اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

232 هزار تن گندم در کردستان خرید تضمینی شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: تاکنون232 هزار و 107 تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان به صورت تضمینی از کشاورزان کردستانی خریداری شده است.

232 هزار تن گندم در کردستان خرید تضمینی شد

فرید سپری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: کار برداشت گندم در استان کردستان از اواخر خردادماه آغاز شده و تا پایان مرداد ادامه دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: امسال تاکنون 232 هزار و 107 تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان کردستانی خریداری شده است. 

سپری با بیان اینکه بیشترین گندم خریداری شده به مقدار 64 هزار و 968 تن در شهرستان قروه بوده است، افزود: بعد از قروه، شهرستان سقز با 48 هزار و 608 تن گندم در رتبه دوم خرید تضمینی این محصول استراتژیک در استان است. 

وی به خرید تضمینی گندم در سایر شهرستان‌های استان نیز گریزی زد و بیان کرد: همچنین تاکنون 501 تن گندم در مریوان، 6 هزار و624 تن در دیواندره، 38 هزار و 49 تن در بیجار، 30 هزار و 54 تن در کامیاران،  41 هزار و 59 تن در دهگلان، 565 تن در سنندج، 693 تن در بانه و 986 تن در سروآباد خریداری شده است. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: در مجموع خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان کردستان امسال نسبت به سال گذشته 40 درصد کاهش یافته است. 

سپری در پایان اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود امسال نزدیک به 52 هزار تن گندم از سطح گندم‌زارهای استان برداشت شود.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول