اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

فرش قرمز گلستان زیر پای کرونا/ اصناف گلستان 2 هفته تعطیل شدند

همانطور که مردم بی‌خیال مسافرت‌ها و دید و بازدیدها نمی‌شوند، ویروس منحوس کرونا همچنان می‌تازد و آتش به جان جغرافیای استان گلستان انداخته و تمامی نقاط این خطه شمالی را به رنگ قرمز درآورده است.

فرش قرمز گلستان زیر پای کرونا/ اصناف گلستان 2 هفته تعطیل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، ویروس کرونا این روزها در جغرافیای نگارستان ایران ترمز بریده و با تاخت و تاز عجیب در حال گسترش است، این ویروس منحوس که سن و سال نمی‌شناسد و هر کسی را مبتلا کند زندگی را بر او سخت و نفس‌ها را به شماره می‌اندازد، وضعیت گسترش ویروس در استان گلستان به حدی رسیده که تصمیم‌گیران اقدام به صدور تعطیلی دو هفته‌ای اصناف کردند، این وضعیت برای سلامت مردم گرفته شده و حالا اختیار با مردم است که در روزهای تعطیلی به مسافرت نروند و قانون را دور نزنند تا همه از گردنه سخت کرونایی به سلامت عبور کنیم.

بیمارستان‌ها و مراکز درمانی این روزها در استان گلستان مملو از جمعیت بیمارانی شده است که قدر سلامت خود را بعد از ابتلاء به این بیماری وحشتناک درک می‌کنند، اشک‌هایی که بر دیدگان روان شده و کمتر تخت‌های خالی برای درمان مبتلایان به چشم می‌خورد، این وضعیت هشداری بارها به مردم گوشزد شده که حتما مسائل بهداشتی و توصیه‌های پزشکی را رعایت کنند.

همانطور که مردم بی‌خیال مسافرت‌ها و دید و بازدیدها نمی‌شوند، ویروس منحوس کرونا همچنان می‌تازد و آتش به جان جغرافیای استان گلستان انداخته و اکثر نقاط این خطه شمالی را به رنگ قرمز درآورده است.

*حمیدی: اصناف گلستان 2 هفته تعطیل شدند/ ترک فعل از تصمیمات ستاد؛ جرم است

فرماندار گرگان از روند تصاعدی بیماران کرونایی و فوتی‌های ناشی از این ویروس خبر داد و گفت: براساس مصوبه ستاد ملی کرونا تمامی مشاغل گروه‌های دو، سه و چهار به مدت دو هفته تعطیل کامل است.

محمد حمیدی با اعلام هشدار به متخلفان تاکید کرد: اماکن مذکور اگر فعالیت کنند طبق مقررات نسبت به جریمه و پلمب آنها به مدت دو هفته اقدام می‌شود.

وی عدم رعایت تصمیمات ستاد مقابله با کرونا را معادل جرم و ترک فعل برشمرد و تصریح کرد: اگر اتحادیه صنفی گروه‌های شغلی دو، سه و چهار اطلاع رسانی لازم را به زیرمجموعه خودشان مبنی بر تعطیلی کامل نکنند علیه آنها به جرم تهدید بهداشت عمومی و ترک فعل؛ اعلام جرم می‌شود.

فرماندار گرگان با تاکید بر اینکه مشاغل گروه یک ملزم به رعایت نکات بهداشتی هستند، گفت: در صورت مشاهده بازرسین مبنی بر عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و عدم استفاده از ماسک نسبت به پلمب آن اماکن اقدام می‌شود.

حمیدی با تاکید بر اعمال محدودیت‌های شدید کرونایی افزود: واحدهای صنفی که مایحتاج ضروری مردم را عرضه می‌کنند، مشمول تعطیلی نیستند.

وی با اشاره به ممنوعیت برگزاری مراسمات مذهبی در اماکن عمومی و خصوصی گفت: در صورت مشاهده برخورد قانونی اعمال می‌شود.

* فاضل: 5 شهر گلستان در آستانه سیاه شدن/ بار مراجعات کرونایی تصاعدی شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان از وضعیت قرمز کرونایی در همه شهرهای استان به جز گمیشان خبر داد و این را هم گفته است گسترش این ویروس شهرستان‌های گرگان، گنبدکاووس، مینودشت، بندرگز و کلاله را از لحاظ کرونایی به حالت سیاه کشانده است.

عبدالرضا فاضل؛ بار مراجعات بیماران به مراکز درمانی و بیمارستانی را تصاعدی خواند و گفت: روزانه میانگین بستری بیماران کرونایی۲۳۰ نفر است و در حال حاضر یک هزار و ۳۹۵ بیمار کرونایی در  بستری هستند.

به گفته وی؛ ۱۴۷ بیمار کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان قراردارند و حال عمومی ۵۶ نفر وخیم است.

انتهای پیام/۸۳۰۰۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول