اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

کتابخانه مرکزی رشت افتتاح شد

بعد از گذشت ۱۷ سال کتابخانه مرکزی رشت در محل پارک قدس افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

کتابخانه مرکزی رشت افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، پیش از ظهر امروز با حضور معاون رئیس‌جمهور، استاندار گیلان و جمعی دیگر از مسؤولان کتابخانه مرکزی رشت به بهره‌برداری رسید.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در حاشیه بهره‌برداری از این طرح و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه افتتاح کتابخانه مرکزی رشت یکی از آرزوهای دیرینه مردم این استان بوده است، اظهار کرد: ۱۷ سال مردم گیلان در انتظار بهره‌برداری از این مرکز بوده و قول‌های فراوانی به آنان داده‌شده بود ولی با پیگیری‌های دولت دوازدهم این امر در گیلان محقق شد.

محمدباقر نوبخت با تأکید بر لزوم توجه به جمع‌آوری اسناد استانی در گیلان گفت: در این مرکز فرهنگی اجتماعی باید علاوه بر ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی، اسناد مهم استان نیز در آن جمع‌آوری شود.

وی با اشاره به اعتراضات مردم به اتفاقات پیش‌آمده در پارک قدس رشت، بیان کرد: پارک‌ها همواره محلی برای تفریح، رفاه و آسایش مردم است و احداث ساختمان اداری در پارک قدس اشتباهی بزرگ بوده که خوشبختانه با افتتاح این مرکز کتاب‌خوانی جبران اتفاقات گذشته شد.
 

به گزارش فارس، عملیات احداث کتابخانه مرکزی رشت در سال ۱۳۸۳ آغازشده و در حال احداث و تکمیل است. این کتابخانه بزرگ تاکنون با هزینه‌ای بالغ بر ۵۴۵ میلیارد ریال به ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است و برای بهره‌برداری کامل از سازه این پروژه به ۱۵ میلیارد اعتبار دیگر نیز نیاز است.

بهره‌برداری کامل از این پروژه بزرگ فرهنگی شمال کشور پس از تحویل کامل از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان به اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان به‌عنوان بهره‌بردار و پس از تجهیز امکانات کتابخانه‌ای و تأمین منابع (کتاب) از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تا پایان سال ۱۴۰۰ به انجام می‌رسد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول