اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

دانش‌آموز مهریزی: با حمایت‌های پدرم موفق به اختراع «معادل‌ساز صورت و نور» شدم

دانش آموز مهریزی که به تازگی در جشنواره خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی حائز رتبه برتر شده است، گفت: این جشنواره استعداد و خلاقیت دانش آموزان را با برگزاری کارگاها، همایش ها و پاسخ گویی به سؤالات بارور کرده و صرفاً جهت برگزاری مسابقه نیست.

دانش‌آموز مهریزی: با حمایت‌های پدرم موفق به اختراع «معادل‌ساز صورت و نور» شدم

به گزارش خبرگزاری فارس از مهریز، جشنواره خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی که با محوریت دانش آموزان هر ساله در کشور برگزار می‌شود، از جمله فرصت‌های مناسب علمی که نقش مهمی در کشف استعدادهای مختلف ایفا کرد و می‌کند.

محورهای این جشنواره در حقیقت ارائه ایده‌های خلاقانه در زمینه‌های مختلف علمی و آموزشی مانند علوم پایه، فنی و مهندسی، علوم رایانه و علوم انسانی است و مخاطبین آنشامل طیف وسیعی از جامعه ایرانی بوده و بر همین اساس، بزرگترین و نخستین رویداد علمی کشور به شمار می‌رود.

دانش آموزان متوسطه اول و دوم، فنی و حرفه‌ای و کار و دانش از مخاطبان اصلی شرکت کننده درجشنواره خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی  هستند. 

سید علی‌اکبر حیدری یکی از دانش‌آموزان یزدی که به تازگی هم حائز رتبه برتر در این جشنواره ملی شده است، در خصوص اختراعش که دستگاه «معادل‌ساز» نام دارد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از مهریز اظهار کرد: از ویژگی‌های، دستگاه معادل صوت و نور که در جشنواره خلاقیت حائز رتبه سوم و کسب مدال برنز شده است جلوگیری از اتلاف وقت جلوگیری می کند و باعث سرعت بخشیدن به کارها می‌شود.

وی افزود: بیشترین انگیزه ای که من را به سوی اختراع دستگاه صوت و نور کشانده هیجان دیدن صوتی بود که از دهان خارج می شود. 
   
این دانش آموز مهریزی گفت: ایده ساخت این دستگاه از پایه ابتدایی در ذهنم جرقه زد و  به دنبال جواب این سؤال بودم که چگونه می توان صدا را دید؟

حیدری با بیان این‌که این ایده را از پایه هفتم دنبال کردم و در ابتدا با خود گفتم این اختراع خیلی ساده است و  نمی تواند برای جامعه مفید باشد، تصریح کرد: این طرح با مشکلاتی زیادی روبرو شد لذا برای انجام آن دلسرد شدم اما با حمایت‌های پدرم به پژوهش سرای آیت الله خاتمی رفتم و آنها بیشتر بنده را راهنمایی  و به انجام این طرح ترغیب کردند.

وی در ادامه به موارد استفاده دستگاه صوت و نور اشاره و عنوان کرد: این دستگاه در حوزه‌های آموزشی ابتدایی، موسیقی و نظامی کاربرد دارد و به هیچ روشی قابلیت هک شدن را ندارد.

این دانش آموز یزدی با اشاره به این‌که بیش از هفت هزار نفر در جشنواره خلاقیت شرکت کردند گفت: این جشنواره در سه مرحله با اهداء جوایز طلا، نقره، برنز و شایسته تقدیر برگزار شد

حیدری با بیان این‌که علاوه بر او  از شهرستان مهریز در این جشنواره شرکت کردند تصریح کرد:  طرح های حسین ابویی، زهرا مطهری و محمد ابویی نیز دراین جشنواره شایسته تقدیر شدند.

وی خاطرنشان کرد: از مزیت‌های این جشنواره سنجش طرح ها در همه مقاطع بود که باعث بالا رفتن حس اعتماد به نفس در شرکت کنندگان شد. 

این دانش آموز مهریزی پیگیری برگزاری جشنواره خلاقیت را برای دانش آموزان حائز اهمیت دانست و گفت: این جشنواره استعداد و خلاقیت دانش آموزان را با برگزاری کارگاها، همایش ها و پاسخ گویی به سؤالات بارور کرده و صرفاً جهت برگزاری مسابقه نیست.

انتهای پیام/چ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول