بررسی تخصصی قرار گیرد، ادامه داد: به شخصه معتقد به همراهی رسانه‌ها در این حوزه هستم، ولی مشخص شدن نتایج دقیق، نیاز به کار مطالعاتی دقیق دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به عدم مراجعه بخشی از جامعه که اتفاقا پرخطر هم هستند برای تزریق واکسن کووید 19 گفت: باید دلیل این عدم مراجعه مشخص شود.

وی ادامه داد: انجام مطالعات مربوط به حواشی همه‌گیری از جمله عوارض روانی یک نیاز ضروری است و ضرورت موضوع وقتی عیان می‌شود که در حال حاضر می‌بینیم که ویروس کرونا در سطح جامعه کاملا عادی شده و مردم به زندگی عادی خود بازگشته‌اند.

قزلباش با تاکید بر اقدامات قابل توجه انجام شده برای ساماندهی امور در دوران همه‌گیری ویروس کرونا افزود: باید متوجه بود که آرامستان‌ها و سالن‌های پذیرایی هیچ وقت به صورت کامل ساماندهی نشدند که نقل مکان عروسی‌ها به باغ و منزل عمده نتیجه ایجاد محدودیت برای فعالیت سالن‌های پذیرایی بود.


بررسی نقش سایر اقشار جامعه در مقابله با ویروس کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با تاکید بر اینکه گویا سایر اقشار تاثیرگذار جامعه در برهه کنونی کمکی به جامعه نکرده‌اند که باید مورد بررسی قرار گیرد، افزود: به طور مثال علوم اجتماعی و جامعه شناسان در این بحران کمکی به حل مشکل نکردند که باید مورد بررسی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه عملکرد دانشگاه باید به صورت کلی مورد ارزیابی قرار گیرد، ادامه داد: آنچه پیش روی قرار گرفته است، نتیجه همکاری همگانی فعالان در دانشگاه است.

قزلباش با بیان اینکه بعد از پایان دوره مسؤولیت هم در این شهر حضور خواهد داشت، افزود: من به وظیفه اجتماعی خود بعد از پایان مسؤولیت هم عمل خواهم کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان حضور حوزه سلامت در جشنواره‌های مربوط به رسانه را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: حتی پیشنهاد ادغام جشنواره سلامت و رسانه به خانه مطبوعات هم داده شد، چرا که مهم توجه به این حوزه است.

وی با تاکید بر تکریم همه فعالان حوزه بهداشت از جمله روسای دانشگاه‌های قبلی گفت: من اعتقادی به انتقاد از مدیران قبلی ندارم و تاکنون هم چنین کاری نکردم، چرا که معتقد هستم که همه در صدد تکمیل همدیگر در این جایگاه هستیم.

قزلباش مطرح شدن مباحث مربوط به آخر کار دولت بحثی بسیار اشتباه دانست و ادامه داد: پرداختن به این مباحث متوقف کردن کار است در حالیکه می‌توان در همین مقطع هم کار کرد و مجموعه ما در حال حاضر هم ضمن بررسی عملکرد سال‌گذشته برای سال آینده برنامه‌ریزی کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با تقدیر از پیشینه و عملکرد مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گفت: این حمایت به منزله عدم انتقاد نیست و باید در جوانب همکاری دانشگاه علوم پزشکی با رسانه‌ها بازنگری مجدد انجام شود.

وی با تاکید بر حساسیت برای انتشار اخبار مربوط به کرونا گفت: همه سعی خود را برای مخدوش نشدن اعتماد مردم انجام می‌دهیم.

قزلباش با ابراز امیدواری برای ادامه جلسات فعالان رسانه با مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان تاکید کرد: باید تلاش شود برگزاری این جلسات ادامه یابد، چرا که برگزاری این جلسات در پیشبرد اهداف موثر است.

لزوم ایمن‌سازی 95 درصدی مردم برای مقابله با ویروس کرونا

همچنین معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان هم در این جلسه  با تشریح وضعیت جامعه طی ۱۶ ماه گذشته گفت: همه مسائل این دوره باید به صورت جامع مورد بررسی قرار گیرد.

محمدرضا صائینی با تاکید بر سخت شدن فعالیت در حوزه کرونا افزود: یادمان باشد این ویروس قصد رفتن ندارد و برای ماندن آمده است و در شرایط فعلی در دوره افزایش قدرت خود است.

وی با بیان اینکه بررسی‌های وقایع سال 1918 نشان می‌دهد که آنفلوآنزا در آن مقطع چه تعداد کشته گرفته و حتی منجر به تعطیلی حج هم شد، ادامه داد: آنچه در این مورد قابل تامل است فراموشی بشر نسبت به این موضوع است که در نوع خود جالب به نظر می‌رسد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با تاکید بر قوی ماندن ویروس کرونا و پایداری وضعیت گفت: ایمن‌سازی ۹۵ درصدی جامعه می‌تواند تاثیر فوق‌العاده‌ای داشته باشد.

وی با تاکید بر در دسترس قرار گرفتن واکسن قابل توجه خارجی و همچنین داخلی در مقطع کنونی تاکید کرد: باید متوجه باشیم که واکسن می‌زنیم که نمیریم و گرنه واکسن زدن به معنای بیمار نشدن نیست.

صائینی با بیان اینکه ۱۷ تا ۱۸ درصد از جامعه هدف استان زنجان تاکنون واکسینه شده‌اند، ادامه داد: واکسیناسیون خبرنگاران هم از همین امروز آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/73004/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول