اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

افتتاح سومین فروشگاه بوکتاب در مشهد

سومین فروشگاه بوکتاب با وسعت سه هزار مترمربع در برج پاژ مشهد با محوریت کتاب کودک و نوجوان افتتاح شد.

افتتاح سومین فروشگاه بوکتاب در مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی دنیای ماه پیشونی، سومین فروشگاه بوکتاب با وسعت سه هزار مترمربع در برج پاژ مشهد با محوریت کتاب کودک و نوجوان افتتاح شد.

خراسان باید بازتاب صدای فرهنگی تمام ایران باشد

عضو شورای اسلامی شهر تهران در مراسم افتتاح این مجموعه گفت: خراسان دو ویژگی بارز دارد، یکی به لحاظ علمی که جایگاه علما، دانشمندان، اهل هنر، ادب و فرهنگ در اینجا بسیار بالاست و دوم محبت و دوستی اهل بیت است که نخستین مرثیه فارسی در خراسان گفته شده است. حوزه نشر کتاب، فرهنگ، ادب و هنر را نمایندگی کند و نوآوری و خلاقیت در آن فراوان باشد و حداقل خراسان بزرگ را در این خصوص پوشش دهد.

احمد مسجدجامعی تصریح کرد: خراسان زادگاه پدر شعر فارسی، پدر موسیقی، پدر ادبیات علوی و مرکز ادب، هنر، شعر، رجال، حدیث و تفسیر و جایگاه دوستداران اهل بیت است و مشهد به عنوان مرکز خراسان که مضجع شریف امام رضا(ع) در آن واقع شده باید بیش از این صدای فرهنگی ایران را بازتاب دهد، بر همین اساس لازم است به مقوله خراسان شناسی نگاه ویژه کرد. 

وی افزود: در خراسان شناسی ما شخصیت ویژه‌ای به اسم مرحوم عطاردی داریم که بیش از ۱۴۰ جلد کتاب منتشر کرده‌اند و مرکز خراسان شناسی را در تهران راه اندازی کرد.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه کار جمعی در حوزه فرهنگ اثربخشی بیشتری دارد، گفت: راه‌اندازی تشکیلاتی چون بوکتاب در مشهد یک وظیفه اجتماعی، اخلاقی و ملی است که خوشبختانه جمعی از ناشران ما این کار را کردند. همانطور که تمام این مجموعه ها با استفاده از نقاط قوت خود توانستند در کنار هم قرار گیرند و این کار را پشتیبانی کنند.

مسجدجامعی با تاکید بر اینکه رونق کتاب باعث رونق سینما، هنر، علم و فرهنگ نیز هست، عنوان کرد: در این مجموعه در کنار کتاب کودک کاربازی ها ایجاد شد و در کنار کاربازی ها بازی های قدیمی و سنتی ما بازسازی می شود. بازی را می توان وسیله ای برای پرورش شخصیت کودک دانست که در فروشگاههای بوکتاب اتفاق افتاده است.

هویت فروشگاه ما در مشهد تکامل پیدا کرده است

رئیس هیات مدیره شرکت دنیای ماه پیشونی نیز در این مراسم با تاکید بر اینکه کرونا موجب تعویق  افتتاح این فروشگاه شد، گفت: فروشگاه «بوکتاب» مشهد سومین شعبه‌ای است که توسط شرکت ماه پیشونی تاسیس شده است. دومین شعبه ما در بندرعباس در سال ۹۷ به مساحت دو هزار متر در شهری که تعداد فروشگاه‌های کتاب آن به تعداد انگشتان دست نمی‌رسید و عمده فروشگاه‌ها کتاب درسی و دانشگاهی داشتند تاسیس شد که ما با شناخت آن استان و مردم نیازمند به محصولات فرهنگی این فروشگاه را افتتاح کردیم.

توکلی خاطرنشان کرد: همیشه محرومیت در بحث ویترین کتاب کودک و نوجوان وجود داشته و دارد و قدم‌های ما شاید مقداری به کاهش این رنج کمک کند.

مدیرعامل شرکت دنیای ماه پیشونی نیز در این مراسم گفت: قرارداد ایجاد فروشگاه بوکتاب مشهد  ۲۵ مرداد سال ۹۹ منعقد شد و همزمان با روز عیدغدیر افتتاح شد.

محمد مجری‌سازان طوسی افزود: یکی از دغدغه‌های ما چیدمان و طبقه‌بندی کتاب‌ها در این فروشگاه بود که توسط آقای کیومرثی با چندین ماه کار به مجموعه کتابی تحت عنوان «طرح طبقه‌بندی و چیدمان کتاب در فروشگاه‌های کتاب» تالیف شد که بالغ بر ۵۹۰ صفحه است، این کتاب مبنای چیدمان کتاب‌های ما در فروشگاه‌ها خواهد بود و اکنون این پروژه را در بخش چیدمان طبقه‌بندی اسباب‌بازی در دست دارد که تا امرزو بالغ بر یک هزار صفحه نوشته است. 

وی ادامه داد: در مشهد فروشگاه بزرگ کتاب و نوجوان را به این وسعت نداریم و امیدوارم این فروشگاه زمینه‌ای برای فروشگاه‌های بعدی در شهرستان‌ها و مراکز محروم باشد.

مدیرعامل شرکت دنیای ماه پیشونی تصریح کرد: این فروشگاه دارای دو بخش کاربازی و فکر بازی در کنار فروش کتاب و نوجوان است اما به دلیل شرایط کرونایی بخش فکربازی‌ها و کار بازی‌ها که جزو مشاغل گروه ۴ است و در شرایط قرمز کرونایی نمی‌تواند فعالیت کند به صورت آزمایشی راه‌انداری می‌شود تا در فرصت‌های بعدی به صورت رسمی‌تر افتتاح کنیم.

انتهای پیام/ ۷۰۰۵۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول