اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

هشدار: نشستن طولانی مدت به سلامت روان شما آسیب می‌زند

یک مطالعه هشدار داده است که نشستن طولانی مدت می‌تواند بر سلامت روان تأثیر منفی بگذارد؛ ضمن اینکه آسیب‌های ناشی از آن نیز توسط ورزش منظم نیز از بین نمی‌رود.

هشدار: نشستن طولانی مدت به سلامت روان شما آسیب می‌زند

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از دیلی‌میل، یک مطالعه هشدار داده است که نشستن طولانی مدت می‌تواند بر سلامت روان تأثیر منفی بگذارد.

کارشناسان پیش از این نیز هشدار داده بودند، نشستن برای مدت طولانی، چه برای کار کردن باشد و چه برای تماشای تلویزیون، باعث می‌شود میزان قند خون بالا برود و خطر مرگ در اثر بیماری‌ های قلبی عروقی بیشتر شود.

علاوه بر این آسیب‌های ناشی از نشستن طولانی مدت توسط ورزش منظم نیز از بین نمی‌رود؛ بررسی اخیر نشان داده افرادی که بیش از هشت ساعت در روز را در به حالت نشسته می گذرانند، در معرض آسیب جدی هستند.

پژوهش محققان دانشگاه هادرسفیلد نشان داد، بسیاری از مردم بیش از هشت ساعت در روز را به دلیل کار در خانه یا در حالت استراحت یا در حالی که در تعطیلات هستند، به نشستن می‌گذرانند و این به نوبه خود تأثیرات مضر بر سلامت روانی آنها دارد.

بررسی‌های دانشمندان بیانگر آن بود، حتی افرادی که در هفته ۱۵۰ دقیقه فعالیت بدنی متوسط ​​یا شدید انجام می‌دادند،  از اسیب روانی ناشی از نشستن طولانی مدت در امان نبودند و این نشان می‌داد که برای مقابله با افزایش سبک زندگی بی تحرک، ورزش بیشتری لازم است.

این تحقیق در مجله Sport Sciences for Health منتشر شده است.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول