اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

۶۰ درصد آمریکایی‌ها بایدن را مقصر افزایش تورم می‌دانند

افکارسنجی جدید در آمریکا نشان داد که ۶۰ درصد از مردم این کشور، رئیس‌جمهور کنونی خود را مقصر بیشترین تورم در سیزده سال اخیر می‌دانند.

۶۰ درصد آمریکایی‌ها بایدن را مقصر افزایش تورم می‌دانند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، با گذشت حدود هفت ماه از روی کار آمدن دولت «جو بایدن» در آمریکا، اما تورم در این کشور به بالاترین میزان خود در سیزده سال اخیر رسیده است.

در این میان، نظرسنجی جدیدی که به‌صورت مشترک توسط نشریه «پالتیکو» و مؤسسه «مورنینگ کانسالت» انجام شده، نشان می‌دهد که ۶۰ درصد از آمریکایی‌ها بایدن را مقصر این افزایش کم‌سابقه تورم می‌دانند.

به نوشته وبگاه «هیل»، طبق نتایج این نظرسنجی که شامگاه چهارشنبه در آمریکا منتشر شد، از هر ۱۰ آمریکایی، ۶ نفر معتقدند سیاست‌های دولت بایدن در افزایش تورم نقش جدی داشته است. با این حال فقط ۲۸ درصد از مردم این کشور، بایدن را از دخیل‌بودن در این تورم مبری می‌دانند.

۵۳ درصد از مشارکت‌کنندگان در این نظرسنجی همچنین باور دارند افزایش تورم در دولت بایدن، بدان دلیل است که آمریکا به رفتارهای مصرفی و الگوهای خرج‌کردن قبل از دوران همه‌گیری «کووید۱۹» بازگشته است.

این در حالی است که شخص بایدن و مقام‌های ارشد دولت وی می‌گویند این تورم، عارضه جانبی ناشی از عرضه و تقاضا هنگام احیای اقتصاد از بحران متعاقب همه‌گیری ویروس کرونا است.

پیش از این تحقیق نیز افکارسنجی مؤسسه «گالوپ» نشان داده بود که میزان محبوبیت بایدن با کاهش شش درصدی به پایین‌ترین حد از زمان ریاست‌جمهوری‌اش تاکنون رسید. (جزئیات بیشتر)

کاهش محبوبیت بایدن در میان مردم آمریکا در برهه‌ای از زمان است که پیشرفت‌های ایالات متحده در مقابله با ویروس کرونا متوقف شده است و روند واکسیناسیون کاهش یافته و موارد ابتلا به کروناویروس در این کشور رو به افزایش است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول