اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

امام جمعه مهریز: مسئولان باید توجه بیشتری به روستائیان داشته باشند

امام جمعه مهریز با بیان این که بحث توزیع عادلانه خدمات باید در دستور کار ویژه مسئولان و دست اندرکاران نظام قرار گیرد، گفت: مسئولان در دولت جدید باید توجه بیشتری به روستائیان داشته باشند.

امام جمعه مهریز: مسئولان باید توجه بیشتری به روستائیان داشته باشند

به گزارش خبرنگار فارس از مهریز، حجت‌الاسلام عبدالرضا محی‌‌الدینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: رعایت تقوا و نظم یکی از اموری است که باعث سعادت انسان می‌شود. کسی که خودش را همیشه در محضر خدای متعال بداند و بداند که خدا شاهد اعمال و رفتار و گفتار اوست و به این باور برسد که خود را در محضر پروردگار بداند هرگز آلوده گناه و معصیت و دچار هوای نفس نمی‌شود.

وی با تبریک میلاد امام موسی کاظم (ع) افزود: ایشان الگوی مهربانی سخاوت است که پیامبر اکرم (ص) در حدیثی با فضیلت در رابطه با ولایت اهل بیت (ع) می‌فرمودند که چه اثری دارد ولایت این بزرگواران.

امام جمعه مهریز با اشاره به برگزاری کاروان‌های عید غدیر، اطعام و کمک به فقرا و نیازمندان در این ایام بیان کرد: انشالله این سنت هرساله استمرار داشته باشد که به این روز اهمیت دهیم.

حجت‌الاسلام محی‌الدینی با اشاره به حدیثی از پیامبر (ص) در رابطه با اثر ولایت امام موسی کاظم(ع) ادامه داد: هرکس که دوست دارد خداوند را پاک از همه آلودگی‌ها و گناهان ملاقات کند باید ولایت و امامت امام موسی کاظم (ع) را بپذیرد یعنی رهرو این عزیزان در عمل باشد.

امام جمعه مهریز اذعان کرد: صداوسیما یک شبکه پراهمیت و ملی است که باید در همه زمینه‌ها به باور‌ها اعتقادات و ارزش‌ها خدایی نکرده لطمه‌ای وارد نشود. برنامه‌های متنوع و شاد با استفاده از کارشناسان در عرصه دین و فرهنگ و مسائل مختلف آسیب‌های اجتماعی را گوشزد کنند که جامعه دچار این آسیب‌ها نشود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی مهریز با اشاره به روز انتقال خون گفت: با توجه به شعار اهدای خون اهدای زندگی کار خدا پسندانه را انجام دهیم تا جان یک نفر را نجات دهیم. کسانی که می‌توانند در این امر شرکت کنند تا نیاز بعضی از انسان‌ها برطرف شود.

حجت الاسلام محی الدینی ادامه داد: هماهنگی لازم در جشن‌های ملی و مذهبی با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی در مهریز صورت گیرد.

وی با اشاره به عید مباهله افزود: این عید بسیار باعظمتی است که سند حقانیت شیعه است.

امام جمعه شهرستان مهریز با اشاره به روایتی از امام رضا(ع) ادامه داد: روزی مامون به امام رضا (ع) گفت: بزرگترین فضیلت امام علی (ع) را که قرآن بر آن دلالت دارد چیست؟ اسم اهل بیت نیامده است، ولی آیات فراوانی دلالت بر فضیلت و بزرگی اهل بیت علیم السلام است. آیه ۶۱ آل عمران در رابطه با فضیلت ایشان در مباهله است.

وی افزود: وقتی پیامبر (ص) می‌خواست حقانیت خود را بر مسیحیان ثابت کند قرار گذاشتند در فلان روز و فلان مکان جمع شویم و یکدیگر را نفرین کنیم اگر هرکدام از ما نفرینش بر دیگری مستجاب شد برحق است. مسیحیان با لباس مجلل در آن مکان که مسجد مباهله نامگذاری شده است حصور یافتند و منتظر بودند که پیامبر (ص) با چه کسی می‌خواهد به مباهله بیاید و مشاهده کردند که ایشان با خاندان خود آمدند.

وی تصریح کرد: این سند حقانیت شیعیان و امیرالمومنین است که پیامبر برای اثبات حقانیت دین و اسلام و حق عزیزترین افراد خود را برای مباهله آورد.

امام جمعه مهریز افزود: ایام سرور و جشن در ۲۵ ذی الحجه روز نزول سوره هل اتی است که ۱۸ آیه در شان زهرای مرضیه(س) و امام علی (ع) نازل شد که مظهر برکت است.

وی با اشاره به پیام این آیه افزود: پیام این آیه ایثار و از خودگذشتگی است، کار را از روی اخلاص انجام دهیم؛ که غذای سه روز خود را با اینکه روزه بودند به فقیر و مسکین دادند. شب عروسی که بهترین شب یک دختر است لباس عروسی خود را به شخص دیگری می‌دهد که این سوره در حد این بزرگواران نازل شد.

وی ادامه داد: در محضر خداوند متعال هر کاری که با اخلاص انجام شود پاداش دنیوی و اخروی دارد.

امام جمعه مهریز با اشاره به روایتی از آیت الله بروجردی در رابطه با اخلاص در عمل افزود: کارت را خالص انجام بده اون کسی که باید ببیند خوب بیننده ایست، او خداست که خوب می‌بیند. اگر انسان به مرحله اخلاص رسید شیطان نمی‌تواند با آدم بااخلاص کاری بکند.

وی با بیان اینکه کانون خانواده باید کانون پر از مهر و باصفا باشد اذعان داشت: بهترین خانواده خانواده امیرالمومنین (ع) است. امام راحل ره در وصف این بزرگان می‌فرماید: حضرت علی (ع) و زهرا (س) در خانه‌ای محقر و کوچک، ولی پر از محبت و صفا زندگی کردند. به خانواده‌ها از لحاظ مالی و اقتصادی رسیدگی کنید.

وی با بیان اینکه کسی که برای زن و بچه خود تلاش کند مانند شهید در راه خداست افزود: نسبت به مسائل عاطفی خانواده‌ها بیشتر دقت کنید، بچه‌ها عطش مهر و محبت در وجودشان نباشد، فرزند اگر محبت نبیند در بیرون از خانه با اندک محبتی جذب می‌شود. این زن اگر در خانه محبت نبید بیرون از خانه خطرناک است. این طلاق‌ها و آسیب‌های اجتماعی را نادیده نگیرید. گرفتاری‌های روزگار شما را از کانون گرم خانواده دور نکند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی مهریز با بیان اینکه بسیج سازندگی و گروه‌های جهادی یک امر مقدس است اذعان داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی عنایت ویژه‌ای به گروه‌های جهادی داشتند که در ایام مختلف سال در نقاط کشور مخصوصا روستا‌ها حاضر می‌شوند.

وی با اشاره به پیام‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی به گروه‌های جهادی که مهر تاییدی بر کار این گروه هاست افزود: ایشان بیان کردند که کار شما با ارزش است.

خطیب جمعه مهریز ادامه داد: ما هرچه تشکر کنیم حق کار شما ادا نمی‌شود لذا سپاس خدا نصیبتان باد. در هوای گرم یا سرد به داد یک خانواده بی بضاعت انجام می‌دهید کار شما سپاس خدا را در پی دارد.

وی با بیان اینکه کار جهادی باید برخاسته از ایمان باشد اظهار داشت: دربرگیرنده همه ظرفیت‌های وجودی انسان هاست. این بسیج‌های سازندگی و جهادی انسان‌های متفکر هستند که می‌توانند کار‌های بزرگ را انجام دهند. صد‌ها برابر بر کیفیت کار افزوده می‌شود. خدمتتان در جهت شعار عدالت و پیشرفت باشد.

امام جمعه مهریز توجه ویژه به روستاییان را خواستار شد و افزود: باید به مشکلان روستاییان رسیدگی شود. مشکلات کشاورزی دامداری و بحث مهم آب باید بررسی شود.

وی ادامه داد: گناه بزرگی است که در مصرف آب اسراف کنیم. اگر بی حد و مرز آب مصرف شود و مسئولین نبینند خدا که می‌بیند. حرام است. هرچیزی که خلاف قانون باشد حرام است.

حجت‌الاسلام محی‌الدینی با اشاره به توصیه رهبر معظم انقلاب اسلامی برای به کارگیری جوانان در مناطق محروم افزود: شما تجربه دارید و دانشجو هستید که از تجربیات، فنون و تحصیلات شما جوانان مناطق محروم بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به نکات بیان شده توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی به دولت جدید افزود: به انقلاب و ارزش‌های انقلاب پایبند باشید. اعتماد به امریکا، عبرت و تجربه‌ای برای دولت سیزدهم باشد.

انتهای پیام/د

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول