اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

استان یزد زیر بار سنگین پیک پنجم کرونا/مراجعه روزانه ۹۰۰ نفر به مراکز درمانی

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با هشدار جدی نسبت به روزهای پیش روی کرونایی گفت: در پیک پنجم افزایش چشمگیر مراجعات سرپایی نسبت به پیک‌های قبلی را داریم که سرعت گسترش بالاتری دارد.

استان یزد زیر بار سنگین پیک پنجم کرونا/مراجعه روزانه ۹۰۰ نفر به مراکز درمانی

به گزارش خبرنگار فارس از یزد، دکتر محمود نوری شادکام با ابراز نگرانی از افزایش چشمگیر مراجعان سرپایی کرونا در هفته اخیر، اظهار کرد: کرونای دلتا بیماران را بدحال‌تر و به علاوه افراد بزرگسال سنین پایین را نیز گرفتار می‌کند.

وی با بیان اینکه یزد زیر بار سنگین پیک پنجم است و همه شهرستان ها در وضعیت قرمز قرار دارند افزود: در هفته گذشته مجموعا هزار و ۲۶۶ بیمار جدید بر روی تخت بیمارستان بستری کردیم که این آمار از ابتدای پاندمی تاکنون بی‌ سابقه بود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد با بیان اینکه در این مدت سعی شد بیمارانی که شدت درگیری ریه آنان بیشتری بود، بستری شده و اکثر بیمارستان را در اورژانس‌ها تحت درمان قرار داریم ادامه داد: در حال حاضر وضعیت بستری بیماران مبتلا به کرونا در استان ثابت شده و باید تلاش کنیم تا بار دیگر وارد فاز صعودی نشود.

نوری شادکام با اشاره به اینکه در هفته گذشته وضعیت تعداد بیماران بستری بین ۸۵۰ تا۹۰۰ در نوسان بود اضافه کرد: کاهش حساسیت مردم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری‌های اجتماعی و کاهش نظارت بر آنها از سوی مسئولان افزایش موارد سرپایی را رقم زد و پیک پنجم را به دشوارترین پیک برای کادر درمان تبدیل کرد.

وی با انتقاد از اینکه هیچ‌گونه نظارتی بر اجرای پروتکل‌هایی که باید بر اساس سطح‌بندی و رنگ بندی شهرها انجام شود وجود ندارد و تقریباً تمامی مشاغل فعال هستند اظهار کرد: مردم هم به مسائل بهداشتی و فاصله‌گذاری‌ها بی‌توجه شده‌اند و اگر این روند ادامه یابد متأسفانه باید بگویم تعداد فوتی‌ها افزایش خواهد یافت.

نوری شادکام با اشاره به مراجعه و درمان سرپایی روزانه ۹۰۰ نفر در استان یزد افزود: مجموعا در هفته‌ای که گذشت ۱۳۷بیمار در آی سی یو بستری شده و ۴۸ نفر از مردم عزیز استان هم به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

وی اطفال را منبع اصلی انتقال و گسترش بیماری دانست و عنوان کرد: بیشترین آسیب را در رده سنی ۴۰ تا۶۰ سال داریم که بیشترین آمار ابتلا و مرگ و میر هم در این سن است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد با تاکید بر اینکه استان در وضعیت ثابتی قرار گرفته، اما نمی‌توان زمان ورود به فاز نزولی بستری را پیش بینی کرد گفت: انتظار داریم مردم بیماری کرونا را جدی بگیرند و با یادآوری و مرور واقعیت‌های این بیماری و اتفاقاتی که در این مدت بر آن ها گذشته از تجمعات و سفرهای غیرضروری، دورهمی های خانوادگی خودداری کنند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول