اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

پیام «غدیر» ولایت پذیری است

عالم اهل سنت هرمزگان  پیام بزرگ واقعه «غدیر» را ولایت‌پذیری دانست و دلیل مخالفت برخی‌ها با ولایت را نرسیدن به مطامع‌شان بیان کرد.

پیام «غدیر» ولایت پذیری است

به گزارش خبرگزاری فارس از رودان، شیخ علی ماهیگیری در جشن غدیر خم در جمع مردم رودان اظهار داشت: شخصیت بزرگ امام علی علیه السلام از جایگاه عظیمی  در بین تمام دنیا  برخودار است و بعد از رسول الله در کتب دنیا به شخصیت آن امام همام پرداخت شده است.

وی ادامه داد: به علت شخصیت جامع الشرایط بودن، همواره مقام والای ایشان در طول تاریخ مورد توجه بوده است.

این عالم اهل سنت هرمزگان با اشاره به دو نکته مهم در مورد شخصیت والای امیر المومنین علیه السلام گفت: ایشان در علم ، زهد و شجاعت بی همتا بود و از سویی دیگر  مولد کعبه بودن و تربیت یافته در محبت پیامبر اسلام باعث حسادت بسیاری شده است.

وی با اشاره به حدیث نبوی که ضعف های خود را با کتمان گمراه می کنید به کینه دشمنان با آن حضرت اشاره کرد.

ماهیگیر تصریح کرد: علمای همه مذاهب کتب مستقل و بسیاری را در رسای شخصیت آن حضرت نوشته اند.

وی با اشاره به واقعه غدیر خم در مرور فضائل حضرت امام علی علیه السلام گفت: آن حضرت به لحاظ نسب از بهترین نسب هاست و بدین لحاظ به نسب شریف رسول الله بر می‌گردد.

وی ادامه داد: تربیت و پرورش امیر المومنین علیه السلام در خانه رسول الله شکل گرفته و در حالیکه ۱۰ سال بیشتر نداشت از نخستین سابقون شد و این تنها در بین شیعیان مطرح نیست.

شیخ علی ماهیگیری گفت: امام  علی (ع) نخستین کسی است که خود را فدایی رسول الله کرد و چنین شجاعتی در حالیکه قریش هم قسم شده بودند که رسول الله را به قتل برسانند نشان از اوج شهامت ایشان دارد.

این عالم و پژوهشگر اهل سنت هرمزگان بیان داشت: بزرگترین افتخار در مدینه نصیب حضرت علی علیه‌السلام با بستن شدن پیمان برادری بین انصار با پیمان برداری بین پیامبر اعظم (ص) و ایشان شد و بار دیگر تاکید بر جایگاه آن امام همام نیز شده است.

وی افزود: کرامت بزرگ زمانی به امام علی علیه السلام رسید که همسر سرور زنان دو عالم شدند.

این عالم اهل سنت جنوب کشور در ادامه به رشادت ها مولا علی علیه السلام در غضوات با کفار در همراهی با رسول اکرم صلی‌الله اشاره کرد و گفت: امیر المومنین در فتوت و جوانمردی رمز و نمادی در بین جوانان عرب است.

وی تاکید کرد: قطعا فضایل مولای متقیان را هرگز نمی توان در هیچ کس دیگری حتی سراغ گرفت.

ماهیگیر تصریح کرد: در تمامی روایات تاریخی قطعا یک فصل مشترک است و  غدیر خم  پیام مشترک برای تمام طیف های مسلمان دارد.

وی با اشاره به برخی ناجوانمردی ها علیه حضرت علی (ع) گفت: گاهی بر اثر عدم شناخت و اینکه امت در بحث امامت و  در سه محور ، ایمان و کفر ، جبر و اختیار و امامت و خلافت  با انحراف مواجه شده اند.

عالم اهل سنت هرمزگان تاکید کرد: بزرگترین چالش‌های دنیا بر اساس آن بود که امام حق خود را نشناخته اند.

این عالم و پژوهشگر اهل سنت با اشاره به اینکه در دوران غیبت امام زمان (عج) بحث ولایت به ولی فقیه جامع الشرایط رسیده است و در این موضوع هم نظرات صریح وجود دارد، ادامه داد: باید امام زمان را کشف و ولایت و پیروی نمود چرا که امروز دشمنان انقلاب اسلامی به دنبال آن هستند تا با کوچک ترین فرصتی آن را از یاد امت اسلام ببرند.

وی گفت: دشمنان همواره با عناد می گویند دین چه کاری با سیاست دارد اما فلسفه دین، جهاد و سیاست است و لزوما هدف و فلسفه فقه، حکومت است.

ماهیگیر تصریح کرد: با همه اشتراکاتی که در مورد غدیر می تواند متصور بود، شعار غدیر و پیام برای همه مسلمانان است و باید طوری آنرا تفسیر کرد که همه مسلمانان از آن استفاده کنند و در مقابل آن زوایه نگیرند.

وی ادامه‌داد: ما با تز ولایت فقیه در زمان غیبت مواجه هستیم و ما باید از ولایت نائب برحق او حفاظت کنیم و در واقع یکی از پیام های غدیر هم این است.

به گزارش فارس، عاشقان و محبان مولای متقیان حضرت علی علیه السلام با رساندن خود به آستان متبرکه شاه قطب الدین حیدر این شهر با اجرای برنامه های شاد و متنوع عید بزرگ غدیر خم را پاسداشتند.

 

انتهای پیام/ ۸۸۰۵۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول