اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

امام جمعه سمنان خداحافظی کرد/ شاهچراغی: حرمت امام جمعه جدید بر همه واجب است

آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه سمنان خداحافظی کرد و گفت:‌ حرمت امام جمعه جدید بر همه واجب است.

امام جمعه سمنان خداحافظی کرد/ شاهچراغی: حرمت امام جمعه جدید بر همه واجب است

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه سمنان ظهر امروز پس از اقامه نماز جمعه این هفته مرکز استان، با مردم خداحافظی کرد.

امام جمعه سمنان در سخنانی گفت: مردم ولایتمدار و شهیدپرور سمنان ۲۰ سال در سرما و گرما در نماز جمعه‌ها حضور پیدا کردند و خطبه‌های بنده را شنیدند و امروز باید از همه آنها تشکر کنم.

شاهچراغی بیان کرد: امام جمعه‌های موقتی هم در سمنان داشتیم که امروز در حیات هستند و برخی به دیار باقی شتافته‌اند، از آنها هم قدردانی می‌کنم که بازوهای من بودند و در روزهایی که نمی‌توانستم در نماز جمعه حضور یابم، با خطبه‌های قوی خودشان نماز جمعه را اقامه می‌کردند.

او گفت: از ستاد نماز جمعه، مسؤول دفتر خود، آیت‌الله سیداحمد خاتمی مشاور خود، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، امامان جمعه، علما و مسؤولان استان که در این سال‌ها در کنار ما بودند، سپاسگزارم.

امام جمعه سمنان خطاب به مردم هم گفت: بدانید تا نفس می‌کشم، در خدمت شما هستم و به این خدمتگزاری افتخار می‌کنم؛ تا جمعه آینده امام جمعه جدید توسط رهبری معرفی می‌شود و حرمت او بر همه لازم و واجب است و من هم همراه و حامی او هستم.

آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی نیمه تیرماه امسال در دیدار با استاندار، معاونان و فرمانداران شهرستان‌های استان سمنان که در دفتر امام جمعه سمنان برگزار شد، بیان کرده بود: در متن استعفای اینجانب که به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی ارسال کردم، ذکر کرده‌ام که در مدت ۲۰ سال اخیر که افتخار نمایندگی شما را در استان سمنان بر عهده داشتم، همواره بر سه محور و اصل مهم رضایت مردم، وحدت و امر ولایت و رهبری تأکید کرده و اهتمام داشته‌ام.‌

پنجم مردادماه امسال بود که آیت‌الله محمدی‌گلپایگانی، رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی در نامه‌ای خطاب به نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان از موافقت معظم‌له با استعفای آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی، نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان خبر داد.

رهبر معظم انقلاب در این نامه از ۴۲ سال خدمت صادقانه نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان تقدیر کرده و مرقوم فرمودند: «از خدمات و تلاش‌های موفق جنابعالی در طول خدمت طولانی چهل و دوساله صمیمانه تشکر می‌کنم. امیدوارم خداوند متعال پاداش نیک به جنابعالی عنایت فرماید. توصیه جنابعالی به نصب امام جمعه جدید را می‌پذیرم و انشاالله انجام خواهد شد. والسلام علیکم و رحمه‌الله».

انتهای پیام/۷۴۰۰۱/م/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول