اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

تخصیص اعتبار ۱۰ هزار میلیارد تومانی به منظور احداث مسکن محرومین در کشور

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به تخصیص منابع مالی به منظور تکمیل مسکن محرومین در کشور گفت: بر اساس آمار ۱۰ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار به ساخت ۱۴۰ هزار واحد مسکن محرومین در کشور اختصاص داده شده است.

تخصیص اعتبار  ۱۰ هزار میلیارد تومانی به منظور احداث مسکن محرومین در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدباقر نوبخت ظهر امروز در مراسم بهره‌برداری دو میلیون و پانصد و پنجاهمین واحد مسکونی روستایی مقاوم‌سازی شده کشور  در سالن الغدیر استانداری که از طریق ارتباط تصویری برگزار شد با بیان اینکه رفع محرومیت‌زدایی یکی از اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی در ۴۳ سال گذشته بوده است، اظهار کرد: در ۴۳ سال گذشته اقدامات خوبی در جمهوری اسلامی در راستای محرومیت‌زدایی انجام و در دولت یازدهم و دوازدهم این مهم به بهترین نحو به اجرا رسیده است.

وی با اشاره به تخصیص منابع مالی به‌منظور تکمیل مسکن محرومین در کشور گفت: با تلاش‌های انجام‌شده اعتبارات لازم در خصوص احداث ۱۴۰ هزار واحد مسکن محرومین در نظر گرفته‌شده و مراحل اختصاص آن رو به اتمام است و هیچ مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با تأکید بر لزوم توجه به احداث به‌موقع مسکن محرومین در کشور بیان کرد: بر اساس آمار  ۱۰ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار به ساخت ۱۴۰ هزار واحد مسکن محرومین در کشور اختصاص داده‌شده است که از این میزان  چهار هزار میلیارد تومان به‌صورت نقدی و بلاعوض و همچنین ۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان نیز تسهیلات با سود چهار درصد خواهد بود.

به گفته نوبخت سود تسهیلات مدنظر را  سازمان برنامه و بودجه تقبل کرده است.

وی از اختصاص اعتبار لازم در ردیف بودجه در راستای ساخت ۱۴۰ هزار و ۳۹۰ واحد مسکونی خبر داد و افزود: تفاهم‌نامه‌ای در این خصوص منعقدشده و ریل‌گذاری آن صورت گرفته و در قانون بودجه هم ردیف مشخصی به آن تعلق‌گرفته است.

رتبه سه گیلان در ساخت و مرمت‌سازی مسکن محرومین در کشور

استاندار گیلان نیز در این جلسه با بیان اینکه محرمیت زدایی یکی از مهم‌ترین توصیه‌های امام راحل (ره) به مسؤولان بوده است، اظهار کرد: در طی سالیان ماضی سپاه پاسداران،  بنیاد مسکن، کمیته امداد و بهزیستی در کنار دولت‌های مختلف در تکمیل و احداث مسکن محرومین بوده و اقدامات خوبی در این خصوص انجام‌شده است.

ارسلان زارع، با ابراز خرسندی از جایگاه سومی گیلان در حوزه احداث و مقاوم‌سازی مسکن محرومین در کشور گفت: در این مدت اقدامات بسیار مؤثری در گیلان انجام‌شده که تأمین و مقاوم‌سازی مسکن محرومان، خانواده‌های تحت پوشش کمیته و بهزیستی و روستاییان کم برخوردار ازجمله این اقدامات است.
 

وی با اشاره به ارائه ۱۴ هزار و ۶۶۶ میلیارد ریال تسهیلات به‌منظور احداث مسکن محرومین در گیلان بیان کرد: بر اساس آمار برای ساخت ۱۱۱ هزار مسکن روستایی در این استان تسهیلات قرض‌الحسنه در نظر گرفته‌شده است که می‌تواند بسیار مثمر ثمر واقع شود.

به گفته استاندار گیلان  بیش از ۱۹ هزار واحد مسکونی در این استان مقاوم‌سازی شده است  که بالاتر از میانگین کشوری هست.

زارع با تأکید بر لزوم توجه به ادامه‌دار بودن مقاوم‌سازی منازل مسکونی روستایی در گیلان تصریح کرد:  ۹ هزار و ۷۴۰ واحد مسکونی روستایی در گیلان یعنی معادل  ۳۳ درصد نیازمند مقام سازی بوده  برنامه‌ریزی لازم در این خصوص اتخاذشده است.

مرمت  ۲۲۳ واحد مسکونی در استان گیلان توسط سپاه قدس گیلان

فرمانده سپاه قدس گیلان نیز در این جلسه با اشاره به تعداد واحد مسکن محرومین ساخته‌شده در گیلان در طی سالیان گذشته اظهار کرد:  در سال ۹۶ و ۹۷ یک‌هزار واحد مسکونی و در سال ۹۸ نیز ۷۴۱ واحد نیز با همکاری کمیته امداد ساخته‌شده که خوشبختانه ۴۹ واحد آن در مراحل پایانی قرار دارد.
 


سردار محمد عبدالله پور سپاه پاسداران را یار و یاور مردمان در بحران‌های مختلف دانست و گفت: بر اساس آمار  ۲۲۳ واحد مسکونی در استان گیلان  مرمت و تعمیر شده و سپاه قدس گیلان در سیل گمیشان در استان گلستان نیز ۸۷ واحد مسکونی ساخت و ۲۱۰ واحد را نیز تعمیر و بازسازی کرده و ۹ واحد مسکونی در سی سخت ساخته‌شده است.

وی همچنین با گله‌مندی از اوضاع نابسامان مسکن مددجویان روستایی بیان کرد: خانه‌های ساخته‌شده به لوازم منزل تجهیز و به صاحبانشان تحویل داده‌شده است.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول