اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

‌افتتاح ۹ کیلومتر از منطقه ۲ آزادراه تهران-شمال/تکمیل ۵ آزادراه به طول ۳۵ کیلومتر تا پایان سال

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: تعداد ۵ پروژه آزادراهی با پیشرفت متوسط ۸۵ درصد و طول ۳۱۵ کیلومتر هم تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

‌افتتاح ۹ کیلومتر از منطقه ۲ آزادراه تهران-شمال/تکمیل ۵ آزادراه به طول ۳۵ کیلومتر تا پایان سال

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری فارس، خیرالله خادمی امروز در مراسم افتتاح تونل شرقی البرز به طول 6.4 کیلومتر در منطقه 2 آزادراه تهران ـ شمال اظهار داشت: پروژه تونل شرقی البرز در منطقه 2 آزادراه تهران ـ شمال امروز آماده افتتاح است و تا چند روز آینده آزادراه خرم‌آباد ـ بروجرد ـ اراک به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اضافه کرد: 5 پروژه آزادراهی با پیشرفت متوسط 85 درصد و طول 315 کیلومتر هم تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: یکی از پروژه‌های اولویت‌دار ما آزادراه تهران ـ شمال است که منطقه یک آن به پایان رسید و منطقه 2 از سه راهی شهرستانک با طول 22 کیلومتر از دو سال پیش آغاز شد که پس از عبور از استان البرز در محل پل زنگوله به محور فعلی چالوس متصل می‌شود.

خادمی اظهار داشت: در منطقه 2 آزادراه تهران ـ‌ شمال 59 دستگاه تونل و 30 دستگاه پل جمعا به طول رفت و برگشت 41 کیلومتر وجود دارد و این منطقه پرتراکم‌ترین منطقه آزادراه تهران ـ شمال است.

وی افزود: تونل بزرگ البرز شاخص‌ترین بخش آزادراه تهران ـ شمال است که در انتهای منطقه 2 قرار دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: منطقه 2 آزادراه تهران ـ شمال در سه فاز اجرا می‌شود که فاز اول اتمام تونل شرقی البرز و جاده‌های دسترسی آن به طول 9 کیلومتر، فاز دوم اتمام باند غربی منطقه 2 و عبور از تونل شرقی است که 70 درصد پیشرفت دارد و فاز سوم اتمام کل منطقه 2 آزادراه است.

خادمی تصریح کرد: در حال حاضر 2650 نفر و 1100 دستگاه ماشین‌آلات با همکاری بنیاد مستضعفان به عنوان شریک پروژه در منطقه 2 فعال هستند.

وی اضافه کرد: این 9 کیلومتر مسیر شامل تونل شرقی البرز و جاده دسترسی با اعتبار 4 هزار میلیارد تومان به قیمت روز اجرا شده است که از پیچ سرهنگ در جنوب البرز شروع می‌شود و موجب کاهش 5 کیلومتری و 20 دقیقه‌ای مسیر و در ایام پیک کاهش 45 دقیقه‌ای تا 2 ساعتی زمان سیر می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول