اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

اجرای مسکن اقدام ملی در ۱۰ هزار نقطه کشور/ پیمانکاران متعددی در پروژه‌های مسکن مهر عزل شدند

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اجرای ۳۵۴ هزار واحد مسکن طرح اقدام ملی در ۱۰ هزار نقطه کشور، گفت: عدم رعایت مشخصات فنی و کیفیت در پروژه‌های مسکن مهر باعث ایجاد پرونده‌های دعاوی حقوقی و عزل پیمانکاران متعدد را در پی داشت.

اجرای مسکن اقدام ملی در ۱۰ هزار نقطه کشور/ پیمانکاران متعددی در پروژه‌های مسکن مهر عزل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از پردیس، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در مراسم آغاز احداث ۳۰۰ واحد مسکونی اقدام ملی پرسنل سازمان صدا و سیما، اظهار کرد: خوشحالیم که گام موثری در جهت خانه دار‌شدن بخش مهمی از افراد فرهیخته و خدوم کشور که کارکنان سازمان صداوسیما هستند، برمی‌داریم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: نکته حائز اهمیتی که وجود دارد این است که بهترین عمل صالح گره‌گشایی از مشکل مردم و خدمت به آنها است و در این شرایط سخت اقتصادی که سهم مسکن بسیار تعیین کننده است، قدم برداشتن در این حوزه به طور طبیعی عمل صالح بوده و دعای بسیاری را برای عاملان آن در پی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه این پروژه با سرعت، دقت و کیفیت پیگیری خواهد شد تا در زمان خود به ثمر برسد، تاکید کرد: ما در بحث مسکن مهر که یکی از پروژه‌های بزرگ مسکن در کشور است را به رغم شرایط مالی که برای آن به وجود آورده بودند و از طریق خط اعتباری بانک مرکزی بیش از ۵۴ هزار میلیارد تومان، نوسانات و شرایطی که مسکن مهر با آن مواجه شد ادامه دادیم.

اسلامی افزود: در اکثر مناطق و مکان‌هایی که مسکن مهر جانمایی شده بود، فاقد امکانات زیربنایی بودند و این هزینه‌های هنگفتی را طلب می‌کرد تا راهی که طی شده ادامه پیدا کند و وضعیت دولت اجازه تامین مالی برای این پروژه‌ها را نمی‌داد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: با لطف الهی و تلاش همکاران کاستی های ساخت مسکن برطرف شد و با تمام توان این قطار را به حرکت واردار کردند.

وی اضافه کرد: قراردادهایی که مشکلاتی را در پی داشت، عدم کیفیت و عدم رعایت مشخصات فنی در پروژه‌ها باعث ایجاد پرونده‌های دعاوی حقوقی، عزل پیمانکاران متعدد، پیگیری مسائل حقوقی و... را در پی داشت.

اسلامی تصریح کرد: مسائل مالی، اجرایی، فنی، قراردادی، تاسیسات زیربنایی و... باعث کندی کار شد به صورتی که امروز شهرکی داریم که ساخته شده اما فاقد آب و برق است و هزینه انتقال آب و برق از هزینه کل آن پروژه بیشتر شده است.

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: هر کدام از این موارد راه حل خود را می‌خواست و با ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی و ایجاد محیط‌هایی مناسب برای زندگی ساکنین حتماً باید پروژه‌های مختلف در آن مناطق اجرا می‌شد که ساخت مدرسه، بازارچه، خانه بهداشت، سرای محله، مسجد و مراکزی که برای زندگی مردم جزو ضروریات بود را برعهده داشتیم.

وی افزود: تمام این پروژه‌ها صدها میلیارد تومان هزینه در بر داشته و متقاضیانی بودند که برای این پروژه از آنها پول اخذ شده بود اما به آنها واحدی تحویل نشده بود که بخش از این کمبود واحد در پردیس کمتر از یک سال قبل شروع شده و با سرعت پیش می رود تا به یاری خدا در زمان مناسب تمام واحدها به اتمام برسد.

اسلامی ادامه داد: در کشور کار ساخت ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکن مهر آغاز شد که حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد آن در این دوره از دولت تکمیل و تحویل مردم شده است و حدور ۷۰۰ هزار واحد باقیمانده که به سرعت در حال اتمام آن هستیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ۳۱ هزار واحد در دولت قبل تکمیل شده، تشریح کرد: ما در امتداد ساخت مسکن مهر برنامه‌ریزی‌های دقیقی برای ایجاد و ساخت طرح مسکن اقدام ملی را در کل کشور آغاز کردیم و طی پنج مرحله از مردم ثبت نام صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: در ۱۰ هزار نقطه از کشور تعداد ۵۳۴ هزار واحد مسکن اقدام ملی در دست اجرا قرار گرفته و پروژه‌های امروز و این تعداد افزوده می‌کند.

اسلامی با اشاره به اینکه این ۱۰ هزار نقطه پروژه برای مردم امیدی را ایجاد کرده، گفت: برخی از این پروژه‌ها از طریق ثبت‌نام و برخی از طریق تفاهم‌نامه به مردم واگذار می‌شود و با این همت همکاران ما و مشارکت مردم با تکمیل به موقع آورده‌های خود طبق زمان بندی مشخص آغاز و پایان می‌یابد و تلاش داریم تا این چرخه فعال، سازمان یافته و منسجم تولید و عرضه مسکن تداوم داشته باشد.

وزیر راه و شهرسازی ابراز کرد: امیدواریم با ادامه این روند مردم همواره بتوانند با این شیوه و ساز و کار اطمینان را داشته باشند که مسکن آنها در زمان‌بندی مشخص به دستشان می‌رسد و با این روند مهم‌ترین دغدغه ما نیز برطرف خواهد شد.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول