اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

خبرگزاری فارس گیلان به اهداف عالیه رسانه نزدیک است/استفاده از مدیر کارآمد پیام مهم غدیر

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر لزوم توجه به جریان سازی و حل مشکلات جامعه گفت: خبرگزاری‌ها باید جریان‌ساز بوده و به حل و مشکلات جامعه کمک و بسیاری از اتفاقات را رصد و به گوش مسؤولان برسانند.

خبرگزاری فارس گیلان به اهداف عالیه رسانه نزدیک است/استفاده از مدیر کارآمد پیام مهم غدیر

به گزارش  خبرگزاری فارس از رشت، مدیر و اعضای هیئت تحریریه دفتر خبرگزاری فارس در گیلان با آیت‌الله رضا رمضانی رئیس مجمع جهانی اهل بیت (ع) و نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری در دفتر ایشان دیدار کردند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه خبرگزاری فارس گیلان به اهداف عالیه رسانه نزدیک است، اظهار کرد: خبرگزاری فارس در اهداف خودش موفق بوده و یکی از معتمدترین رسانه در بین مردم و جریان انقلاب است ولی باید از این ظرفیت بیشتر بهره‌مند شد.

آیت‌الله رضا رمضانی با اشاره به نقش مهم اصحاب رسانه در حل بسیاری از مشکلات جامعه در شرایط تحریم گفت: خبر و رسانه می‌تواند یک تحول عظیم در بسیاری از حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و ورزشی ایجاد کند.

وی با اشاره به عملکرد غول‌های رسانه‌ای جهان افزود: صهیونیست‌ها با استفاده از رسانه‌های زیر مجموعه خود در تلاشند تا موجی از ناامیدی را در جامعه ایجاد کند لذا رسانه‌های انقلابی باید به رویکردی مثل خبر خوب که در خبرگزاری فارس ایجادشده، برنامه‌های استکبار را خنثی کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با انتقاد از برخی بی‌اخلاقی‌های رسانه‌ای، بیان کرد: متأسفانه شاهدیم برخی از رسانه‌ها در کشور و حتی استان گیلان در نقدهای خود غیرمنصفانه عمل کرده و در برخی از مسائل با بی‌اخلاقی رسانه‌ای نیروهای متدین انقلابی را به‌ناحق تخریب می‌کنند که جای بسیار تأسف دارد.

رمضانی منبع بودن خبرگزاری‌ها را در گرو صحت خبر در آن رسانه دانست و تصریح کرد: صحت خبر در خبرگزاری بسیار مهم است زیرا اگر خبری در رسانه تکذیب شود اعتماد مردم از آن خبرگزاری از بین رفته و دیگر به منبع تبدیل نمی‌شود.

وی با تأکید بر لزوم توجه به جریان سازی و حل مشکلات جامعه بیان کرد: خبرگزاری‌ها باید جریان ساز بوده و به حل و مشکلات جامعه کمک و بسیاری از اتفاقات را رصد و به گوش مسؤولان برسانند.

دبیر مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) همچنین با تبریک فرا رسیدن عید سعید غدیر گفت: در خصوص دهه امامت و ولایت بحث‌های بسیار زیادی مطرح‌شده و پیامبر عبد غدیر را جزء برترین اعیاد می‌داند.

رمضانی یکی از نکات مهم در عید غدیر را توجه به مسئله امامت و ولایت‌فقیه دانست و افزود: دین نیاز به تفسیر داشته و نقش امامان در تحقق این امر بسیار مهم و تأثیرگذار است ولی متأسفانه عده‌ای فقط نقش رهبری را در اداره جامعه اسلامی می‌دانند.

وی با تأکید بر لزوم توجه به پیام غدیر در انتصاب مدیران در کشورهای اسلامی بیان کرد: امروزه بحث غدیر و یاد کردن از این عید باید برای جامعه اسلامی خروجی داشته باشد و مهم‌ترین خروجی غدیر استفاده از مدیران کارآمد در جامعه است.

به گفته عضو مجلس خبرگان رهبری حضور مردم در سرنوشت خویش و یا همان مردم‌سالاری دینی از دیگر پیام‌های غدیر است که امام راحل(ره) با پیروزی خود در انقلاب اسلامی به این امر تحقق بخشید.

رمضانی با بیان اینکه باید در انتخاب وزرا در طراز جمهوری اسلامی به مسئله و پیغام مهم غدیر بسیار توجه شود، تصریح کرد: حضور مردم در انتخابات و تعیین سرنوشت خود در واقع تثبیت حاکمیت بر مبنای دین است لذا باید مدیران در جمهوری اسلامی بر اساس معیارهای اسلامی و انقلابی در رأس امور قرار گیرند.

وی با تأکید بر اینکه دین با امامت و ولایت‌فقیه تکمیل می‌شود، گفت: دین بسیاری از نیازهای انسان را برطرف می‌کند ولی باید از این ظرفیت استفاده و دین را عمیق، جامع و دقیق تشریح کنیم.

دبیر مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) با بیان اینکه باید از ظرفیت دین و قرآن در حل معضلات فرهنگی جامعه استفاده شود، گفت: آسیب‌های مختلفی با توجه به نفوذ فرهنگی استکبار به در جامعه بعضاً وجود دارد زیرا پیغمبر خاتم ۲۵ سال تلاش کرد تا گفتمان جامعه را تغییر دهد.

با بیان اینکه باید صداقت در سیاست باید به معنای واقعی کلمه به شعار اصلی کاندیداها مبدل شود، افزود: درخواست بنده در برهه‌های مختلف از کاندیداها این بوده که صداقت در سیاست را سرلوحه امور و شعار خود قرار داده و به آن‌ عمل کنند زیرا در این صورت بسیاری از دغدغه‌های مردم برطرف می‌شد.

 

اخلاق رسانه‌ای و آموزش دو مقوله و اولویت استان گیلان است

مدیرعامل خبرگزاری فارس گیلان نیز در این‌ جلسه با تبریک فرا رسیدن عید غدیر اظهار کرد: باید تمام پیام‌های غدیر مثل مسئله ولایت‌پذیری، اطاعت از امامت، بصیرت، دین‌داری و دین باروری برای مردم بازگو شود.

ابراهیم افشاری با اشاره به نقش رسانه در حل مشکلات استان گیلان گفت: رسانه‌ها نقش بسیار مهمی در حل و شناسایی بسیاری از مشکلات دارند ولی باید از این ظرفیت به‌درستی استفاده شود.

وی با قدردانی از موضع‌گیری‌های آیت‌الله رمضانی در خصوص مسائل استان گیلان افزود: نگاه مردم به اعضا خبرگان رهبری نگاه علمی است زیرا آنان معتقد هستند اعضا خبرگان رهبری بزنگاه‌های حساس که باید به مسائل ورود کنند تأثیرگذار هستند.

مدیرعامل خبرگزاری فارس گیلان با تأکید بر لزوم ارتباط‌گیری اعضای مجلس خبرگان رهبری و علما با اصحاب رسانه بیان کرد: هرچه علما و نخبگان ارتباطشان با اصحاب رسانه بیشتر شود برطرف کردن مشکلات احتمالی در جامعه تبدیل به بحران نشده و حل آنان سهل‌الوصول‌تر می‌شود.

افشاری با اشاره شیوه مدیریتی در خبرگزاری فارس تصریح کرد: باید امروز در رسانه‌ها نقطه‌زنی شده و اخباری کار شود که مستقیم با سفره مردم سر و کار داشته و دردی را از جامعه دوا کند تا با این راهبرد خبری مشکلات مردم نیز برطرف شود.

وی یکی از راه‌های حل مشکلات کشور را ارتباط مستمر و متقابل رسانه با مردم دانست و بیان کرد: سامانه‌فارس من و سوت زنی در خبرگزاری تشکیل‌شده تامردم در آن سامانه مشکلات و سوژه‌هایشان را ثبت کرده و خبرگزاری باید تا حصول نتیجه مشکلات را برطرف کند.

مدیرعامل خبرگزاری فارس گیلان با اشاره به برنامه قدرت رسانه‌ای استکبار در ایجاد نا آرامی در کشور گفت: ما در خبر خوب را به عنوان یک راهبرد داریم تا از آنبرای ایجاد آرامش در جامعه با حفظ پیگیری مطالبات مردم بهره ببریم.

افشاری، اخلاق رسانه‌ای و آموزش را دو مقله، محور و نیاز مهم در گیلان دانست و بیان کرد: متأسفانه در انتشار بسیاری از اخبار شاهد بی‌اخلاقی رسانه‌ای بوده و این مهم در حال گسترش است و اگر فکری به حال آن‌‌ نشود به‌زودی شاهد بحران در این حوزه خواهیم بود.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول