اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

حکمرانی مجازی| جریمه تاریخی آمازون به علت نقض قوانین حریم شخصی اتحادیه اروپا

اتحادیه اروپا شرکت آمازون را به علت نقض قوانین رعایت حریم شخصی در این بخش از جهان بیش از 886 میلیون دلار جریمه کرد که رکوردی تاریخی محسوب می شود.

حکمرانی مجازی| جریمه تاریخی آمازون به علت نقض قوانین حریم شخصی اتحادیه اروپا

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، بر اساس قوانین اتحادیه اروپا شرکت های فناوری جهان ملزم به جلب رضایت افراد برای استفاده از داده های شخصی آنها هستند، در غیر این صورت باید منتظر جریمه های سنگین مالی باشند.

تصمیم برای جریمه مالی آمازون در تاریخ 16 جولای گرفته شد و روز جمعه به طور رسمی به آمازون اعلام شد. این شرکت می گوید در برابر حکم یادشده تقاضای فرجام خواهی می کند.

در سال های اخیر به دنبال افشای خبرهای متعددی در مورد سوءاستفاده شرکت های فناوری آمریکایی از داده های خصوصی کاربران و نقض حریم شخصی افراد و همین طور تلاش آنها برای بهره گیری از این داده ها برای کسب برتری در بازار، رگولاتوری کشورهای مختلف در تلاش برای جلوگیری از تداوم این روند هستند.

مقامات اروپایی عملکرد گوگل، فیس بوک، اپل و مایکروسافت را به همین علت به دقت زیر نظر گرفته اند و در دسامبر گذشته فرانسه جریمه ای 100 میلیون یورویی را به همین علت به گوگل تحمیل کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول