اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

کاهش 20 درصدی مصرف برق با تغییر ساعات کاری ادارات در کردستان/644 اداره پرمصرف اخطار قطع برق گرفتند

مدیرعامل شرکت برق کردستان گفت: با اجرای طرح تغییرساعات اداری شاهد کاهش۲۰ درصدی معادل ۷٫۳ مگاوات مصرف برق در ادارات استان بوده‌ایم که این روند می‌تواند نقش بسزایی در کاهش خاموشی‌ها و تأمین برق مشترکین داشته باشد.

کاهش 20 درصدی مصرف برق با تغییر ساعات کاری ادارات در کردستان/644 اداره پرمصرف اخطار قطع برق گرفتند

 

هیوا لهونیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار کرد: طرح ارزیابی و کنترل مصرف برق ساختمان‌های اداری همزمان با اجرای مصوبه هیئت دولت و بخشنامه استانداری کردستان مبنی بر کاهش ساعات اداری و تعطیلی روزهای پنج شنبه در استان اجرا شد و در مدت اجرای این طرح، مرکز پایش بار و انرژی استان نیز با دقت رفتار مصرفی ادارات استان  را از طریق کنتورهای هوشمند نصب شده و یا از طریق بازدیدهای سرزده تیم‌های بازرسی رصد می‌کند.

مدیرعامل شرکت برق کردستان خاطرنشان کرد: سهم ادارات از برق مصرفی نیز در شرایطی که صنعت توزیع کشور با مشکل روبه روست قابل توجه است.

۶۰۷ کنتور برق ادارات کردستان لحظه‌ای پایش می‌شود

وی با بیان اینکه یک هزار و ۲۵۰ مشترک برق استان را بخش اداری به خود اختصاص داده است، گفت: ۶۰۷ کنتور برق ادارات، بصورت لحظه‌ای و هوشمند پایش و رصد می‌شوند و رفتار مصرفی مابقی مشترکین اداری نیز از طریق بازدیدهای سرزده رصد می‌شود.

مدیرعامل شرکت برق کردستان افزود: با اجرای طرح تغییرساعات اداری شاهد کاهش۲۰ درصدی  معادل ۷٫۳ مگاوات مصرف برق در ادارات استان بوده‌ایم که این روند می‌تواند نقش بسزایی در کاهش خاموشی‌ها و تأمین برق مشترکین استان داشته باشد.

لهونیان با بیان اینکه تا پایان تیر ماه  ۶۴۴ اداره به دلیل رعایت نکردن مصوبه کاهش مصرف برق، اخطاریه قطع برق صادر شده است، گفت: انشعاب برق۲۱۰ اداره دولتی به دلیل رعایت نکردن الگوی مصرف انرژی، قطع شده است.

وی میزان برق مصرفی در بخش ادارای در سطح کشور را حدود ۴ هزار مگاوات عنوان کرد و گفت: این مقدار مصرف در استان کردستان برابر با مصرف حدود ۱۰ هزار مشترک است.

مدیرعامل شرکت برق کردستان اظهار کرد: با اجرای کامل این مصوبه در سطح استان، شاهد حذف خاموشی ۱۰ هزار مشترک در روزهای شنبه تا چهارشنبه و۲۰ هزار مشترک در روزهای پنج شنبه بودیم.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول