اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تقویت لایه‌های پدافندی روسیه با استقرار 10 آتشبار «اس-500»

نیروی هوافضای روسیه برای مستحکم‌تر کردن لایه‌های دفاعی خود تا چندی دیگر 10 آتشبار از سامانه قدرتمند اس-500 به خدمت می‌گیرد.

تقویت  لایه‌های پدافندی روسیه با استقرار 10 آتشبار «اس-500»

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، ارتش روسیه قصد دارد با استقرار 10 آتشبار از سامانه قدرتمند دفاع موشکی اس-500 خطوط پدافندی خود را بیشتر از قبل مستحکم کند.

به نوشته وبگاه « دیفنس ورلد» به نقل از خبرگزاری «تاس» وزارت دفاع روسیه سفارش این تعداد سامانه اس-500  را به شرکت «آلماز آنتی» داده است. یک مقام نظامی دولت روسیه گفت که  وزارت دفاع روسیه قراردادی برای ارسال بیش از 10 سامانه اس-500  به نیروهای هوافضا امضا کرد.

در حال حاضر آزمایش‌های اس-500 در جنوب روسیه در حال انجام است. این مقام نظامی روس  گفت که انتظار می رود که این آزمایش‌ها اواخر سال 2021 به پایان برسد.

«سرگئی باباکوف» فرمانده نیروهای دفاع موشکی نیروهای هوافضای روسیه ، در مصاحبه با روزنامه «کراسنایا زوزدا» متعلق به وزارت دفاع روسیه گفت: «در حال حاضر تعدادی آزمایش با پرتاب‌های رزمی انجام شده است. موشکهای هدایت شونده این سامانه با موفقیت به اهداف هوایی برخورد کردند.»

نوع فعلی  این سامانه  زمینی است و در صورت لزوم  می‌تواند برای نیروی دریایی نیز کاربرد داشته باشد.نسخه دریایی اس-500 می تواند از الگوی توسعه مشابه اس-300 و اس- 400  برخوردار باشد.

یک مقام ارشد نظامی روس گفت که سامانه اس-500 هرگونه جنگ افزار ابرفراصوت را شناسایی و منهدم می‌کند.

گفته می‌شود این سامانه از حیث سرعت و قدرت از اس-400 برتر است و برد عملیاتی آن 600 کیلومتر بوده و بین سه تا چهار ثانیه سریع‌تر از سامانه اس-400 عمل می‌کند. موشک‌های اس-500 قادرند موشک‌های کروز و  قاره پیما با سرعتی فراتر از پنج ماخ را رهگیری کنند. شرکت آلماز آنتی سازنده این سامانه مدعی است که اس500 می‌تواند ماهواره‌های پایین‌تر از مدار زمین را هدف گیرد.

«پاول سوزینوف» مدیر شرکت آلماز آنتی گفته است که اس 500 ضربه‌ای به حیثیت نظامی آمریکا وارد می‌کند و تمامی سلاح‌های هجومی آمریکا را از کار انداخته و از تمام لایه‌های دفاع هوایی و موشکی آمریکا رد می‌شود

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول