اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

حمایت انجمن فرهنگی ناشران آموزشی از تولید کاغذ داخلی

مدیر مسئول انجمن فرهنگی ناشران آموزشی ضمن اشاره به اینکه راه حل مشکلات کاغذ، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها، حمایت همه جانبه از تولید ملی است، گفت: هر نوع کاغذ داخلی را حمایت و خرید می‌کنیم.

حمایت انجمن فرهنگی ناشران آموزشی از تولید کاغذ داخلی

امین آصفی مدیر مسئول انجمن فرهنگی ناشران آموزشی در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس اظهار داشت: انجمن فرهنگی ناشران آموزشی و اعضای نشر آموزشی کشور در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها، حمایت همه جانبه خودشان از تولید کاغذ داخلی و ملی این طلای سفید را همچون سال‌های گذشته داشته و دارند.

وی افزود: طی سال گذشته و امسال با کارخانه‌های تولید کاغذ داخلی جلساتی داشتیم و با تعداد کثیری از کارخانه‌های کاغذ و مقوا مکاتبه کرده‌ایم تا با خرید و حمایت از آنان بتوانیم سهمی در تولید ملی داشته باشیم.

مدیر مسئول انجمن فرهنگی ناشران آموزشی یادآور شد: متاسفانه کارخانه‌های داخلی با مشکلات مختلفی دست و پنجه نرم می‌کنند که تولیدات آنها را بسیار محدود کرده است. از جمله این موارد می‌توان به: کاغذهای داخلی در تناژ بسیار محدودی تولید می‌شوند یا متریال اولیه و آخال ندارند یا کیفیت لازم برای کاغذ تحریر مورد چاپ کتاب را ندارند یا گراماژ کاغذها برای دستگاه‌های چاپ و تولید کتاب های معمول مناسب نیستند، اشاره کرد، اما کارخانه‌داران در پی حل مشکلات طرح شده هستند تا بتوانند کاغذ تحریر ناشران خصوصا ناشران آموزشی را تامین کنند.

وی با بیان اینکه نامه‌نگاری‌هایی با بسیاری از کارخانه‌های تولیدکننده کاغذ و حتی مقوا هم داشتیم و آمادگی خود را برای خرید و حمایت از کاغذ تولیدی آنان داشته‌ایم که منتظر بازخورد آنان هستیم، گفت: امیدواریم بتوانیم با حمایت انجمن فرهنگی ناشران آموزشی و اعضای نشر آموزشی کشور از این تولیدکنندگان کاغذ و با پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها چه از سوی کارخانه‌داران چه از سوی مدیران دولتی هر چه سریعتر موانع رفع شوند و بتوانیم تولید کتب آموزشی را با کاغذ داخلی پیش ببریم.

آصفی افزود: باید ذکر کنیم که قیمت کاغذ که عمده آن کاغذ خارجی و وارداتی است، بسیار بالا رفته و حتی کمیاب شده و ناشران را در مضیقه خرید و تامین مالی تهیه کاغذ قرار داده و به سختی می‌توان کاغذ خرید کرد و از سوی دیگر بالا رفتن قیمت کاغذ باعث گرانی قیمت کتاب شده و خرید آن را برای دانش‌آموزان، کتاب‌دوستان و ... بسیار مشکل کرده است.

قطعاَ ترجیح ناشران آموزشی کشور همچون سال‌های گذشته، استفاده از کاغذ داخلی است که امیدواریم موانع تولید آن برطرف شود و بتوانیم حتی تمام تولیدات خود را با کاغذ ملی انجام دهیم.

وی در پایان یادآور شد: باز هم از این تریبون اعلام می‌کنیم هر نوع کاغذ داخلی را حمایت و خرید می‌کنیم و آماده برگزاری جلسات و انعقاد قراردادهای مطلوب هستیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول