اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

فارس من| احداث خانه بهداشت براساس جمعیت زیرپوشش است/ حضور پزشک یک روز در هفته

بهورز خانه بهداشت روستای کوکباغ ساری با اشاره به اینکه امکانات بهداشتی و درمانی براساس جمعیت زیرپوشش است، گفت: معمولا روزهای چهارشنبه پزشک در خانه بهداشت حضور دارند و بیمارانی که از قبل نوبت دریافت کردند ویزیت می‌شوند.

فارس من| احداث خانه بهداشت براساس جمعیت زیرپوشش است/ حضور پزشک یک روز در هفته

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، مخاطبان این رسانه با ثبت سوژه‌ای با عنوان «توجه به احداث خانه بهداشت و حضور پزشک در روستای کوکباغ ساری»  در سامانه فارس‌من خواستار پیگیری این سوژه شدند.

خانم شریفه کارگر بهورز خانه بهداشت در روستای کوکباغ ساری دراین‌باره گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مردمان سه روستای بالاآبدنگ، کوکباغ و حسین‌آباد با داشتن جمعیت یک‌هزار و ۱۵۷ نفر دو بهورز و یک پزشک در نظر گرفته شده است.

وی افزود: براساس قانون جمعیت زیرپوشش هر بهورز ۵۰۰ نفر بوده و هر روستا بالای ۵۰۰ نفر جمعیت باشد از یک خانه بهداشت برخوردار می‌شود در حالی‌ که جمعیت روستای کوکباغ ۳۲۰ نفر، بالاآبدنگ ۳۴۰ و حسین‌آباد ۴۹۷ نفر است.

بهورز خانه بهداشت روستای کوکباغ ساری بیان کرد: این سه روستا به‌دلیل واقع شدن در منطقه دشتی دارای جمعیت ثابت هستند و مردم بومی روستا هستند برخلاف روستاهای مناطق ییلاقی که در ایام غیرتعطیل خالی از سکنه و در ایام تعطیل جمعیت چندبرابری در روستا حضور دارند که در ارتباط با این روستاها یک مرکز بهداشتی ۱۲ روستا را زیر پوشش دارد.

کارگر با اشاره به حضور پزشک یک روز در هفته در خانه بهداشت، اضافه کرد: معمولا روزهای چهارشنبه پزشک در خانه بهداشت حضور دارند و بیمارانی که از قبل نوبت دریافت کردند ویزیت می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی هنوز در جریان روال کار نیستند و اینکه از قبل تعداد بیماران را به پزشک باید اعلام کنم و تمام ویزیت‌ها نیز به‌صورت آنلاین انجام می‌شود.

بهورز خانه بهداشت روستای کوکباغ ساری یادآور شد: کانالی نیز در فضای مجازی راه‌اندازی برای اهالی روستا راه‌اندازی شده که در این کانال در ارتباط با واکسن کرونا و سایر موارد اطلاع‌رسانی می‌شود.

گفتنی است، در این خانه بهداشتی خانم شریفه کارگر و آقای سیدعلی رضوی به‌عنوان بهورز و دکتر جواد قبادی به‌عنوان پزشک خانه بهداشت در حال ارائه خدمات بهداشتی درمانی به مردم سه روستای کوکباغ، بالاآبدنگ و حسین‌آباد هستند.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول