اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

۸۰۰۰ واحد مسکن محرومان در خراسان‌جنوبی به بهره‌برداری رسید

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: در مجموع ۴ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی طی دو سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به استان و امروز نیز ۳ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی به بهره‌برداری رسید.

۸۰۰۰ واحد مسکن محرومان در خراسان‌جنوبی به بهره‌برداری رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علی‌اصغر آسمانی‌مقدم ظهر امروز در مراسم بهره‌برداری از واحدهای مسکن اقشار کم‌درآمد و مقاوم‌سازی شده استان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار داشت: سهمیه استان در طرح مسکن محرومین و اقشار کم‌درآمد ۱۱ هزار واحد مسکونی بوده است.

وی بیان داشت: تفاهم‌نامه احداث ۱۱ هزار واحد مسکونی با سازمان برنامه و بودجه در سال‌های ۹۸ و ۹۹ با اعتبار تسهیلات ۵۰۰ میلیارد تومان و اعتبار کمک بلاعوض ۳۰۵ میلیارد تومان در دستور کار استان قرار گرفت.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی تصریح کرد: از این تعداد در مجموع ۴ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی طی دو سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به استان افتتاح شد که در فاز نخست یک هزار و ۵۰۰ واحد و در فاز دوم ۳ هزار واحد مسکونی به بهره‌برداری رسید.

آسمانی‌مقدم با اعلام اینکه امروز نیز ۳ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی به بهره‌برداری می‌رسد، تبیین کرد: در مجموع ۸ هزار واحد مسکونی با زیربنای ۴۸۰ هزار متر مربع و با اعتباری بالغ بر ۳۵۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی و ۲۱۵ میلیارد تومان کمک بلاعوض در استان به بهره‌برداری رسیده است.

وی با اشاره به اینکه این تعداد واحد مسکونی در بیش از ۶۰۰ روستا و ۲۵ شهر زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت استان بوده است، تصریح کرد: مراحل ساخت و تکمیل ۳ هزار واحد مسکونی دیگر هم در دست اقدام است و به‌زودی به اتمام خواهد رسید.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی با اشاره به تسهیلات طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت، مطرح کرد: این طرح با هدف کمک به احداث مسکن مقاوم در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت از سال ۸۴ به متقاضیان واجد شرایط پرداخت می‌شود.

آسمانی‌مقدم یادآور شد: از سال ۸۴ تاکنون بالغ بر ۴۶ هزار و۸۳ فقره تسهیلات ارزان‌قیمت طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی در سطح استان به واجدان شرایط پرداخت و بالغ بر ۴۰ هزار و۶۰۰ واحد نیز به بهره‌برداری رسیده که از این تعداد ۳۰ هزار و ۴۹۸ واحد روستایی است.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول