اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بورس

مشارکت 2.6میلیون نفر در چهارمین عرضه اولیه فرابورس ایران

بیش از 2 میلیون و 654 هزار نفر امروز در چهارمین عرضه اولیه فرابورس ایران در سال جاری شرکت کردند.

مشارکت 2.6میلیون نفر در چهارمین عرضه اولیه فرابورس ایران

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با توجه به استقبال مردم از سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه امروز چهارمین شرکت  جدید که سهام خود را برای اولین بار در فرابورس ایران عرضه کرد، اقدام به عرضه 15 درصد از سهام خود کرد.

در چهارمین عرضه اولیه سال جاری فرابورس ایران شرکت سرمایه‌گذاری هامون صبا در نماد وهامون در فرابورس ارز اولیه شد که در این ارز اولیه 2 میلیون و 654 هزار و 258 کد معاملاتی مشارکت کردند که از این تعداد به 2 میلیون و 635 هزار و 801 کد سهام تعلق گرفت.

در این ارز اولیه 15 درصد از سهام سرمایه‌گذاری هامون صبا برای اولین در فرابورس عرضه شد که بخشی از این سهام امروز برای خریداران حقیقی ارائه شد و بخشی نیز برای صندوق‌ها در روز شنبه ارائه خواهد شد.

قیمت کشف شده برای هر سهم 1902 ریال بوده است و حداکثر سهام تخصیص یافته برای کد معاملاتی 161 سهم بوده است.

به گزارش فارس،‌کارشناسان می‌گویند با توجه به ریسک‌پذیر بودن بازار سرمایه‌گذاران حقیقی اگر آشنایی کافی به بازار ندارند با سرمایه‌های اندک خود از طریق خرید سهام ارز اولیه در بازار مشارکت کنند تا دچار زیان نشوند.

عرضه اولیه سهام یکی از راههای تامین مالی شرکتها از بازار سرمایه است، منابع صرف شده برای سهام عرضه اولیه مستقیم به حساب شرکتها می‌رود. 

 انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول