اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

هیأتی‌ها مشکل آب 50 خانواده خرمشهری را برطرف می‌کنند/ نوجوانانی که آماده محرم می‌شدند!

یک مداح اهل بیت(ع) گفت: جمعی از مداحان شاخص کشور و خوزستان بازدید میدانی از روستای زهیری خرمشهر داشتند و تقبل کردیم تا دهه اول محرم 250 میلیون تومان مورد نیاز برای آب‌رسانی به این روستا با 50 خانوار سکنه را تأمین کنیم.

هیأتی‌ها مشکل آب 50 خانواده خرمشهری را برطرف می‌کنند/ نوجوانانی که آماده محرم می‌شدند!

ابوذر بیوکافی مداح اهل بیت(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس اظهارداشت: همایش الی‌الحبیب جامعه ایمانی مشعر که به صورت فصلی با حضور مداحان شاخص و کشوری برگزار می‌شود، در این دوره در خوزستان برگزار شد و جمعی از مداحان به این استان سفر کردند.

وی با بیان اینکه این مداحان قبل از شرکت در این همایش در روستای زهیری خرمشهر که خط مقدم نبرد دوران مقدس هم بود، حضور پیدا کردند تا از نزدیک وضعیت آب را در این منطقه بررسی کنند، گفت: حاج حسین یکتا، آبفروش دبیر جامعه ایمانی مشعر، کرمعلی، مهدی تدینی، مروانی، حسین محمدی و غیاثی از مداحان خوزستان و بنده، مسعود پیرایش از اراک و ... از این روستا بازدید کردیم. در این بازدید مسئول آبفای منطقه هم حضور داشت.

 

نبود امکانات زیرساختی مهمترین مشکل خوزستان

بیوکافی گفت: در این روستا متاسفانه امکانات زیرساختی وجود نداشت از صبح تا شب آب نداشتند و آب مورد نیاز با لوله‌های پولیکا تأمین شده بود و تنها در ساعاتی از شب وصل می‌شد. برق‌کشی هم نداشتند و از برق مرکزی استفاده می‌کردند. فاضلاب هم متاسفانه رها بود. در این روستا ۵۰ خانواده زندگی می‌کردند.

این مداح اهل بیت(ع) با بیان اینکه گرمای بالای ۵۰ درجه در این روزها در این منطقه حاکم بود و متاسفانه ۶ ماه بود که آب نداشتند، تصریح کرد: با بررسی‌های میدانی و گزارش مسئول آبفا مشخص شد که مشکل آب این منطقه زیرساختی است و به دلیل عدم لوله‌گذاری آب نرسیده است. برآورد هزینه مورد نیاز ۲۵۰ میلیون تومان است.

 

وعده کردیم تا دهه اول محرم هزینه آب‌رسانی را تقبل کنیم

وی گفت: متاسفانه مردم می‌گفتند هموار افراد حضور پیدا می‌کنند و چند عکس می‌گیرند و می‌روند و کاری انجام نمی‌دهند که به آن‌ها اطمینان خاطر دادیم، ان شاء الله هیأت‌های عزاداری در دهه اول محرم نذورات و کمک‌های مردمی خود را به سمت رفع مشکلات خوزستان سوق می‌دهند.

بیوکافی افزود: زمانی که مردم متوجه می‌شدند ما مداح هستیم و بنا داریم با همت گروه‌های جهادی هیأت‌ها کار کنیم بسیار استقبال می‌کردند.

 

نوجوانانی که آماده محرم می‌شدند!

وی افزود: در همان روستا عده‌ای نوجوان دیدیم که داشتند منطقه‌ای آماده می‌کردند. سوال کردیم چه می‌کنید گفتند بنا داریم تکیه‌ای ایجاد کنیم تا در محرم عزاداری کنیم. پرسیدم مداح کیست؟ نوجوانی را نشان دادند. از او خواستیم تا بخواند که به زبان عربی مداحی زیبایی کرد. صله‌ای به او دادیم و او در اوج نداری و فقر که می‌گفتند برای کلاس آنلاین مدرسه نیاز به تبلت و موبایل دارند و یا غذای مناسب ندارند تا مصرف کنند، گفت این پول را خرج عزای امام حسین(ع) خواهم کرد.

این مداح اهل بیت(ع) با اشاره به اینکه بناست مناطق مختلف خوزستان تقسیم‌بندی شود و چندین هیأت متولی یک منطقه شوند، گفت: این روستا با همت ۴ هیأت کشور آب‌رسانی خواهد شد و ان شاء الله به مردم وعده دادیم که پول لازم برای حل این مشکل را متقبل می‌شویم. ان شاء الله در دهه اول هم نذورات مردم را به این سمت سوق خواهیم داد.

وی ادامه داد: مردم این منطقه کشاورز بودند و متاسفانه با این بی‌آبی مشکلات بسیاری داشتند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول