اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

استقرار نیروهای ارتش و پرواز پهپادها در سیدنی برای اعمال قرنطینه

منابع خبری از پرواز پهپادها، بالگردهای نظامی و استقرار نظامیان استرالیا در شهر«سیدنی» برای اجرای قانونمند قوانین ویژه ایام کرونا خبر می‌دهند.

استقرار نیروهای ارتش و پرواز پهپادها در سیدنی برای اعمال قرنطینه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع خبری امروز شنبه از استقرار نظامیان ارتش استرالیا در شهر «سیدنی» برای کمک به اجرای سخت‌تر محدودیت‌های کرونایی خبر دادند.

به گزارش منابع خبری، دولت استرالیا  شماری پرسنل نظامی را در شهر سیدنی برای اعمال مناسبتر قوانین محدودکننده کرونایی از جمله قرنطینه مناطق مستقر کرده است. پهپادها و بالگردهای نظامی نیز بر فراز سیدنی گشتزنی می‌کنند. نظامیان استرالیا در سیدنی برای متفرق کردن مردم آژیر خطر را به صدا در می آورند.

واکنش شهروندان سیدنی به این تصمیم متفاوت بوده به طوریکه برخی از نیروهای مسلح در خیابان‌ها ابراز نارضایی می‌کنند. در مجموع  احساس نگرانی در سیدنی وجود دارد و مردم بر این باورند که این محدودیت‌ها ممکن است حتی بعد از ماه اوت تمدید شود. سویه کرونای دلتا برای مسئولان بخش بهداشت استرالیا به موضوعی چالش  برانگیز مبدل شده است و شهروندان این کشور نیز به طور کامل واکسینه نشده اند. 

شهر شش میلیون نفری سیدنی از چهارشنبه گذشته وارد قرنطینه‌ یک ماهه شد زیرا آمار ابتلای به کرونا در این شهر همچنان رو به افزایش است.  پلیس اعلام کرده است که به کمک ارتش نیاز دارد.

 «اسکات موریسون» نخست وزیر استرالیا با انتقاد شدید نسبت به سرعت کند واکسیناسیون در این کشور مواجه شده است. استرالیا با نرخ ۱۴درصدی واکسیناسیون ضعیف‌ترین کشور در میان اعضای سازمان همکاری و توسعه اقتصادی است.

موریسون وعده داده است که اگر آمار واکسیناسیون به ۸۰ درصد برسد دیگر لزومی به اعمال قرنطینه‌های گسترده در شهرهای بزرگ نخواهد بود.

در روزهای گذشته نیز هزاران نفر در خیابان‌های سیدنی و دیگر شهرهای استرالیا در اعتراض به محدودیت‌های مرتبط با کرونا به دلیل افزایش موارد ابتلا به این ویروس، تظاهرات برپا کردند که با ورود نیروهای پلیس به خشونت کشیده شد. گروهی از معترضان به محدودیت‌های اعمال شده برای جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا، در سیدنی و دیگر شهرهای استرالیا، موانع قرار داده شده در خیابان‌ها را در هم شکستند و شروع به پرتاب بطری‌های پلاستیکی و اشیاء دیگر کردند.

از طرف دیگر، نیروهای امنیتی نیز در پاسخ به این اقدام معترضان، چندین تن از آن‌ها را بازداشت کردند که البته تعداد دقیقی از بازداشت‌شدگان منتشر نشده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول