اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

دولت سیزدهم از تجربه دولت دوازدهم و یازدهم استفاده کند

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: دولت جدید از تجربه دولت گذشته بهره برده و به جای امیدواری به آمریکا و بیگانه، به جوانان و توان مردم و توانمندی داخلی تکیه کند و با اولویت‌بندی نیازها، اقتصاد را مقاومتی کرده، اشتغال و تولید را بهبود دهد و بیکاری را از بین ببرد.

دولت سیزدهم از تجربه دولت دوازدهم و یازدهم استفاده کند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز استان که با حضور مردم نمازگزار و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی مقابله با کرونا در محل مصلای امام خمینی (ره) بجنورد برگزار شد، با گرامیداشت سالروز اقامه نخستین نماز جمعه در کشور، اظهار کرد: نماز جمعه تریبون سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و ساختاری برای اصلاح رفتار و اخلاق جامعه است.

وی با بیان اینکه نماز جمعه فرصتی برای معرفی دشمنان و نقشه‌های استکبار است، افزود: باید تریبون‌های نماز جمعه دشمن‌شکن بوده و حیله و فریب‌های دشمن علیه جهان اسلام در خطبه‌ها بیان و تبیین شود تا دشمنان بیش‌ازپیش شناخته شوند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با تأکید بر اینکه باید به‌گونه‌ای عمل کنیم که جهان اسلام در برابر دشمنان واحده شود، اضافه کرد: چرا باید امروز همه چیز از سوی جهان لیبرال دموکراسی غرب به دنیا دیکته شده و همه نهادهای بین‌المللی توسط غربی‌ها مدیریت شوند؟ چرا باید همه جهان با محک و میزان لیبرال دموکراسی سنجیده شده و با همین محک و معیار به ما انگ ضد حقوق بشری بزنند؟

حقوق بشر باید با معیار اسلامی و کرامت انسانی سنجیده شود

امام جمعه بجنورد ادامه داد: آن‌ها ما را با محک خود می‌سنجند و به دلیل اینکه در کشور ما حجاب و عفت و حیا ارزش قلمداد شده، حدود اسلامی رعایت می‌شود و مبارزه با فساد اخلاقی جریان دارد، ما را ضد حقوق بشر قلمداد می‌کنند درحالی‌که همه این موارد جزء دستورات مسلم دین است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با گرامیداشت چهاردهم مرداد روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی، اظهار کرد: ۵۸ کشور اسلامی در دنیا با جمعیتی بالغ بر یک میلیارد مسلمان وجود دارد که اگر همه این کشورها ید واحده شده و با تقویت وحدت و انسجام و دوری از تفرقه و دودستگی، در کنار هم قرار گیرند، می‌توانیم حقوق بشر اسلامی را جهانی کرده و ساختاری برای آن به وجود بیاوریم تا کشورهای مختلف را با تعریف اسلامی خود از حقوق بشر، محک بزنیم.

وی افزود: جبهه استکبار و غرب با همین معیار و محک خود گاهی کشوری اسلامی را تحریم کرده و گاهی نیز به یک کشور اسلامی حمله می‌کند و متأسفانه جهان اسلام نیز در برابر این جنایات ساکت و منفعل می‌ماند.

نبود وحدت و دشمن‌شناسی کشورهای اسلامی را برابر جنایات غرب منفعل کرده است

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: اینکه جهان اسلام در برابر مشتی از کشورهای غربی حالت انفعال پیدا کرده، به دلیل نبود وحدت و عدم دشمن‌شناسی مسلمانان است که دشمن را به‌خوبی نشناخته و در برابر آن نایستاده‌اند و دشمن هم در کشورهای مختلف اسلامی هر جنایتی که خواسته، مرتکب شده است.

وی اضافه کرد: زمانی کشورهای جنایتکار عالم دور هم جمع شدند تصمیم گرفتند کشوری را حذف کرده و کشور دیگری را به جای آن بنشانند و این‌گونه موضوع فلسطین و رژیم اشغالگر را به راه انداختند، روزی تصمیم به تجزیه عراق گرفته و امروز هم بحث تقسیم افغانستان را مطرح می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری تصریح کرد: همه این ظلم‌ها در حالی صورت می‌گیرد که بهترین نقاط جغرافیای دنیا و بیشترین منابع انرژی دست کشورهای اسلامی بوده و نقاط حساس جهان در اختیار کشورهای اسلامی است؛ ولی متأسفانه از این ظرفیت‌ها کمتر استفاده می‌شود.

امام‌جمعه بجنورد اظهار امیدواری کرد که با روشنگری، جهان اسلام به خود آمده و بیداری اسلامی بیشتر شود، تفرقه‌ها از بین رفته و وحدت تقویت شود تا همه مسلمانان با کمک همدیگر بتوانند بستر ظهور امام زمان (عج) را فراهم کنند.

تاریخ غرب مشحون از عدم پایبندی به تعهدات در برابر مسلمانان است

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرمایشات آخرین دیدار رسمی رهبر معظم انقلاب با هیئت دولت دوازدهم، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در این دیدار فرمودند این دولت موفقیت‌هایی داشته؛ اما در بعضی جاها هم شکست عبرت‌آموز داشته است، ازجمله در اعتماد به دشمن که بار دیگر عدم پایبندی و وفاداری دشمنان را گوشزد کرد.

وی با اشاره به اینکه تاریخ سیاسی غرب مشحون از عدم پایبندی و وفاداری به تعهدات است، تصریح کرد: اگر دشمنان به قول و وعده خود پایبند بودند این همه کشت و کشتار در گوشه و کنار دنیا انجام نمی‌دادند و اگر آمریکا قابل‌اعتماد بود این بلاها را سر عراق و افغانستان نمی‌آورد که به‌یک‌باره و در همان زمانی که طالبان حمله خود را شروع کرده بود، نیروهای خود را از افغانستان خارج کرده و پشت دولت افغانستان را در برابر حمله طالبان خالی کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با بیان اینکه آمریکا در طول تاریخ تقریباً به هیچ یک از عهد و پیمان‌های خود در قبال کشورهای اسلامی وفادار نمانده است، افزود: زمانی گروگان‌های آمریکا در لبنان محبوس بودند، به ایران گفتند اگر وساطت کرده و گروگان‌ها را آزاد کنید پول‌های بلوکه‌شده شما را آزاد می‌کنیم؛ اما همین‌که گروگان‌ها با وساطت ایران آزاد شدند ریگان در فرودگاه اعلام کرد که نمی‌توانیم پول‌های ایران را آزاد کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: در قصه برجام نیز همین‌گونه بود؛ اما آن‌ها به کدام یک از وعده‌های خود عمل کردند؟ دولت به وعده‌های دشمنان دل داده بود اما هیچ کدام عملی نشد و سرانجام هم ترامپ از برجام خارج شد.

وی تصریح کرد: دولت جدید از تجربه دولت گذشته بهره برده و به جای امیدواری به آمریکا و بیگانه، به جوانان و توان مردم و توانمندی داخلی تکیه کند و با اولویت‌بندی نیازها، اقتصاد را مقاومتی کرده، اشتغال و تولید را بهبود دهد و بیکاری را از بین ببرد.

مباهله سند حقانیت اسلام و اهل‌بیت پیامبر (ص) است

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت سالروز میلاد امام موسی کاظم (ع)، اظهار کرد: این امام همام با بدترین خلفای بنی‌عباس هم‌عصر بودند و عمر خود را صرف مقاومت و مبارزه در برابر نظام ظالم کردند که این مقاومت و مبارزه، باید برای همه ما درس باشد.

وی همچنین با اشاره به سالروز مباهله پیامبر گرامی اسلام (ص) با مسیحیان نجران و اثبات حقانیت اسلام، افزود: در جریان این واقعه وقتی اسقف‌های مسیحیت دیدند پیامبر (ص) خانواده خود را برای مباهله آورده، خطاب به قوم خود گفتند اگر این جمع دست به دعا بردارند از مسیحیان احدی باقی نمی‌ماند؛ لذا جزیه بدهید اما مباهله نکنید و این‌گونه حقانیت اسلام را عملاً پذیرفتند.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول