اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

کمپین هزاران مغربی در رد استقبال از تورهای گردشگری صهیونیستی

هزاران نفر از مردم کشور آفریقایی مغرب با راه اندازی کمپین، مخالفت خود را با استقبال از نخستین تورهای گردشگری رژیم صهیونیستی به کشورشان اعلام کردند.

کمپین هزاران مغربی در رد استقبال از تورهای گردشگری صهیونیستی

به  گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، هزاران  نفر از مغربی ‌ها با هشتگ «صهیونیست‌ها در کشور من استقبال نمی‌شوند»  کمپینی را در شبکه‌های اجتماعی راه اندازی کردند.                      

به گزارش المیادین،کمپین مذکور به منظور بیان مخالفت مغربی‌ها با استقبال از نخستین تورهای گردشگری رژیم صهیونیستی در مغرب راه اندازی شده است.

مقامات کشور مغرب بدون به رای گذاشتن موضوع عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی در پارلمان این کشور تحت فشار آمریکا در سال 2020 از سرگیری روابط خود با تل‌آویو را اعلام کردند.

شرکت هوایی «یسرائیر» یکشنبه گذشته از انجام پرواز مستقیم از تل‌آویو به مغرب خبر داد؛ پرواز مسافری که برای اولین بار از زمان توافق سازش صورت می‌گیرد.

«تالی لیبوویچ» سخنگوی این شرکت هوایی به خبرگزاری فرانسه گفت که صد مسافر در این پرواز حضور داشتند و قرار است به زودی هفته‌ای سه پرواز انجام شود.

«یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی هفته گذشته از قصد خود برای سفر به مغرب در ابتدای ماه آگوست و پس از انجام اولین پرواز خبر داد.

اولین پرواز مستقیم از تل آویو به رباط در دسامبر ۲۰۲۰ انجام گرفت و تعدادی از دیپلمات‌های اسرائیلی برای امضای چندین قرارداد در زمینه‌های مختلف راهی مغرب شدند.

حدود ۳۰۰۰ یهودی در شمال مغرب ساکن هستند و ۷۰۰ هزار یهودی مغربی نیز در سرزمین‌های اشغالی به سر می‌برند.

روابط مغرب و رژیم صهیونیستی از سال ۲۰۰۰ پس از آغاز انتفاضه دوم فلسطینیان متوقف شده بود که دسامبر گذشته ازسرگرفته شد و مغرب چهارمین کشور عربی پس از امارات، بحرین و سودان بود که در سال ۲۰۲۰ به عادی‌سازی روابط با این رژیم روی آورد.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول