اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

مؤمنان شرایط ظهور در جامعه اسلامی را فراهم کنند

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به محبت بی‌نظیر امام زمان(عج) نسبت به مؤمنین و شیعیان گفت: یکی از مهم‌ترین وظیفه مؤمنان در جامعه و کشورهای اسلامی فراهم آوردن شرایط ظهور و توجه به مهدویت است زیرا در غیر این صورت هیج مشکلی در جامعه حل نمی‌شود.

مؤمنان شرایط ظهور در جامعه اسلامی را فراهم کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از آستانه‌اشرفیه، حجت‌الاسلام والمسلمین مسعود عالی عصر امروز در مراسم گرامیداشت عید سعید غدیر خم در صحن حرم مطهر حضرت سلطان سید جلال الدین اشرف (ع) با تبریک فرا رسیدن عید سعید ولایت اظهار کرد: این عید بزرگترین عید امامت و ولایت بوده و باید تمام اتفاقات واقعه غدیر برای جوانان بیان شود زیرا دشمن در تلاش است تا غدیر را وارونه جلوه دهد.

وی با تأکیدید بر لزوم توجه به شناساندن ویژگی‌های ائمه اطهار (ع) در ایجاد آرامش جامعه گفت: باید ویژگی‌های ائمه اطهار (ع) برای جوانان بازگو کنیم زیرا با انجام این مهم بسیاری از مسائل جامعه حل و مشکلات برطرف می‌شود.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره مهم‌ترین ویژگی پیغمبران و ائمه اطهار (ع) افزود: علم بی‌خطا، عمل بی‌خطا و محبت بی‌دریغ از جمله مهم‌ترین ویژگی ائمه اطهار (ع) نسبت به مؤمنین بوده است.

عالی با بیان اینکه ائمه اطهار (ع) و پیغمبران دائم در حال امتحان دادن الهی بوده‌اند، تصریح کرد: پروردگار به ائمه معصومین (ع) ولایت و سرپرستی داده و آنان را برای انجام این کار بسیار امتحان کرده است و پیغمبران، با بصیرت، علم و اطاعات خود از پروردگار از این امتحانات سربلند بیرون آمدند‌.

وی نقش والدین در تشکیل خانواده را بسیار مهم دانست و بیان کرد: پدر و مادر در تربیت فرزندان مؤمن بسیار مهم است زیرا پدر با تدبیر خود راه درست را به فرزندان خود نشان داده و مادران نیز در بحران‌های مختلف به فرزند خود محبت کرده و آنان‌ را برای حضور در جامعه آماده می‌کنند.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به محبت بی‌نظیر امام زمان (عج) نسبت به مؤمنین و شیعیان گفت: محبت امام زمان(عج) به مؤمنین هزاران برابر بیشتر از محبت پدر و مادر به فرزند خود بوده و در بزنگاه‌های حساس به داد مسلمین رسیده است.

عالی با تأکید بر اینکه باید مؤمنین جامعه را برای ظهور امام زمان(عج)‌ فراهم کنند، بیان کرد: یکی از مهم‌ترین وظیفه مؤمنان در جامعه و کشورهای اسلامی فراهم آوردن شرایط ظهور و توجه به مهدویت است زیرا در غیر این صورت هیج مشکلی در جامعه حل نمی‌شود.

انتهای پیام/۳۳۸۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول