اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  کشاورزی و امور دام

سیب زمینی‌‌هایی که سازمان تعاون روستایی خرید، خوراک دام شد

معاون بازرگانی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: در استان گلستان سیب زمینی‌های مازاد و مانده در انبار‌ها به عنوان خوراک دام استفاده می‌شود.

سیب زمینی‌‌هایی که سازمان تعاون روستایی خرید، خوراک دام شد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مرتضی معتمد گفت: این طرح محدود به استان گلستان است و با توجه به محدودیت‌های تغذیه‌ای سیب زمینی برای دام این عرضه پس از فرآوری محصول انجام می‌شود.

وی افزود: مشکل کمبود علوفه در کشور برای دامداران تبدیل به بحران شده و موجب گشته است خوراک‌های جایگزین، چون گندم و سیب زمینی برای دام مورد استفاده قرار گیرد.

معتمد ادامه داد: به خاطر همین مشکل اتحادیه سراسری دامداران ایران اعلام کرده است که به اجبار سیب زمینی‌های درجه دو به عنوان خوراک دام در استان گلستان استفاده شود.

معاون بازرگانی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران تاکید کرد: این عرضه با هماهنگی سازمان تعاونی و روستایی صورت می‌گیرد و سیب زمینی‌هایی که در اختیار دامداران قرار می‌گیرد، مصرف انسانی ندارد.

معتمد تصریح کرد: البته این طرح مقطعی است چرا که جایگزینی سیب زمینی به عنوان بخشی از خوراک دام می‌تواند در بلند مدت سیستم گوارشی دام را با مشکل مواجه کند.

وی گفت: در حال حاضر در استان گلستان بخشی از سیب زمینی کشاورزان مازاد است که با این طرح هم سیب زمینی مازاد آن‌ها خرید تضمینی می‌شود و هم بخشی از نیاز خوراک دام دامداران تامین می‌شود.

معاون بازرگانی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران خاطرنشان کرد: سیب زمینی‌هایی که برای دام در نظر گرفته شده درجه دو هستند و مصرف انسانی ندارند و پس از فرآوری‌های لازم در اختیار دامداران قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول