اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

سیمکارت دانش‌آموزی به اول مهر می‌رسد؟!

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش گفت: هدف از طراحی سیمکارت‌ دانش‌آموزی، صیانت از دانش‌آموزان در فضای مجازی است تا از محتوای آموزشی مناسب بهره‌مند شوند.

سیمکارت دانش‌آموزی به اول مهر می‌رسد؟!

خبرگزاری فارس ـ گروه تعلیم و تربیت: قرار بود سمیکارت دانش‌آموزی، اول مهر سال گذشته بین دانش‌آموزان توزیع شود اما این اتفاق نیفتاد و توزیع سیم‌کارت منتفی شد.

محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش هفتم مهر سال 1399 درباره سیمکارت شاد گفت: «قرار نبود که ما انجام دهیم بلکه برخی اپراتورها مدعی بودند که می‌توانند سیمکارت «شاد» را ارائه دهند اما بعد گفتند وزارت ارتباطات با محدودیت شماره مواجه است و نمی‌توانند انجام دهند؛ البته برای ارائه سیستم‌های ایمن تدابیری در وزارت ارتباطات اندیشیده شده است که در قالب بسته‌هایی بتوانند از اینترنت ایمن استفاده کنند». 

طرح سیم‌کارت دانش‌آموزی از آذر سال گذشته کلید خورد و جلسات متعددی نیز بین وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و وزارت ارتباطات برگزار شد و پیش‌نویس آن تهیه شد؛ حالا قرار است در نهایت به امضای دو وزیر آموزش و پرورش و فناوری ارتباطات و اطلاعات برسد.

*پیش‌نویس طرح سیمکارت دانش‌آموزی آماده شده است

محمود حبیبی مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس درباره آخرین وضعیت سیمکارت دانش‌آموزی اظهار کرد: پیش نویس طرح آماده شده و در مرحله آمادگی برای امضای دو وزیر ارتباطات و آموزش و پرورش است.

وی با بیان اینکه قرار بود در همین روزها به امضای دو وزیر برسد، گفت: اگر این موضوع محقق نشود، بحث تعیین تکلیف سیمکارت دانش‌آموزی به دولت بعدی می‌رود؛ البته تهیه و توزیع سیمکارت دانش‌آموزی موضوعی است که چندان به تغییر دولت‌ها بستگی ندارد و سیاستی است که باید اجرایی شود.

حبیبی درباره نحوه اجرایی شدن این طرح، افزود: این اقدام بر اساس درخواست اولیا صورت می‌گیرد و اجباری نیست که همه دانش‌آموزان موظف باشند سیمکارت داشته باشند.

* برای توزیع سیمکارت دانش‌آموزی وبسایتی طراحی می‌شود

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: وبسایتی طراحی خواهد شد و خانواده‌هایی که تمایل داشته باشند می‌توانند ثبت‌نام کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که «آیا مشکلی برای تأمین این حجم از سیمکارت وجود ندارد؟»، گفت: این فرایند فاز به فاز جلو می‌رود و طبیعتاً ممکن است همه دانش‌آموزان مایل به دریافت آن نباشند؛ البته پیش‌بینی ما این است در فاز اول شاید 10 درصد دانش‌آموزان بخواهند سیمکارت دریافت کنند. 

*صیانت از دانش‌آموزان در فضای مجازی

حبیبی در پاسخ به پرسش دیگر مبنی بر اینکه «اگر تفاهم‌نامه امضا شود، فراخوان ثبت‌نام چه زمانی انجام می‌شود؟»، گفت: آمادگی کامل وجود دارد و با وزارت ارتباطات هم صحبت کردیم که مشکلی ندارند و می توانند سریع فرایند آن را اجرایی کنند.

وی درباره وضعیت اینترنت شاد برای مهر سال تحصیلی جدید 1400، اظهار کرد: به لحاظ فنی، اگر «شاد» به عنوان کمکی و مکمل در کنار آموزش حضوری استفاده شود که حتما اینگونه هم خواهد بود، در کنار بازگشایی مدارس، آمادگی لازم را برای انتقال اطلاعات سیستم‌های دانش‌آموزی و تشکیل کلاس در «شاد» داریم.

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش درباره هزینه اینترنت دانش‌آموزی اظهار کرد: هر قاعده‌ای برای شاد در نظر بگیرند برای سیمکارت‌ها هم هیمن گونه است یعنی اگر استفاده از «شاد» رایگان باشد، اینترنت سیمکارت‌ها هم همینطور خواهد بود.

وی تصریح کرد: هدف از طراحی سیمکارت‌ دانش‌آموزی، صیانت از دانش‌آموزان در فضای مجازی است تا از محتوای آموزشی مناسب بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول