اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

لوکاشنکو: همه‌پرسی اصلاحات قانون اساسی بلاروس فوریه سال آینده انجام می‌شود

رئیس جمهور بلاروس روز جمعه در سخنانی گفت که همه‌پرسی اصلاحات قانون اساسی این کشور دیرتر از فوریه سال 2022 انجام نخواهد شد.

لوکاشنکو: همه‌پرسی اصلاحات قانون اساسی بلاروس فوریه سال آینده انجام می‌شود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس روز جمعه در دیدار با مقام‌های محلی گفت که همه‌پرسی قانون اساسی این کشور طی چارچوب زمانی مشخص شده توسط مجمع ملی بلاروس برگزار خواهد شد که دیرتر از فوریه 2022 نخواهد بود.

به گزارش خبرگزاری بلتا، لوکاشنکو در ادامه سخنانش گفت: «تلاش‌های متعددی برای ایجاد اخبار جعلی در این زمینه انجام شده است. من دوست دارم تکرار کنم در پی مذاکرات انجام شده توسط مجمع ملی بلاروس، ما تصمیم گرفتیم که همه‌پرسی دیرتر از فوریه آتی انجام نشود و این همه پرسی انجام خواهد شد».

در 16 مارس گذشته، لوکاشنکو دستور اجرایی امضا کرد و طی آن 36 عضو کمیته قانون اساسی مسئول بررسی اصلاحات قانون اساسی شدند. پیشنهادات نهایی در ماه جولای منتشر شد.

یکی از مهمترین بندهای این اصلاحات، انتخاب شخص رئیس جمهور برای یک دوره پنج ساله بوده و همان شخص نمی‌تواند بیش از دو دوره به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول