اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

جاده مرگ یا ابریشم؟/ افتتاح یک پروژه ناقص در سبزوار توسط مدیریت شهری و بازی با جان مردم

افتتاح بخشی دیگر از بزرگراه ابریشم در غرب سبزوار در حالی برای ۹ صبح روز ۵ شنبه هفتم مرداد اعلام شده که به گفته بسیاری از کارشناسان و مسئولان، این پروژه ناقص است و مسئولین با افتتاح ناقص آن با جان مردم بازی می‌کنند.

جاده مرگ یا ابریشم؟/  افتتاح یک پروژه ناقص در سبزوار توسط مدیریت شهری  و بازی با جان مردم

به گزارش خبرگزاری فارس از سبزوار، در حالی که به روزهای آخر شورای پنجم و شهرداران آن نزدیک می‌شویم برخی تلاش دارند تا به صورت عجله‌ای برخی از پروژه‌های ناقص را افتتاح و به نام خودشان ثبت کنند.

اعلام افتتاح بخشی دیگر از بزرگراه ابریشم در غرب سبزوار در حالی برای ۹ صبح روز ۵ شنبه هفتم مرداد اعلام شده که به گفته بسیاری از کارشناسان و مسئولان، این پروژه ناقص است و مسئولین با افتتاح ناقص آن با جان مردم بازی می‌کنند؛ جالبتر اینکه شنیده‌ها حکایت از حضور استاندار خراسان رضوی با وجود وضعیت قرمز سبزوار(از نظر کرونایی)در این مراسم خواهد بود.

با جان مردم نمی شود بازی کرد

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سبزوار در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه برخی از قسمت‌های این پروژه از نظر فنی و مهندسی مشکل دارد و روشنایی آن تامین نشده است، ضمن اظهار نگرانی از افتتاح زودهنگام آن، گفت: با جان مردم نمی‌توان بازی کرد.

حسن عابدی‌پور در پاسخ به سوال خبرنگار فارس درباره اینکه چگونه جاده‌ای را مسئولان افتتاح می‌کنند و مدعی هستند محل اتصال این بزرگراه به جاده اسفراین باید توسط اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تکمیل شود، گفت: دوشنبه هفته جاری در مشهد جلسه‌ای در همین رابطه برگزار شده بود و قرار بود مسئولان شهرداری سبزوار نیز حاضر شوند تا تصمیم‌گیری شود ولی در این جلسه حاضر نشدند.

وی با تاکید بر اینکه هنوز درباره این پروژه کمیسیون مربوطه تشکیل نشده و مصوبه‌ای نداریم، افزود: تا زمانی که جلسه‌ای برگزار نشود، مصوبه‌ای نداشته باشد و از طرف اداره کل دستوری برای ما صادر نشود اقدامی نمی‌توان انجام داد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سبزوار با تاکید بر اینکه از نزدیک مشکلات این پروژه را رویت کرده، بیان کرد: یکی از خطرناک‌ترین نقاط این پروژه محل اتصال به جاده جوین و آماده نبودن مسیر، نداشتن چراغ ایمنی و راهنمایی و درست نبودن لاین ورودی و خروجی برای اتصال به جاده بین استانی سبزوار به خراسان شمالی است که باید شهرداری سبزوار قبل از افتتاح مجوزهای لازم را در این رابطه دریافت کند.

عابدی‌پور نقطه خطرناک دوم این بزرگراه را به غیر از برخی مسیرهای فرعی، در مسیر داخلی جاده و ساکن بودن مردم در کنار بزرگراه و به تبع آن عبور و مرور موتور سیکلت‌ها و خودروها از داخل کوچه‌ها(به دلیل بسته نبودن آنها)، آماده نبودن تجهیزات ایمنی در محل تقاطع با cng سبزوار بیان کرد و افزود: مردم هنوز ذهنیت عبور از چراغ قرمز را به لحاظ آماده نبودن سمت راست پروژه را در اذهان دارند و باید قبل از افتتاح ایمنی جاده لحاظ شود.

فرصت ۴۸ ساعته برای رفع مشکلات و تعیین شرط برای افتتاح!

در همین رابطه موسی رجب‌زاده معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری سبزوار نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با تایید تکمیل نبودن بخش‌هایی از پروژه بزرگراه ابریشم در غرب سبزوار و آماده نبودن برای افتتاح گفت: در جلسه شورای ترافیک سبزوار رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی سبزوار با تعیین شروطی و فرصت رفع ۴۸ ساعته با افتتاح این پروژه موافقت شده است.

برای پیگیری گزارش به سراغ رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی سبزوار که برای افتتاح پروژه شرط تعیین کرده‌، رفتیم.

سرهنگ محسن موسی‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: در شورای ترافیک سبزوار به دلیل آماده نبودن کامل جاده، افتتاح قسمت شهری این بزرگراه را مطرح کردند و در ادامه از نظر راهنمایی و رانندگی و پلیس راه مشکلات پروژه را کتبا گزارش کرده‌ایم و شهرداری قول داده مشکلات آنها را برطرف کند، در ادامه برای اتصال به جاده جوین باید اختلاف بین شهرداری و اداره راهداری و حمل نقل جاده‌ای حل شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس درباره اینکه آیا قبل از افتتاح پروژه شما در محل حاضر می‌شوید و قولی که برای رفع نواقص داده شده را نظارت و تایید نهایی صادر خواهید کرد، افزود: این موضوع شخصی نیست و شورای ترافیک سبزوار که همه اهل نظر و کارشناس هستند باید پیگیر موضوع باشند.

لطفا سوال نپرس

در ادامه به سراغ یکی دیگر از مسئولان شهرستان می روم. وی با مطرح کردن سوگند می‌خواهد که سوالی در این رابطه نپرسم تا مجبور به پاسخگویی و اظهار نظر نشود!

در همین رابطه روابط عمومی شهرداری سبزوار در پاسخ به برخی از انتقادات درباره افتتاح ناقص پروزه با صدور اطلاعیه‌ای از جانب معاون فنی و عمرانی شهرداری سبزوار بیان کرد: فاز نخست بزرگراه ابریشم شمال غرب به طول ۲/۷ کیلومتر تملک، زیرسازی و آسفالت شده که در حال حاضر برابر ضوابط فنی و اجرایی قابل بهره‌برداری است و اجرای کندرو، پیاده راه، کانال آب‌های سطحی و سایر مراحل عمرانی و فنی طبق برنامه زمان‌بندی اجرایی می‌شود.

صائمی افزود: موضوع طرح هندسی اتصال بزرگراه ابریشم به جاده جوین و جغتای در حوزه اداره کل راهداری استان است و پیرو تصمیمات اتخاذ شده در شورای ترافیک شهرستان، شرکت برق منطقه‌ای خراسان رضوی، نسبت به تامین روشنایی مسیر باید اقدام کند.

در شرایطی که برخی می‌دانند و خودشان را به خواب زده‌اند، برخی دیگر می‌دانند و جرات اظهارنظر ندارند و برخی دیگر یک افتتاح بیشتر در کارنامه کاری خود را با جان مردم معامله می‌کنند، مشکلات این پروژه را به یکی از مسئولین رده بالای شهرستان که قدرت جلوگیری از افتتاح این پروژه ناقص را دارد گزارش دادم تا شاید جلوی افتتاح این پروژه گرفته شود و امنیت جانی مردم به بازی گرفته نشود؛ اما دریغ و صد دریغ که او هم جرات اظهار نظر نداشت!

وی با اظهار اینکه من با شما هیچ مصاحبه‌ای در این رابطه ندارم اما از نظر قانونی تا زمانی که جان مردم در خطر است و مشکلات جاده حل نشده و ایمنی جان مردم تضمین نشده کسی حق افتتاح این پروژه را ندارد، نسبت به انتشار این مطالب در فضای مجازی اظهار نگرانی کرد و افزود: این شهر فرماندار دارد، شورای ترافیک  و پلیس راه دارد و تا حالا کسی از من درخواست نکرده جلو افتتاح این پروژه گرفته شود!

آنچه که واضح و روشن است افتتاح غرب بزرگراه ابریشم که گره‌گشای مشکلات ترافیکی شهری است در اصل کار قابل تقدیری است اما اقدام عجله‌ای برای افتتاح یک پروژه ناقص معامله با جان مردم است.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۸/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول