اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

اینترنت امن و ارزان برای کاربران در طرح ساماندهی فضای مجازی

عضو هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: طرح ساماندهی فضای مجازی به دنبال ارائه اینترنت امن و ارزان به کاربران و حمایت حقوقی از آنها در فضای مجازی است.

اینترنت امن و ارزان برای کاربران در طرح ساماندهی فضای مجازی

زهره السادات لاجوردی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به جزئیات طرح ساماندهی فضای مجازی گفت: این طرح به دنبال ارائه اینترنت امن و ارزان به کاربران و حمایت حقوقی از آنان در این فضا در مقابل کلاهبرداران و متخلفین است.

وی افزود: این طرح نه تنها محدودیتی برای کسب و کارهای اینترنتی ایجاد نمی‌کند بلکه به دنبال رونق این کسب و کارها مدنظر است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: در طرح ساماندهی فضای مجازی ما به دنبال مقابله با تخلفات، کلاهبرداری‌ها و قاچاق در حوزه‌های مختلف از طریق فضای مجازی هستیم و در این طرح فضای مجازی برای کاربران امن و برای متخلفین ناامن خواهد شد.

لاجوردی خاطرنشان کرد: طبیعی است وقتی بر اساس طرح ساماندهی فضای مجازی، این فضا دیگر جولانگاه متخلفان و کلاهبرداران نباشد، این افراد به فضاسازی علیه طرح مذکور بپردازند و با تشویش اذهان عمومی این طرح را طرحی محدودکننده عنوان کنند.

وی با اشاره به رأی موافق نمایندگان به بررسی طرح ساماندهی فضای مجازی بر اساس اصل 85 قانون اساسی در کمیسیون تخصصی گفت: اصل 85 قانون اساسی درواقع یک ظرفیت است و به هیچ وجه محدودیت نیست و ما در کمیسیون تخصصی که نمایندگان کمیسیون‌های مختلف در آن حضور دارند این طرح را مورد بررسی قرار خواهیم داد و صاحب نظران نیز می‌توانند اگر نقطه نظراتی دارند با حضور در کمیسیون آن را ارائه کنند و به طور کل این طرح در فضای کاملا تخصصی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

عضو هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: یکی دیگر از مزایای اصل 85 قانون اساسی این است که قوانینی که بر اساس این اصل تصویب می‌شود آزمایشی است و در دوره اجرای آزمایشی آن معایب و ایرادات مصوبه شناخته شده و در طرحی که به منظور تصویب قانون دائمی تدوین می‌شود این ایرادات رفع خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول