اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

صادرات 70 میلیون دلاری زنجان به ترکیه

مدیرکل گمرک استان زنجان گفت: بیش از ۷۰ میلیون دلار از صادرات 112 میلیون دلاری استان به ترکیه انجام شده است.

صادرات 70 میلیون دلاری زنجان به ترکیه

میرهاشم سیداحمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: هدف صادراتی استان در سال ۹۹ ، ۲۱۸ میلیون دلار تعیین شده بود که با عملکرد ۲۷۰ میلیون دلاری صادرات استان در سال گذشته ، شاهد تحقق ۱۲۴ درصدی صادرات استان بودیم.

مدیرکل گمرک استان زنجان با اشاره به اینکه در سه ماهه نخست امسال ۱۱۲ میلیون دلار صادرات از استان زنجان انجام شده است، افزود: در این مدت بیش از ۷۰ میلیون دلار از کل صادرات به ترکیه انجام شده است.

وی با بیان اینکه کشورهای ارمنستان، پاکستان، ازبکستان، افغانستان، گرجستان، هند و ترکمنستان نیز از دیگر مقاصد صادراتی استان هستند، افزود: از نظر کالایی هم پروفیل، شمش سرب، ترانسفورماتور، خشکبار، کاغذ فلوتینگ، پلیمر پروپیلن، لبنیات، مفتول مسی و پارچه‌های نبافته بیشترین درصد کالاهای صادراتی را دارند.

سیداحمدی مقاصد صادراتی استان را ۱۵ کشور عنوان کرد و افزود:کشورهای عراق، ترکیه، امارات، افغانستان، پاکستان، عمان، روسیه، آذربایجان، ارمنستان، ترکمنستان، قطر، کویت، قزاقستان، بحرین و عربستان عمده مقاصد صادراتی استان به شمار می‌رود که ۹۶ درصد صادرات استان طی سال‌های اخیر به این کشورها بوده است.

مدیرکل گمرک استان زنجان به بحث واردات از گمرک استان نیز اشاره کرد و گفت: در بخش واردات نیز ترکیه دارای بیشترین سهم بوده و پس از آن امارات متحده عربی، سوییس، آلمان، ایتالیا و چین نیز در رده‌های بعدی قرار دارند.

وی ارزش کالاهای وارداتی از طریق گمرک این استان طی سه ماهه امسال را بیش از ۱۰۳ میلیون دلار اعلام کرد و گفت: خاک روی، خمیر چوب، ماشین آلات خط تولید، نخ پلی آمید و پلی استر، فیلتر سیگار، الیاف اکرلیک، تنظیم کننده ولتاژ، روغن ترانسفورماتور عمده کالاهای وارداتی استان است.

انتهای پیام/73005/ق/س2

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول